Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد: تولید ایمونوگلوبولین بر اساس پلاسمای خون افراد درمان شده از کرونا در روسیه آغاز شده و قرار است تولید آن افزایش پیدا کند.

پیش از این اطلاع داده شده بود که وزارت بهداشت روسیه استفاده از دارویی به نام "COVID-globulin" علیه ویروس کرونا را بر اساس پلاسمای خون افراد قبلاً درمان شده از کرونا، تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موراشکو در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: تولید در روسیه آغاز شده و لازم است آن را افزایش دهیم و برای این حتماً به پلاسما احتیاج خواهیم داشت. این یک ایمونوگلوبولین ضد کووید است. در حال حاضر یک داروی بسیار غلیظ و قوی است که امکان می‌دهد ویروس خنثی شود.

او تصریح کرد: مونوتراپی با استفاده از فقط یک دارو همیشه تأثیر کاملی ندارد و در این رابطه پزشک از جمله ترکیبی از دارو‌ها را انتخاب می‌کند.

وزیر بهداشت روسیه توضیح داد: اکنون داده‌های جدیدی در مورد ترکیب پلاسمای خون با دارو‌های ضد ویروسی وجود دارد.

پیش از این سرگئی آودیف، پزشک ارشد متخصص ریه در وزارت بهداشت روسیه گفته بود که طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از پلاسمای ضد کوویدی برای درمان کرونا خیلی موثر نبوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان کرونا ویروس کرونا بهداشت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی