Web Analytics Made Easy - Statcounter

افسانه صمدزاده روانشناس و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احساس قربانی بودن در برخی از زوجین اظهار کرد: گاهی اوقات در زندگی مشترک از زن یا مرد در قبال آن چه انجام می‌دهد، قدردانی نمی‌شود و در اغلب مواقع فرد مورد سرزنش از سوی اعضاء خانواده و به ویژه همسر خود قرار می‌گیرد که همین موضوع حس قربانی بودن را به او تلقین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افراد خودخواه در زندگی زناشویی نسبت به همسرشان گذشت ندارند و تنها به فکر دستیابی به علایق و خواسته‌های شخصی‌‌ خود هستند، افزود: در این میان افرادی هم هستند که در زندگی زناشویی نسبت به همسر خود گذشت دارند و در بسیاری از مواقع از احساسات و علایق شخصی‌شان می‌گذرند.

صمدزاده گفت: فردی که احساس قربانی بودن دارد، فکر می‌کند که برای خودش زندگی نمی‌کند و فقط به حرف شریک زندگی‌اش همه کارها را انجام می‌دهد، به عبارتی آزادی و اختیار ندارد و هر چه همسرش بگوید را انجام می‌دهد. اغلب این افراد احساس رضایت از زندگی خود ندارند و همیشه در حال فداکاری هستند و خوشنود کردن همسرشان وظیفه دائمی آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید

طعم خوش خوشبختی را در زندگی بچشید

راهکارهایی برای جلوگیری از احساس قربانی بودن

این روانشناس با اشاره به راهکارهای مناسب برای جلوگیری از بروز حس قربانی بودن در زوجین گفت: برای اینکه در زندگی زناشویی خود حس قربانی بودن نداشته باشید، به خودتان بیشتر توجه کنید،  برای خود و آینده‌تان هدف گذاری کنید، عوامل آزار دهنده را از بین ببرید و در نهایت از یک مشاور کمک بگیرید.

صمدزاده درباره تبعات حس قربانی بودن در زوجین گفت: افرادی که احساس قربانی بودن دارند، از زندگی خود رضایت ندارند و اعتماد به نفس آن‌ها شدیدا کاهش پیدا می کند و در اغلب موارد دچار افسردگی می‌شوند.

وی گفت: اشخاصی که معنای زندگی را می‌یابند، افرادی هستند که به ارزش‌های خود پایبند هستند و در برابر آن‌ها احساس مسئولیت می‌کنند، لذا تمرین تعهد و مسئولیت پذیری به شما کمک می‌کند تا در زندگی تزلزل کمتری را احساس کنید و در مسیر خود ثابت قدم باشید.

بیشتر بخوانید

چه کنیم تا دیگران با ما رفتار خوبی داشته باشند؟ راهکارهای رفع اختلاف میان زوجین/ دلیل عمده ایجاد تعارض میان همسران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زوجین خانواده زندگی زناشویی قربانی بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انریکه تحقیرم کرد، او حتی با من دست نداد

به گزارش "ورزش سه"، گری نویل که در فصل 16-2015 مربی والنسیا بود، در پادکست "Stick to Football" برخی از تجربیات بدی که در آن دوره داشت را بازگو کرد.

کاپیتان سابق منچستر یونایتد گفت: «پس از چند ماه کار در والنسیا، به یاد دارم که یک روز صبح در آینه نگاه کردم و فکر کردم بیمار به نظر می‌رسم. به اندازه کافی برای مربیگری سخت کار نکرده بودم و آمادگی نداشتم. این یک لطف به پیتر لیم (مالک والنسیا) بود. ما 7-0 به بارسلونای لوئیس انریکه باختیم. وقتی آنها 5-0 جلو بودند، او نه نیمار و نه مسی و لوئیس سوارز را تعویض نکرد و در پایان بازی از کنار من رد شد و با من دست نداد. احساس کردم این حرکت پیامی از طرف او بود مبنی بر اینکه نیمکت والنسیا حق من نبود و شایستگی مربیگری را ندارم.»

او همچنین گفت: «به یاد دارم که ما سه بار مقابل اتلتیک بیلبائو بازی کردیم و ارنستو والورده مربی آنها بود. تیم او با سیستمی متفاوت از آنچه که فکر می‌کردم، بازی کرد و سپس در طول بازی تغییراتی داد. من احساس می‌کردم به‌شدت نسبت به او حقیر هستم، زیرا کنترل و دیدن بازی از کنار زمین برایم سخت بود. والورده اولین مربی‌ای بود که احساس کردم کیلومترها از او دورم و سپس مقابل دیگو سیمئونه نیز احساس کردم او از هر نظر از من پیشی می‌گیرد؛ با تاکتیک‌ها، ارعاب‌ها و حرکاتش.»

دیگر خبرها

  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • گروگان ۵۶ ساله از دست آدم‌ربایان در شیراز رهایی یافت
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم ربایان در شیراز
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله در شیراز
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • انریکه تحقیرم کرد، او حتی با من دست نداد