Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس مصوبه کمیسیون تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، مناظره نامزدهای انتخابات برای روزهای شنبه ۱۵ خرداد، سه‌شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد تعیین شده است.

اولین مناظره امروز (۱۵ خرداد ) با حضور ۷ نامزد تایید صلاحیت شده (سیدابراهیم رئیسی،‌ محسن رضایی،‌ سعید جلیلی،‌ محسن مهرعلیزاده،‌ عبدالناصر همتی،‌ علیرضا زاکانی،‌ امیرحسین قاضی زاده) در رسانه ملی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع پرسش‌های نخستین مناظره زنده تلویزیونی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، درباره مباحث اقتصادی است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای انجام قرعه کشی جهت تعیین صندلی و روال پرسش‌ها زودتر از ساعت آغاز مناظره، وارد استودیوی محل مناظره‌ می‌شوند.

مدت تعیین شده برای مناظره، ‌۳ ساعت اعلام شده است.

مرتضی حیدری به عنوان مجری مناظره‌های انتخاباتی انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش،‌ هم اکنون کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در حال ورود به رسانه ملی هستند.

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی اولین نفری بود که وارد محوطه صدا و سیما شد و در سخنان کوتاهی گفت: من حل مشکل را در جابجا شدن اشخاص نمی دانم مشکلات پایدارتر از اینهاست نوع کشورداری و حکمرانی ما مشکل دارد. انقلاب اسلامی علیرغم توفیقاتی که داشته نظام اداری را نتوانسته براساس آرمان ها تغییر کند.

عبدالناصر همتی دومین نفری بود که وارد محوطه صدا و سیما شد و گفت: آمده ام بگویم نفت را باید از حصر آمریکا خارج کنیم و مردم را از حصر یک جریان که اکنون پنج نامزد در این انتخابات دارد خارج کرد. اگر مردم با صندوق رای قهر نکنند من رقیبی ندارم.

محسن رضایی نیز وارد سازمان صدا و سیما شد و طی سخنان کوتاهی گفت: رقیب من مسببان وضع موجود هستند؛ چه خودشان شرکت کرده باشند چه نمادی از دولت‌های گذشته باشند.

سعید جلیلی هم وارد محوطه صدا و سیما شد و بیان کرد: جلب حضور گسترده مردم و انتخاب آگاهانه آن ها می تواند کشور را به جهش برساند.

سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد انتخابات هم وارد محوطه صدا و سیما شد و طی سخنانی گفت: وضع موجود موجب نگرانی بسیاری از دلسوزان انقلاب اسلامی و مردم است. ایجاد یک تحول در حوزه اجرایی کشور بسیار ضروری است، مردم تغییر را می‌خواهند.

محسن مهرعلیزاده هم به جمع دیگر کاندیداها پیوست و اظهار کرد: فکر کنم تنها آقای رئیسی فردی باشد که بر اساس نظرسنجی‌ها می‌تواند رقیب من باشد.

علیرضا زاکانی آخرین نفری بود که وارد محوطه صدا و سیما شد و اظهار کرد: من آمده ام تا با اژدهای هفت سر فساد و ناکارآمدی و باندبازی رقابت کنم. مردم آمدم تا حق شما را بگیرم.

ترتیب صندلی نخستین مناظره نامزدها مشخص شد: صندلی شماره یک سعید جلیلی، صندلی شماره دو سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، صندلی شماره سه سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، صندلی شماره چهار علیرضا زاکانی، صندلی شماره پنج محسن رضایی میرقائد، صندلی شماره شش محسن مهرعلی‌زاده، صندلی شماره هفت عبدالناصر همتی.

انتخاب سؤالات نیز به قید قرعه انجام می شود.

پاسخ رئیسی به سوالات مناظره اقتصادی

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی در اولین مناظره در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موانع تولید چیست و اولویت هایش برای رفع این موانع کدام است؟ گفت: موانع تولید از مسایل مهمی است که امروز تولیدکنندگان با آن مواجه اند و باید کاری کرد که تولیدکنندگانی که با اندیشه در تولید حضور یافتند و تولیدشان دچار مشکل شده، جذابیت برای تولید را برایشان ایجاد کنیم و از آن طرف جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را بکاهیم.

وی افزود: اینکه پول ها به طرف ارز و زمین و طلا و ... برود باید جاذبه اش از دست برود و جاذبه آن برای تولید ایجاد شود و این امر نیاز به ساز و کار دارد. باید ساز و کارهایی مثل ایجاد مالیات و کاستن از مالیاتی که تولیدکنندگان دارند را فراهم کنیم و ۲۵ درصد مالیات برای تولید داشتیم که باید با شیب پایین تر آن‌را ملایم کنیم و به 10 درصد کاهش دهیم باید برای تولید در عمل کاری کنیم که مشکلی نداشته باشد و قاچاق از بین برود وباید نقدینگی به طرف تولید برود.

پاسخ رضایی به سئوالات مناظره اقتصادی

محسن رضایی در پاسخ به سوالی درباره اصلاح فرآیند بودجه ریزی کشور، اظهار کرد: مردم عزیز ۸ سال پیش در همین مکان در برابر آن کلید بی خاصیت من یک هزار تومانی را به شما نشان دادم و گفتم اگر این روند ادامه پیدا کند پول ملی ما سقوط پیدا می کند.

وی با طرح این پرسش که چرا چنین شده است؟ گفت: باید به این پرسش پاسخ داد که چرا مردم نان قرضی می گیرند. رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است و دولت دست در جیب مردم می کند. در بانک مرکزی هم به همت اقای همتی و دوستانشان روندی را پیش بردند که دست در جیب مردم می کنند.

وی با انتقاد از روند تامین کسری بودجه توسط دولت، ادامه داد: نرخ ارز را پایین آوردند، پول ها را بدون حساب و کتاب در بورس تشویق کردند و بعد که تامین مالی کردند مردم را در زمین و زمان نگه داشتند.

رضایی گفت: مگر زندگی مردم باید از زندگی دولت جدا باشد؟ چرا باید قطار انقلاب روز به روز کوچک شده باشد و قطار انقلاب به یک اسکوتر ( وسیله حرکتی تک نفره مانند دوچرخه) تبدیل شده باشد.

پاسخ همتی به سوالات اقتصادی اولین مناظره

عبدالناصر همتی در پاسخ به پرسشی درباره ابربدهکاران بانکی و راهکار بازگشت پول در دست آنان به بانک‌ها، اظهار کرد: پیش از پاسخ به پرسش، باید بگویم که تأسف می‌خورم که در میان کاندیداها یک زن حضور ندارد. همچنین می‌دانم که بسیاری از مردم در میان کاندیداها نماینده‌ای از خود ندارند و تصمیم دارند که با صندوق قهر کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: اما عرض می‌کنم که به جای قهر بیاید و رای بدهید و سرنوشت خود را تعیین کنید. من می‌خواهم به جای اینکه بیایم و مثل برخی کاندیداها وعده‌های رنگارنگی که امکان تحقق ندارد، را به شما بدهم بیایم و با راستی و صداقت بگویم که وضعیت اقتصادی ما توان اجرای چنین وعده‌هایی را ندارد.

همتی تصریح کرد: من اقتصاددان هستم و می‌دانم که اقتصاد ما توان کافی برای تحقق این وعده‌ها را ندارد. این کاندیداها با وعده‌هایشان عملاً از توزیع فقر می‌گویند ،نه از توزیع ثروت. ما به اصلاحات اقتصادی نیاز داریم و من می‌دانم که چگونه باید این مشکل را حل کرد. برنامه و توان آن را هم دارم که این امور را انجام دهم.

وی در واکنش به سخنان رضایی علیه بانک مرکزی گفت: آقای رضایی بگوید که چگونه می‌خواست درآمد ارزی کشور را بالاتر ببرد؟ ما چندماه است منتظریم که ایشان برنامه خود را در این زمینه اعلام کند. شما آقای رضایی، شما باید بدانید با عدم پذیرش FATF در مجمع تشخیص مصلحت، پدر اقتصاد کشور را درآورده اید.

پاسخ مهرعلیزاده به سئوالات مناظره اقتصادی

محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عصر شنبه در جریان برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های وی در زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: من برنامه مدونی را که طی سال های قبل روی آن کار کردم و شامل همه راهکار ها در همه زمینه هاست و در آن ۳ پیوست وجود دارد امشب در سایت خودم بارگذاری می‌کنم.

پاسخ قاضی‌زاده به سوالات اقتصادی اولین مناظره

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره راهکار تقویت ارزش پول ملی گفت: اگر ما بتوانیم تورم را در جامعه به عنوان ام المصائب کنترل کنیم، می توانیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم.

وی افزود: در کشور ما مسئولین مربوطه به جای اینکه مسئول حفاظت از ارزش پول ملی باشند، مسئول حفاظت از ارز خارجی شده اند. ظاهرا این کار مسئول مشخصی ندارد و مسئولینی که وظیفه پاسخگویی دارند هم آن را گردن دیگری می اندازند. ای کاش رئیس بانک مرکزی ما خود را مسئول حفظ ریال بداند نه دلار.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما بسته مفصلی را در دولت "سلام" شامل 213 پروژه تعریف کردیم که بیش از 50 پروژه آن به کنترل تورم برمی گردد و در آن اصلاحات ساختاری بانک ها و بودجه نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده کسری بودجه کشور با خلق تورم در حال تأمین است، گفت: تورم یک مالیات دائمی از سمت مردم پابرهنه به سمت دولت و طبقه مرفه است که در 50، 60 سال گذشته ادامه داشته است.

قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: ما به دنبال گسترش تولید، تقویت تولید، هدایت نقدینگی به سمت تولید و کنترل قیمت در بازار هستیم.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری مناظره های انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی عبدالناصر همتی اولین مناظره صندلی شماره محسن رضایی برای تولید وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا

دکتر هادی ابراهیمی مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما مقرر شد مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات، همانند دور نخست در رسانه استانی پخش شود، گفت: ضبط مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی ۴ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ پایان یافت و پخش این برنامه‌ها از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او افزود: ۳ مناظره انتخاباتی ۶۰ دقیقه‌ای با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بومی محلی با شرکت این نامزد‌ها در صداوسیمای مازندران ضبط شده است که پخش آن از فردا آغاز می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه هر مناظره تلویزیونی یک بار پخش و یک بار نیز بازپخش می‌شود، ادامه داد: نخستین مناظره انتخاباتی ساعت ۲۱:۳۰ پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از سیمای مازندران پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: مناظره‌های دوم و سوم انتخاباتی نیز به ترتیب در ساعت ۲۱:۳۰ روز‌های یک شنبه ۱۶ اردیبهشت و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت پخش خواهد شد.

هادی ابراهیمی افزود: صدا و سیمای مازندران از هر کدام از ۴ نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ یک ویدیوی ۲۰ دقیقه‌ای نیز ضبط کرده است که پخش این فیلم‌های تبلیغاتی از سیمای مازندران نیز از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه فیلم‌های تبلیغاتی هر نامزد انتخاباتی نیز روزانه یک بار پخش می‌شود، ادامه داد: با توجه به زمان یک هفته‌ای تبلیغات که در قانون انتخابات به آن اشاره شده است فیلم تبلیغاتی هر نامزد در مجموع ۷ بار در طول یک هفته پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی میان نامزد‌ها از جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه استانی در طول انتخابات‌های گذشته دانست و گفت: رسانه ملی تلاش کرده است با تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس فضای جامعه را به سمت مشارکت پرشور سوق دهد.

هادی ابراهیمی گفت: تولید و پخش مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در دور دوم انتخابات به صورت رایگان انجام شده و هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان