Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت : تضییع حق سلامت به هر دلیلی می‌تواند در دستیابی به اهداف توسعه پایدار ، عدالت اجتماعی و کار شایسته را به خطر بیاندازد.

به گزارش برنا؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست مجازی وزرای کار جنبش عدم تعهد گفت : نشست حاضر اولین نشست وزرای کار جنبش عدم تعهد پس از بروز بحران کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و از این حیث اهمیت تاریخی دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد شریعتمداری اظهار داشت:  در هیچ دوره‌ای حقانیت نگرانی ها در خصوص مخاطرات یک جانبه‌گرایی و توسعه نابرابر و ناپایدار در جهان با شواهدی اینگونه ملموس ، آشکار نشده بود .

او اظهار امیدواری کرد: این نشست بتواند زمینه ساز تحول در نظام همکاری های موجود بین کشورهای عضو این جنبش برای مقابله با چالش‌های پیش رو باشد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود : دو سال قبل به مناسبت سده سازمان بین‌المللی کار در چنین گردهم آیی و با تصویب بیانیه سطح در مورد آینده کار متعهد شدیم که با محوریت سازمان مذکور، تغییرات آینده کار را با رویکردی انسان محورانه در مسیر تحقق عدالت اجتماعی مدیریت کنیم،اما با فراگیری بحران کووید ۱۹ در جهان آسیب‌پذیری دنیای کار از منظر عدالت اجتماعی در مقابل دیدگان ما آشکارتر شد .

او افزود : ما شاهد بودیم که نابرابری های ساختاری چگونه در نتیجه همه گیری کووید ۱۹ موجب افزایش بیکاری،  کاهش درآمد کارگران و افزایش کار غیر رسمی و زیانبار به ویژه در کشورهای در حال توسعه شد. این نابرابری هم اکنون نیز از طریق توزیع و دسترسی نابرابر به واکسن کووید ۱۹ در حال تشکیل و بازتولید شدن است .

شریعتمداری بیان کرد: به این چالش‌های ساختاری باید اقدامات یکجانبه گرایانه ی  برخی دولت‌ها  را در تداوم اعمال محدودیت ها و تحریم‌ها علیه بعضی از کشورها حتی در این شرایط بحرانی افزود و همه این شواهد حکایت از آن دارد که چند جانبه گرایی و همکاری و تعامل بین المللی نه فقط از جانب ساختارها و توسعه ی نابرابر در جهان، بلکه از سوی قدرت‌های بزرگ اما غیر مسئول نیز در مخاطره قرار گرفته است.

 وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت : اگر در ادوار گذشته شاهد بودیم که اقدامات زورگویانه یک جانبه، حق توسعه و کار را به عنوان حقوق مسلم بشر به مخاطره می انداخت،  امروز این مخاطره با تبعاتی به مراتب شدیدتر در مورد حق سلامت توسعه پیدا کرده است.

او تصریح کرد : حق سلامت یک حق  انسانی جدایی ناپذیر از سایر حقوق است و در ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر مورد تاکید قرار گرفته است.

شریعتمداری تصریح کرد:  تضییع حق سلامت به هر دلیلی می‌تواند در دستیابی به اهداف توسعه پایدار ، عدالت اجتماعی و کار شایسته را به خطر بیاندازد. راه حل، ارتقای همبستگی جهانی، تقویت چندجانبه‌گرایی و اتکاء به رویکرد انسان محورانه در مورد آینده کار برای طراحی و اجرای استراتژی های احیای جوامع از آثار بحران کووید ۱۹ است.

شریعتمداری افزود : در حال حاضر،کلیدی‌ترین تهدید، تشدید نابرابری های جهانی به واسطه عدم دسترسی برابر به واکسن و بازتوانی کشورهای جهان از آثار اقتصادی بحران کووید ۱۹ است.

او گفت: جنبش عدم تعهد می تواند با فراهم کردن زمینه ‌های همکاری موثرتر و انتقال تجارب در بازسازی کشورهای در حال توسعه ، گام‌های موثری در کاهش این چالش بردارد .

شریعتمداری اظهار داشت: تفاوت ساختار و ویژگی‌های بازار کار در کشورهای در حال توسعه ایجاب می‌کند که با تکیه بر ساز و کار همکاری‌های منطقه‌ای الگوهای بازسازی منطبق بر  شرایط خاص کشور ها ، طراحی و  اجرا شود. وی تاکید کرد: بدون تردید اگر روند های کنونی بازسازی به همین شکل ادامه یابند با تشدید فزاینده نابرابری‌ها در آینده روبرو خواهیم بود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت : آنچه این روزها بر مردم مظلوم فلسطین گذشت، بر کسی پوشیده نیست مشاهده ی  رنج  و سختی‌هایی که بر این مردم تحمیل می‌شود ، قلب هر انسان آزاده و شرافتمندی را به درد می‌آورد.  

او گفت: وقتی امنیت ، جان ، مال و دارایی مردم فلسطین آشکارا مورد تضییع و تعدی قرار می‌گیرد ، ناگفته روشن است که چه بر سر فعالیت های اقتصادی، بازار کار و معیشت آنها می آید . در واقع آنچه در فلسطین روی می‌دهد چیزی کمتر از آپارتاید دینی نیست،بنابراین باید اینگونه اعمال ظالمانه انسانی به فوریت خاتمه یافته و حقوق مردم فلسطین و سایر مناطق اشغالی از جمله جولان سوریه برای حیات عزتمندانه به رسمیت شناخته شود.

شریعتمداری افزود : در پایان، مایل هستم  بر نقش مهم جنبش عدم تعهد در فراهم آوردن بسیج منابع ضروری و اقدام مشترک و موثر برای بازسازی انسان محورانه دنیای کار از آثار بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ در بین کشورهای در حال توسعه تاکید نمایم و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری های مشترک به منظور پیشبرد بهبود انسان‌محور اعلام می‌کنم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رفاه اجتماعی جنبش عدم تعهد جهان کار و رفاه اجتماعی درآمد کشورهای در حال توسعه همکاری و تعامل حقوق سلامت حقوق بشر توسعه پایدار کشورهای جهان بازار کار فلسطین قلب سوریه بسیج جمهوری اسلامی ایران سلامت محمد شریعتمداری عدالت اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کشورهای در حال توسعه بحران کووید ۱۹ عدالت اجتماعی جنبش عدم تعهد کووید ۱۹ حق سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام سلامت مرهون اساتید و آموزگاران است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن گرامیداشت روز معلم، نقش اساتید را در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور، بی‌بدیل توصیف کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن گرامیداشت روز معلم، نقش اساتید را در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور، بی‌بدیل توصیف کرد.

متن پیام دکتر بهرام عین‌اللهی به شرح زیر است:

روز پاسداشت مقام معلم، ره‌نمایی است از تکریم، تعلیم و تربیت در فرهنگ عمیق ایران اسلامی ما و یادآوری است از آنها که در مسیر والاترین انسانهای تاریخ ـ پیامبران ـ قرار گرفتند. همانگونه که امام ما که خود والا معلم ایمان، شجاعت و اخلاص بود گفت: معلمی شغل انبیاست.

استاد و معلم، آموزش و تربیت مخاطب انسانی، این سخت‌ترین تکلیفی که یک انسان می‌تواند بر عهده بگیرد را بر عهده گرفته است و تاثیر گذاری تاریخی خود بر شکل گیری یک جامعه دین مدار، اخلاق محور، عدالت بنیان و قدرتمند را به نظاره نشسته است.

نظام سلامت کشورمان مرهون اساتید گران‌سنگی است که با دانش و تعهد خود نسلی شایسته از جامعه بهداشتی و درمانی کشور را تربیت نموده‌اند که امروز، کشور ما را به نمادی مثال زدنی از رشد و توسعه با کیفیت شاخص های سلامت در دنیا تبدیل نموده‌اند.

بی تردید حضور ارزشمند اساتید و آموزگاران زیر ساخت اصلی نظام سلامت کشور و سرمایه‌های اجتماعی کشورمان هستند و کارایی آموزش‌های آنان، آینده کشور و نظام بهداشت و درمان ما را تضمین خواهد کرد‌.

در سالی که با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده است، نقش پیشرو و موثر اساتید عزیز در نهادمند نمودن و مردمی سازی ارزشهای سلامت محور از طریق نظام آموزشی، نقشی بی بدیل خواهد بود.

بسیاری از کشورهای دنیا سالهاست در مسیر فروپاشی نهاد گرانبهای خانواده قرار گرفته‌اند، اساتید ما الگوهای قابل تکثیری برای ترویج فرهنگ خانواده محور هستند

در این روزها که دنیا در تب و تاب جنبش‌های اعتراضی نهاد علم و دانشجویان علیه جنایات بی سابقه و نسل کشی فرعون وار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین است، صدای رسای اساتید و دانشجویان کشورمان به خصوص سپید پوشان نظام سلامت، نشانی است از راهبری پرچم پر افتخار حمایت از انسانیت توسط دستان توانمند مردم شریف ایران.

در پایان یادی کنیم از اساتید در گذشته حوزه سلامت در سال اخیر که بخشی از دارایی علمی کشورمان مرهون زحمات خالصانه آنان در مسیر رشد و تعالی ایران عزیز بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • نظام سلامت مرهون اساتید و آموزگاران است
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی