Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه معتقد است: ایالات متحده با تکیه بر قدرت خود، تصور می‌کند که از عهده مشکلاتی را بوجود آورده بر خواهد آمد، ولی چنین نیست و این کشور با گام‌های استوار در همان راهی پا گذاشته که اتحاد جماهیر شوروی را به فروپاشی کشاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری «تاس»،"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه ابراز عقیده کرد که ایالات متحده با مشکلات متعارف هر امپراتوری مواجه است، آنها با اطمینان از قدرت خود برای خود مشکلاتی بوجود آورده و اکنون از عهده برطرف کردن آنها برنمی‌‌آید، همانطور که چنین اتفاقی در اتحاد جماهیر شوروی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

پوتین در نشست ویژه مطبوعاتی با روسای خبرگزاری‌های معتبر جهانی در حاشیه کنفرانس بین المللی اقتصادی در سن‌پترزبورگ در این باره گفت: «ما همچنان تهدیدات از جانب کنگره آمریکا و دیگر مراکز سیاسی این کشور را می‌شنویم. همه این اظهارات در جریان روند اوضاع سیاسی داخلی در ایالات متحده انجام می‌شود. افرادی هستند که به موضوع می‌پردازند و آنها بر این عقیده هستند که ظاهراً توان اقتصادی آمریکا، توان نظامی و توان سیاسی این کشور به گونه‌ای است که جایی برای نگرانی نیست و آنها می‌توانند این مشکلات را پشت سر بگذارند.»     رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: «ولی می‌دانید مشکل در کجاست؟ من بعنوان یک شهروند اتحاد جماهیر شوروی سابق به شما می‌گویم. مشکل در ماهیت امپراتوری‌‌های بزرگ است – آنها تصور می‌کنند که چنان بزرگ و قدرتمند هستند که قادرند به خود اجازه دهند هر خطا و اشتباه کوچکی را مرتکب شوند و هیچ مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد. کسانی را می‌خریم، برخی دیگر را می‌ترسانیم، با دیگری به توافق میرسیم، به کسانی باج می‌دهیم، دیگری را با کمک کشتی‌های نظامی می‌ترسانیم. همه مشکلات را به نوعی حل خواهیم کرد. ولی مسئله اینجاست که تعداد این مشکلات دائماً در حال افزایش است و زمانی خواهد رسید که دیگر نمی‌توان از عهده حل و فصل آنها برآمد. بدین ترتیب، ایالات متحده با اطمینان کامل و با قدم‌های راسخ مستقیماً همان راهی را در پیش گرفته که اتحاد جماهیر شوروی دنبال کرد.»   پوتین در این نشست خبری همچنین یادآور شد که روسیه با تسلیحات نظامی جدید خود قصد ترساندن کسی ندارد، البته تولید این نوع تسلیحات همچنان ادامه خواهد داشت. به گفته وی، همه قدرت‌های نظامی برتر جهان چنین کاری را انجام می‌دهند، فقط روسیه در این عرصه جلوتر از سایرین است و آمریکا و دیگر کشورها هم دیر یا زود به این پیشرفت دست خواهند یافت، بنابراین بهتر است از قبل در باره اینکه که چگونه در جهان در حال تغییر کنونی در کنار هم زندگی کرد، به توافق دست یافت.   رئیس جمهوری روسیه علت کاهش سهم دلار آمریکا بعنوان ارز ذخیره یا وسیله پرداخت جهانی در این کشور را این واقعیت نامید که در چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه روسیه از دلار بعنوان یک ابزار در این راستا استفاده می‌شود.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: اتحاد جماهیر شوروی رئیس جمهوری روسیه ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها

به نقل از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوز‌های ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهد‌های انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازار‌های بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهد‌های مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • پایان پوتین؟!
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • روزنامه سازندگی: مهدی نصیری توهم اتحاد نامقدس دارد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین