Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@12:27:45 GMT

کارخانه پتروپالایش در آغاجاری احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۴۸۵۶

کارخانه پتروپالایش در آغاجاری احداث می‌شود

سلیمانی دشتکی گفت: با توجه اینکه شرایط جغرافیایی برای دامداری و کشاورزی در آغاجاری چندان مهیا نیست، از این بنا شد پروژه کارخانه پتروپالایش آغاجاری با ظرفیت اشتغالزایی بالغ بر سه هزار نفر در این شهرستان احداث شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (شنبه ۱۵ خرداد) در نشست بررسی مشکلات و پروژه های شهرستان آغاجاری که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: ارتحال امام (ره) حادثه ای بسیار اسفناک و عظیم بود و انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین امام راحل بلافاصله نقطه امیدی را برای مردم ایران و مسلمانان ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان افزود: امام از آغاز نهضت و انقلاب همواره تکیه بر مردم داشت و پس از پیروزی انقلاب، خبرگان قانون اساسی را تشکیل دادند و ۱۲ فروردین ماه و در واقع به فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب فرمان برگزاری رفراندوم را صادر کردند و پس از آن همواره امور کشور با تکیه بر آرای عمومی تعیین شده و امام همواره بر ۲ رکن اسلامیت و جمهوریت تاکید داشتند و به صراحت عنوان کردند که میزان رای ملت است و مقام معظم رهبری هم در فرمایشاتشان بر این نکته تاکید دارند.

 

وی اضافه کرد: بنابراین به یاد امام و شهدا و در پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری همه باید پای صندوق های رای حاضر شویم و بتوانیم در شان نظام جمهوری اسلامی در صحنه حاضر باشیم و دشمنان را دوباره مایوس کنیم.

 

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: خوزستان درآمدهای زیادی عاید کشور می‌کند اما به نوعی مظلوم واقع شده، البته مجموعه نظام جمهوری اسلامی به خوزستان توجه داشته و کار شده است ولی در عین حال مشکلاتی همچون خسارت های جنگ هشت ساله و پس از آن تحریم ها، بحران ها و مشکلات مختلف که آخرین آن معضل کرونا بود در توسعه استان وقفه ایجاد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر خوزستان دست به گریبان مشکلاتی است اما برخی از نقاط استان همچون آغاجاری، اندیکا، لالی و ... دچار مشکلات حادی است.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: در اندیکا و لالی با توجه به اسکان دائمی برخی از عشایر جمعیت زیاد شد اما در آغاجاری در دهه ۶۰ حدود ۷۰ هزار جمعیت داشت و یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور بود به گونه ای که دومین چاه های نفت پس از مسجدسلیمان در شهرستان آغاجاری زده شد و امروز درگیر مشکلات زیادی است که برای ما زیبنده نیست.

 

وی بیان کرد: با توجه به بازدید میدانی که از آغاجاری داشتیم باید گفت که در برخی محلات این شهرستان فقر در سطح زیادی وجود دارد؛ همچنین آمار طلاق، خودکشی، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی در این شهرستان بیش از حد متوسط است، بنابراین با توجه به چنین شرایطی بر ما مسئولان واجب و لازم است هر آنچه از دستمان ساخته است انجام دهیم.

 

سلیمانی دشتکی اذعان کرد: از حدود یک هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان بودجه مناطق محروم سهم شهرستان آغاجاری تنها یک و نیم میلیارد تومان دیده شده که این رقم بسیار کم است و بنابراین باید از بودجه استان جبران شود.

 

وی با اشاره به اینکه در خصوص طرح پتروپالایش شهرستان آغاجاری هیچ بهانه ای از هیچ مدیری برای تعلل در اجرای پروژه را نمی‌پذیرم تاکید کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی آغاجاری و اینکه شرایط برای دامداری و کشاورزی در آن چندان مهیا نیست اجرای پروژه کارخانه پتروپالایش آغاجاری که ظرفیت اشتغالزایی برای ۲ تا سه هزار جوان را در بر دارد از هر کاری واجب تر است.

 

استاندار خوزستان همچنین در پایان این نشست در خصوص مصوبات جلسه توضیح داد: قرار شد پاسخ همه استعلام های مربوط به پروژه پتروپالایش آغاجاری حداکثر ظرف یک ماه داده شود.

 

وی افزود: در خصوص ساکنان مناطق نفتخیز جهت جابه‌جایی این افراد با راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شرکت نفت به تفاهم رسیدیم که مکانی در شهر با قیمت منطقه ای و ارزان جانمایی شود و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده و پول ساخت مسکن نیز از محل مطالبات این خانوارها از شرکت نفت پرداخت شود.

 

سلیمانی دشتکی ادامه داد: همچنین بنیاد مسکن به هر یک از خانوارها مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تسهیلات کم بهره خواهد داد و مابقی هم متناسب با قیمت اعیانی ساختمان هایی که در مناطق نفتخیز دارند توسط وزارت نفت پرداخت می شود و مطابق برنامه قرار است فرآیند ساخت این واحدهای مسکونی ظرف یک سال انجام شود.

 

وی تصریح کرد: در زمینه مشکلات آب شرب بنا شد سه برنامه انجام شود یکی اجرای خطوط اصلی مسیر، یکی حفر ۲ حلقه چاه و ۳.۵ کیلومتر لوله گذاری بود و دیگر برنامه هم آبرسانی با تانکر بود که مجموع این سه برنامه حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیارد اعتبار نیاز دارند که ۵۰ درصد از این رقم از منابع استانی تامین و ۵۰ درصد دیگر هم توسط آبفا تقبل می شود.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص استخر و چمن مصنوعی هم قرار شد وزارت نفت حدود ۱۴ میلیارد تومان برای ساخت استخر هزینه کند و سه زمین چمن مصنوعی هم ظرف ۲ هفته آماده شود.

 

وی در پایان یاد آور شد: همچنین در ارتباط با پنج کیلومتر جاده اصلی قرار شد اداره راه از محل اعتبارات نفت پنج میلیارد تومان و ما هم سه میلیارد تومان برای ساخت این پنج کیلومتر هزینه کنیم؛ همچنین بنا شد حدود ۲۰ کیلومتر جاده روستایی ظرف سه تا چهارماه آینده لکه گیری و آسفالت شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی شهرستان آغاجاری استاندار خوزستان شهرستان آغاجاری سلیمانی دشتکی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کاظمی اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع پروژه‌های احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، ۸۶ کیلومتر زیرسازی، ۴۰ کیلومتر آسفالت اجرا و همچنین ۷۱ پل با دهانه زیر هشت متر و یک پل با دهانه بالای هشت متر احداث شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان سمیرم، پروژه‌های زیر سازی راه روستایی آب ملخ، تکمیل محور زمان کهریز حسن آباد، بهسازی محور خفر – سرباز، قطعه ۲ محور شهید – دزکرد، احداث محور ونک – سولقان، بهسازی و آسفالت سبز آباد و چشمه محمد قلی، تکمیل محور گرموک – هونجان، احداث راه روستایی عقدک، با اجرای ۱۹ کیلومتر زیرسازی راه، ۸ کیلومتر اجرای آسفالت گرم و احداث ۱۱ پل با دهانه زیر هشت متر اجرا شده است.

کاظمی افزود: پروژه‌های روسازی سریجهن – مهاباد، احداث قطعه ۲ سریجهن – مهاباد، بهسازی و آسفالت حیدر آباد- خوش آباد – امامزاده، ابنیه فنی زواره - دره باغ در شهرستان اردستان، ۱۴ کیلومتر زیرسازی راه، هشت پل با دهانه زیر هشت متر احداث شده است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی تصریح کرد: احداث ۱۲ کیلومتر زیرسازی و ۹ کیلومتر آسفالت گرم و همچنین چهار پل با دهانه زیر هشت متر در شهرستان شهرضا برای اجرای زیر سازی و آسفالت محور هونجان - گرموک (قطعه ۱)، قطعه ۲ محور هونجان - گرموک، احداث محور کهرویه - یحیی آباد، اصلاح سه راهی‌های شهرضا – آباده در سال گذشته انجام گرفت.

وی در خصوص پروژه‌های احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان فریدونشهر نیز خاطر نشان کرد: بهسازی قطعه ۲ میدانک - پشندگان، بهسازی قطعه ۳ میدانک - کیوارستان - پشندگان، بهسازی راههای روستایی فهره و بهرام آباد، بهسازی راه روستایی بن کمر، بهسازی راه روستایی هیران، بهسازی و آسفالت تزره، احداث و بهسازی و آسفالت راههای روستایی شهرستان فریدونشهر، با اجرای ۱۰.۵ کیلومتر زیرسازی، ۳.۵ کیلومتر آسفالت گرم و هشت پل با دهانه زیر هشت متر در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت.

کاظمی با اشاره به احداث قطعات سه و چهار محور جندق – مصر شهرستان خور و بیابانک در سال گذشته بیان کرد: برای اجرای این ۲ پروژه ۱۱ کیلومتر زیرسازی، هفت پل با دهانه زیر هشت متر اجرا شد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی تشریح کرد: اجرای احداث محور حسن آباد – دستگرد و همچنین ادامه محور مزرعه عرب – جندان در شهرستان جرقویه، ۶ کیلومتر زیرسازی راه، پنج کیلومتر آسفالت سیلکت و پنج پل با دهانه زیر هشت متر اجرا شده است.

وی در تشریح پروژه‌های شهرستان اصفهان نیز افزود: پروژه‌های آسفالت راه‌های فرعی و روستایی اصفهان (روران) و همچنین تعریض پل زغمار و اصلاح قوس آن با اجرای چهار کیلومتر زیرسازی راه و آسفالت گرم و احداث یک پل با دهانه بیش از هشت متر انجام شد.

کاظمی ادامه داد: در شهرستان بویین و میاندشت نیز هشت پل با دهانه زیر هشت متر در پروژه‌های بهسازی مغندر – سکان و ابنیه فنی غرب استان (باغ مادی - میلاگرد- حاج بلاغ) اجرا شده است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در احداث محور سین – دستگرد شهرستان برخوار، ۲ کیلومتر زیرسازی راه و هشت پل با دهانه زیر هشت متر، بهسازی راه‌های روستایی هرمانک - دره الوچه و گرداب شهرستان چادگان، ۶ کیلومتر زیرسازی راه و ۶ پل با دهانه کمتر هشت متر و ۳.۵ کیلومتر آسفالت گرم، زیر سازی راه دسترسی به پل حسین آباد شهرستان خمینی شهر، یک کیلومتر زیرسازی راه و یک پل با دهانه کمتر هشت متر، احداث راه روستایی علی آباد – جمبزه شهرستان دهاقان، ۲ کیلومتر زیرسازی راه و ۳ پل با دهانه کمتر هشت متر و بهسازی محور قلعه میر – قهدریجان در شهرستان فلاورجان، ۲ کیلومتر زیرسازی راه و ۲ پل با دهانه کمتر هشت متر اجرا شده است.

کد خبر 6089663

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود