Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم جلالی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در مسکو خاطر نشان کرد: علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان فردا یکشنبه برای امضای سند اجرایی موافقتنامه لغو روادید گردشگری گروهی به مسکو خواهد آمد.  

وی تصریح کرد: بر اساس این سند گردشگران دوکشور از طریق شرکتهای معتبر گردشگری و با ویزای گروهی به ایران و روسیه سفر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفیر ایران گفت: در این سفر همچنین تفاهمنامه همکاری بین موزه نیاوران ایران و موزه پوشکین روسیه به امضا خواهد رسید.

جلالی با بیان اینکه گردشگری عامل مهمی در شناخت مردم دوکشور و پشتوانه ای محکم برای گسترش مناسبات ایران و روسیه  بشمار می رود  تصریح کرد: سفرهای گروهی میان دو کشور بدون نیاز به اخذ روادید انجام می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون گفت: فاصله نزدیک، زمان کوتاه سفر، موزه‌های فراوان موجود در کشور روسیه، طبیعت و جذابیت‌های شهرهای این کشور و در زمینه گردشگران روسیه تنوع آب و هوایی فراوان کشور ایران، آفتاب زیاد که در کشور روسیه کم است، جزایر و سواحل بسیار خوب ایران، کویرهای مشهور ایران که کویر لوت جزو میراث جهانی یونسکو است، همراه با تورهای کویرنوردی فعال، کوه‌ها و جنگل‌های کشور ایران که همراه با فرهنگ و تاریخ کشورمان یک مجموعه قوی برای سفر گردشگران میان دو کشور ایجاد می‌کند.

جلالی تصریح کرد: موضوع گردشگری امری بسیار مهم در اقتصاد جهانی است و تولید ناخالص ملی (جی دی پی) بالایی را تشکیل می‌دهد، دو کشور ایران و روسیه هر دو پر جمعیت و پر گردشگر هستند، قطعاً در شرایط فعلی که هر دو کشور در تحریم هستند گردشگری می‌تواند یک محرک عالی برای چرخش مالی میان ایران و روسیه باشد و نقش مهمی در پویایی اقتصاد ایفا کند؛   همچنین می‌تواند شغل‌های پایدار فراوانی را نیز به وجود بیاورد.

وی صنعت گردشگری را  از صنایع پویای جهان عنوان کرد که تاثیر چشمگیری در گردش مالی میان دو کشور ایران و روسیه در شرایطی که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا هر دو کشور را درگیر کرده، خواهد داشت.

مونسان  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  پیشتر گفته بود  فعلاً برنامه‌ای برای لغو ویزای انفرادی میان دو کشور وجود ندارد. طبیعی است که ابتدا منتظر نتیجه تجربه لغو روادید گروهی باشیم و پس از آن اگر نیازی احساس شد به فکر روادید انفرادی نیز خواهیم بود.

بر اساس اعلام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  با لغو روادید گروهی پروازهای میان دو کشور افزایش می یابد.

برچسب‌ها کاظم جلالی گردشگری علی ‌اصغر مونسان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاظم جلالی گردشگری علی اصغر مونسان کاظم جلالی گردشگری علی اصغر مونسان میراث فرهنگی اخبار کنکور ایران و روسیه میراث فرهنگی کشور ایران لغو روادید میان دو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • پایان پوتین؟!
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه