Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین مناظره ۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین،‌ اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور ۷ داوطلب تایید صلاحیت شده (سیدابراهیم رئیسی،‌ محسن رضایی،‌ سعید جلیلی،‌ محسن مهرعلیزاده،‌ عبدالناصر همتی،‌ علیرضا زاکانی،‌ امیرحسین قاضی زاده) در رسانه ملی آغاز شد.

هر یک از داوطلبان در بدو ورود به محل مناظره اظهارات کوتاهی در خصوص رقیب خود در انتخابات پیش رو بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر هفت نامزد حاضر در این دوره از انتخابات، در این مناظره با موضوع «اقتصاد» حضور خواهند داشت. این مناظره در دو قسمت برگزار می شود، هر نامزد برای پاسخ به هر سوال سه دقیقه فرصت داردف هر نامزد ۴ دقیقه فرصت نقد پاسخ های دیگر نامزدها و ۴ دقیقه فرصت دفاع از پاسخ های خود را در مقابل نقد دیگر نامزدها دارد.

در مجموع برای مناظره اول ۲۱ سوال در نظر گرفته شده است یعنی هر نامزد سه سوال، در پایان مناظره، هر نامزد ۴ دقیقه فرصت جمع بندی دارد.

اجرای این مناظره را «مرتضی حیدری» برعهده دارد. مناظره انتخاباتی به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر، رادیو ایران و رادیو انتخابات پخش می‌شود.

رئیسی: باید برای رونق تولید جذابیت ایجاد کرد

سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (شنبه) در اولین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موانع تولید چیست و اولویت هایش  برای رفع این موانع کدام است؟ گفت: موانع تولید از مسایل مهمی است که امروز تولیدکنندگان با آن مواجه اند و باید کاری  کرد که تولیدکنندگانی که با اندیشه در تولید حضور یافتند و تولیدشان دچار مشکل شده، جذابیت برای تولید را برایشان ایجاد کنیم و از آن طرف جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را بکاهیم.

وی افزود: اینکه پول ها به طرف ارز و زمین و طلا و ... برود باید جاذبه اش از دست برود و جاذبه آن برای تولید ایجاد شود و این امر نیاز به ساز و کار دارد. باید ساز و کارهایی مثل ایجاد مالیات و کاستن از مالیاتی که تولیدکنندگان دارند  را فراهم کنیم و ۲۵ درصد مالیات برای تولید داشتیم که  باید با شیب پایین تر آن‌را ملایم کنیم  و به ۱۰ درصد کاهش دهیم  باید برای  تولید  در عمل کاری کنیم که مشکلی نداشته باشد و  قاچاق از بین برود و باید نقدینگی به طرف تولید برود.

محسن رضایی در پاسخ به سوالی درباره اصلاح فرآیند بودجه ریزی کشور، اظهار کرد: مردم عزیز ۸ سال پیش در همین مکان در برابر آن کلید بی خاصیت من یک هزار تومانی را به شما نشان دادم و گفتم اگر این روند ادامه پیدا کند پول ملی ما سقوط پیدا می کند.

وی با طرح این پرسش که چرا چنین شده است؟ گفت: باید به این پرسش پاسخ داد که چرا مردم نان قرضی می گیرند. رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است و دولت دست در جیب مردم می کند. در بانک مرکزی هم به همت اقای همتی و دوستانشان روندی را پیش بردند که دست در جیب مردم می کنند.

وی با انتقاد از روند تامین کسری بودجه توسط دولت، ادامه داد: نرخ ارز را پایین آوردند،  پول ها را بدون حساب و کتاب در بورس تشویق کردند و بعد که تامین مالی کردند مردم را در زمین و زمان نگه داشتند.

رضایی گفت: مگر زندگی مردم باید از زندگی دولت جدا باشد؟ چرا باید قطار انقلاب روز به روز کوچک شده باشد و قطار انقلاب به یک اسکوتر ( وسیله حرکتی تک نفره مانند دوچرخه) تبدیل شده باشد.

پاسخ همتی به سوالات اقتصادی اولین مناظره

عبدالناصر همتی در پاسخ به پرسشی درباره ابربدهکاران بانکی و راهکار بازگشت پول در دست آنان به بانک‌ها، اظهار کرد: پیش از پاسخ به پرسش، باید بگویم که تأسف می‌خورم که در میان کاندیداها یک زن حضور ندارد. همچنین می‌دانم که بسیاری از مردم در میان کاندیداها نماینده‌ای از خود ندارند و تصمیم دارند که با صندوق قهر کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: اما عرض می‌کنم که به جای قهر بیاید و رای بدهید و سرنوشت خود را تعیین کنید. من می‌خواهم به جای اینکه بیایم و مثل برخی کاندیداها وعده‌های رنگارنگی که امکان تحقق ندارد، را به شما بدهم بیایم و با راستی و صداقت بگویم که وضعیت اقتصادی ما توان اجرای چنین وعده‌هایی را ندارد.

همتی تصریح کرد: من اقتصاددان هستم و می‌دانم که اقتصاد ما توان کافی برای تحقق این وعده‌ها را ندارد. این کاندیداها با وعده‌هایشان عملاً از توزیع فقر می‌گویند، نه از توزیع ثروت. ما به اصلاحات اقتصادی نیاز داریم و من می‌دانم که چگونه باید این مشکل را حل کرد. برنامه و توان آن را هم دارم که این امور را انجام دهم.

 وی در واکنش به سخنان رضایی علیه بانک مرکزی گفت: آقای رضایی بگوید که چگونه می‌خواست درآمد ارزی کشور را بالاتر ببرد؟ ما چندماه است منتظریم که ایشان برنامه خود را در این زمینه اعلام کند. شما آقای رضایی، شما باید بدانید با عدم پذیرش FATF در مجمع تشخیص مصلحت، پدر اقتصاد کشور را درآورده اید.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (شنبه) در اولین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی در خصوص ارزش پول ملی، گفت: ما اگر بتوانیم تورم را کنترل کنیم، ارزش پول ملی را هم می‌توانیم حفظ کنیم.

رئیسی گفت: در کشور ما مسئولین مربوطه به جای حفاظت از پول ملی، مسئول حراست از پول خارجی شده‌اند. ای کاش رئیس بانک مرکزی خودش را مسئول حفظ ریال بداند نه دلار.

زاکانی: همتی پول ملی را نابود کرده است

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی درخصوص حجم نقدینگی گفت: ما داریم با هم مناظره می‌کنیم ولی دوستان انشا می‌خوانند. الان وقت راست گفتن است. آقای همتی! خیلی بد است که دروغ می‌گوئید و به ما تهمت می‌زنید.

زاکانی گفت: آقای همتی! سال ۹۸ گفتید که FATF تأثیری در اقتصاد ندارد، چرا الان دروغ می‌گوئید؟ شما اقتصاددان نیستند، شما شیمی‌دان هستید و پول ملی را نابود کردید.

وی گفت: اگر قرار بود بقیه را تائید کنند، شما را نباید تائید می‌کردند زیرا هرکسی قد و قواره‌ای دارد.

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (شنبه) در اولین مناظره انتخاباتی، اظهار داشت: برای محرومیت زدایی باید برنامه و طرح داشت اما قبل از آن باید باور و اعتقاد داشت.

جلیلی گفت: باید حق مردم را در عرصه‌های مختلف از جمله سهم انرژی داده شود.

مهرعلیزاده: از دو سال پیش برنامه مدونی را تهیه کرده ام

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (شنبه) در اولین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای فرار مالیاتی چیست؟ گفت: از دو سال پیش برنامه مدونی را تهیه کرده ام. برنامه‌های اجرایی و نظری بنده و راهکارهایی که برای حل مشکلات کشور دارم را امشب در سایت خود بارگذاری خواهیم کرد

وی افزود: به هر دلیل از جمله شائبه مهندسی انتخابات با حذف تعدادی از افراد صالح مواجه هستیم تا جایی که از کنار فرمایش مقام معظم رهبری در مورد جبران جفا عبور می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید دید این امر چگونه از طرف طراحان وضع موجود انجام می‌شود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان ایران مشکلات فراوانی دارد مشکلاتی که رخنه در جان و مال مردم کرده است امروز مردم روزگار سختی می‌گذرانند. ۵۰ درصد مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند، ۷ میلیون سرپرست خانوار درآمد ثابتی ندارند و نیازمند کمک معیشتی هستند.

وی خطاب به رئیسی، گفت: آقای رئیسی شما حاضرید خانواده خود را در جاده چالوس به دست راننده مؤمن و متعهدی بدهید که گواهینامه ندارد؟ شما فقط شش کلاس سواد کلاسیک دارید. البته من به سواد حوزوی شما احترام می‌گذارم ولی با این سواد نمی‌توان اقتصاد را اداره کرد.

محسن مهرعلیزاده گفت: آقای رئیسی شما سید هستید. ما برای جد بزرگوار شما احترام قائلیم. شما در پاسخ به سئوال مجری، راه حل‌هایی برای رفع موانع تولید ارائه دادید، چقدر با تولید آشنایی دارید؟ مردم مشکل دارند. ۴۲ سال از انقلاب گذشته، مردم مشکل تولید و صادرات دارند. ۷۰ درصد ظرفیت‌های تولید معطل است.

وی گفت: شما می‌توانید یک سئوال اقتصادی مطرح و بدون کمک مشاورانتان پاسخ دهید؟ هر سفر شما ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد و در آخر هر سفر مصاحبه‌ای در کارخانه‌ای که بانک توقیف کرده می‌کنید که این کارخانه با تصمیم دادستان باز شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: هزاران کارخانه با تصمیم دادستان بسته شده است. یک نفر از خارج از کشور این کار را هم نکرده است. اسرائیل و آمریکا هم نقشی نداشته اند. قاضی شما کارخانه را بسته است.

وی خطاب به رئیسی گفت: قوه قضائیه را اداره کنید. اگر دلتان برای اقتصاد سوخته، قوه قضائیه‌ای که به شیوه قجری اداره می‌شود را اداره و اصلاح کنید.

مهرعلیزاده تصریح کرد: می‌گویند رئیسی سندرم پست بی قرار دارد. از دادستانی به آستان قدس، از آنجا برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری و بعد به ریاست قوه قضائیه و مجدداً برای نامزدی ریاست جمهوری وارد شده است. چه تضمینی هست که ریاست جمهوری را نیز به سودای مقام بالاتری رها نکنید؟

وی با تاکید بر اینکه محل مبارزه با فساد دستگاه قضا است گفت: ما انشا نمی‌نویسیم. با منطق و اصول صحبت می‌کنیم. من مهندس اقتصاد هستم. مدیریت اقتصاد و مالی خوانده ام.

مهرعلیزاده گفت: یکی از مشکلات ۴۲ ساله کشور ما این است که هیچ وقت یک مدل توسعه در کشور نداشتیم. هر دولت و وزیری که روی کار آمده حسب عقیده خود کاری انجام داده یکی به نئوکلاسیک و دیگری به سوسیالیست.

مدل آلمانی مهرعلیزاده برای اداره اقتصاد کشور

وی افزود: من دکترای مهندسی اقتصاد دارم. روشی به عنوان الگوی حکمرانی اقتصاد اجتماعی که الان در کشورهای اروپایی به ویژه آلمان در حال اجرا است را تدوین کرده ام. آلمان با حدود ۸۰ میلیون جمعیت دارای هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد است در حالی که درآمدهای ما علیرفم فروش نفت حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: الگویی که بنده طراحی کردم با توجه به شرایط ایران بومی شده است. مانع زدایی، تسهیل صادرات، معافیت مالیاتی برای تولید اصل این مسئله هستند. افزایش تولید، درآمد سرانه و جلوگیری از فرار مالیاتی از رئوس برنامه‌های من هستند.

مهرعلیزاده گفت: من مهندسی مکانیک خواندم، و از کف کارخانه کار کردم. هلدینگ داری کردم. کیش را از صفر ساختم. استان خراسان بزرگ را مدیریت کردم. دکترای مهندسی مالی را در هلند خواندم و مدل دولت زندگی را طراحی کردم.

امیر حسین قاضی زاده در بخش سوم این مناظره در تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت خود گفت: روش اداره کشور فرسوده است. قانون تجارت، بیمه و بانک ما باید اصلاح نهادی شود. الان مسئله این است که زانوی دولت بر گردن مردم است و دولت باید زانوی خود را بردارد.

وی افزود: دولت وظیفه دارد حقوق مردم را از دولت استیفا کند. مثل کاری که در بورس، بانک و مالیات می‌شود. ما نظام تحول را برای تغییر اکوسیستم کشور طراحی کردیم و معتقدیم باید انقلاب سازوکاری انجام شود، زیرا با پروژه و برنامه مشکل حل نمی شود، لذا  ۲۰ مسئله ۲۰ راهکار را پیش بینی  کرده ایم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: یکی از مسائل اصلی تورم و گرانی است ما طراحی کردیم که در چهار سال تورم به زیر ۵ درصد برسد. همچنین طراحی کردیم که مسئله اشتغال و ازدواج جوانان حل شود. ما می خواهیم وزارت خانواده ایجاد کنیم. همچنین صندوق اعتبار خانواده را پیش بینی کردیم و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای زوج های جوان در نظر گرفتیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر عددی نزدیک به هفت میلیون نفر بیکار و یا با شغل ناقص داریم. برنامه ما این است که طی سه سال اول ۴.۵ تا ۵ میلیون نفر از این افراد در مشاغلی اشتغال پیدا کنند که حداقل معیشت را داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی با تأکید بر ضرورت حل مسئله بورس گفت: بورس یک مسئله حاد و یک مسئله ساختاری و مزمن دارد که بخش ساختاری آن در مجلس در حال اصلاح است و بخش حاد آن با سه دستورالعمل در سه، چهار روز اول دولت پیش بینی شده که به سمت بهبود بازار سرمایه برویم.

وی یادآور شد: همچنین ما برای هزینه خانوار شامل خوراک، ریزمغزی ها، انواع پروتئین ها و کالری ها پیش بینی هایی کردیم و بسته های ۳۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته ایم. همچنین برای هزینه حمل و نقل، بهداشت و درمان و مسکن نیز پروژه طراحی کرده ایم.

عبدالناصر همتی در بخش سوم این مناظره در تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت خود اظهار کرد: من پیش از این و در جریان مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های مختلف رئوس برنامه خود را اعلام کرده‌ام که بحث اساسی من تغییر حکمرانی اقتصادی است. ما سال ها کشور را دست سیاستمداران سپردیم، یکبار هم کشور را به اقتصاددان بسپاریم و سیاست تحت نظر اقتصاد باشد. ما فرصت زیادی نداریم و باید به سرعت اصلاحات اقتصادی را انجام دهیم.

 همتی ادامه داد: من همیشه برای آقای رئیسی احترام ویژه قائل هستم، اما اینجا رقیب هم هستیم و من باید مواردی را بگویم که مردم دیدگاه‌های ما را بدانند.  من الان یک شهروند عادی و استاد دانشگاه هستم و ایشان رییس قوه قضاییه هستند و این یک تعارض منافع را در خود دارد. آقای رئیسی شما به من امان‌نامه می‌دهید که بعد از پایان این برنامه‌ها اقدامی قضایی علیه من نکنند؟

وی تصریح کرد: بلاخره الان آقای رضایی حرف‌هایی زدند درباره محاکمه‌کردن، اما آقای رضایی شما بروید و خدا را شکر کنید با شکایاتی که برای برخی عملیات علیه شما هست، از شما پیگیری نمی‌کنند. البته این را هم بگویم که ما به عنوان فرمانده جنگ برای شما احترام قائل هستیم اما آقای رضایی اگر من رییس‌ جمهوری شوم شما را به عنوان یکی از مخلان اقتصادی به همین آقای رئیسی معرفی می‌کنم.

باید در تمام حوزه‌های اقتصادی، مدیریت، فرهنگ و اجتماع و سیاست خارجی به فوریت ورود و اصلاح کرد

هم‌چنین علیرضا زاکانی در بخش سوم این مناظره در تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت خود گفت: از ابتدا از آقای همتی خواهش می‌کنم به صورت علمی و دقیق صحبت کرده و تهمت نزند. بارها ستادهای تخریب علیه من، خانواده، همسر و بچه‌هایم راه افتاده و رحم هم نکرده‌اند. انصاف را رعایت کنید.

وی افزود: من با مفاسد اقتصادی مبارزه کرده و مقابل فسادهای معاون رئیس‌جمهور، وزرای اطلاعات و نفت، برادر رئیس‌جمهور، دادستان تهران، رئیس دانشگاه تهران، مدیران قضایی درباره قرارداد کرسنت فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت و دیگران ایستادم و برخورد کردم. نمی‌توان با این صحبت‌ها ما را از میدان به در کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید در تمام حوزه‌های اقتصادی، مدیریت، فرهنگ و اجتماع و سیاست خارجی به فوریت ورود و اصلاح کرد، گفت: تمرکز و اولویت بنده جهش تولید و تمرکززدایی در حوزه مدیریت است. مبارزه با فساد اقتصادی، دیوان‌سالاری و همچنین رشد اقتصادی و توزیع مناسب ثروت را دنبال می‌کنم. موانع را از پیش پای تولید با مقررات‌زدایی و تسهیل در صدور مجوزها برمی‌دارم که اکنون ۸۰ درصد مجوزها با رانت توزیع می‌شود.

به گفته وی، اساس تولید در دولت بنده بر پایه ۹ پیشران اقتصادی اعم از نفت، گاز، پتروشیمی و توجه به زیرساخت‌ها است. باید با سرمایه‌گذاری درست این موارد را به نفع مردم سوق داد و ثروت را به درستی توزیع کرد.

وی مجددا خطاب به همتی گفت: آقای همتی تهمت بزرگی علیه ما زدند که ما به دنبال توزیع فقر هستیم. ما به دنبال جهش تولید، خلق ثروت و توزیع آن بین مردم هستیم.

«ده ها بار ارزیابی کردیم اقشار مختلف از ناکارامدی و فقر و ظلم صدایشان درامده»

ابراهیم رئیسی در بخش سوم این مناظره در تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت خود گفت: اقشار مختلف صدای شان از ظلم و فقر و تبعیض درآمده است. من در قوه قضائیه مطالبه گر هستم و نیاز ندارم که بخواهم دنبال پست جدید باشم. مردم با روحیه و عملکرد من آشنا هستند و از من دعوت کرده‌اند. چرا ناراحتید؟

وی افزود: چرا از اینکه ما کارخانه رفتیم ناراحتید؟ چهار تا هم شما می‌رفتید و احیا می‌کردید. وضعیت کارخانه‌ها بخاطر خصوصی‌سازی‌ای است که شماها رقم زده‌اید و داد مردم را درآورده‌اید.

وی افزود:  باید  مجموعه ای که تولید پرونده می کند و علل فساد است را پیدا کرد.

رئیسی ادامه داد:  ده ها بار ارزیابی کردیم اقشار مختلف از ناکارامدی و فقر و ظلم صدایشان درامده است.

وی افزود: می‌دانید که این خواست مردم از من است که ورود بکنم برای اصلاح امور. من الان در قوه قضاییه مطالبه‌گر هستم و اگر بیایم در دولت باید پاسخگو باشم. من در قوه قضاییه هستم و همه می‌دانند به این فکر نمی‌کنم که دنبال مقام باشم.

وی افزود: مردم دنبال دعواهای اقتصادی نیستند و این را می‌خواهند که مدیری مقتدر بیاید و کارشناسان را برای حل مشکلات به صف کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد: من در ریاست قوه قضاییه با پرونده‌های بسیاری که دستگاه اجرایی تولید می‌شود، مواجه هستم. برای همین باید رفت در مرکز تولید فساد. مردم هم این را می‌دانند که من در مبارزه با فساد خط قرمز ندارم.

****

مرحله اول از دور دوم؛ پاسخ به سوال دوم

*****

«اقتصاد ، عقب آمده و کوچک شده است»

رضایی که باید به سوالی درباره فرایند خصوصی سازی پاسخ می داد، خطاب به همتی و دولت روحانی گفت: این دولت روحانی سیاه ترین دولت بوده است؛ نه تنها آن‌ها قفل‌های بیرونی را باز نکردند بلکه درهای داخلی را هم بستند.

وی ادامه داد: متوسط رشد اقتصادی در این دولت صفر بوده، تورم ۲۴ درصد و رشد سرمایه منهای پنج درصد بوده است.

رضایی یادآور شد: رشد استهلاک از سرمایه گذاری پیشی گرفته است و اقتصاد در دهه‌ای که من آن را فرصت های از دست رفته می‌نامم، عقب آمده و کوچک شده است.

وی همتی را نماینده دولت روحانی دانست و به انتقاد از رفتار اقتصادی دولت فعلی پرداخت.

رضایی سپس گفت: خصوصی سازی در این دوران چگونه باید شکل می گرفت؟ کسانی که کارخانه‌جات دولتی را می گیرند و می برند چرا نظارتی بر آن‌ها نبود؟ کسی که می خواهد وارد خصوصی سازی بشود باید اهلیت داشته باشد. در روسیه آیین نامه خصوصی سازی  ۱۰۰ صفحه ای وجود دارد که کارآمدی فرد را مد نظر قرار می‌دهد.

یکی از مشکلات کشور ما خام‌فروشی مواد معدنی است

سعید جلیلی نیز در بخش دوم مناظره اول که بعد از تنفس ۱۵ دقیقه ای آغاز شد در پاسخ به دومین سوال خود مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت معادن کشور دارید، اظهار کرد: در کشور فرصت‌های بسیار ارزشمندی داریم که هر کدام می‌تواند پیشران اقتصاد کشور باشد مثل کشاورزی، صنعت، معدن و شیلات، دولت باید برنامه داشته باشد که با هر کدام از این موارد کشور را اداره کند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت معدنی کشور اظهار کرد: مهمتر از کشف و استخراج معادن، ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور است، زیرا یکی از مشکلات کشور ما خام‌فروشی مواد معدنی است. با ایجاد ارزش افزوده می‌توان ارزآوری داشت و اشتغال‌زایی کرد.

جلیلی با بیان اینکه معدن یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و موتور اقتصاد کشور را به راه بیندازد، خاطرنشان کرد: معدن حتی می‌تواند بخشی از هزینه‌های اساسی کشور را تامین کند. البته نباید بگوییم نمی‌شود عده‌ای نتوانستن خود را به کشور تسری می‌دهند.

وی تاکید کرد: ما باید به دنبال جهش کشور باشیم که بخش معدن می‌تواند به جهش کشور کمک کند و نباید فقط بگوییم که مشکل دو معدن را حل کرده‌ایم، بلکه باید در این زمینه دنبال جهش بود.

این خبر تکمیل می شود...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مناظره نامزدهای ریاست جمهوری مناظره انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز نامزد انتخابات ریاست جمهوری اولین مناظره انتخاباتی نامزد سیزدهمین اقتصاد کشور اقشار مختلف آقای رضایی قوه قضائیه آقای رئیسی دقیقه فرصت برای تولید قوه قضاییه خصوصی سازی پول ملی قاضی زاده آقای همتی پیش بینی کشور ما وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به روز بزرگداشت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش و مدارس در نقاط مختلف می‌تواند برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شهر مناطقی وجود دارد که دچار فقر فرهنگی هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسه و مسجد برای ساماندهی آن‌ها فکری کرد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ها در ارزیابی مدارس و معلمان موفق می‌تواند این باشد که یک مدرسه یا معلم چقدر توانسته در حل معضلات اجتماعی محله و خانواده دانش‌آموزان مؤثر باشد.

نظری متذکر شد: مولدسازی ظرفیت مناسبی است که در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای آموزشی می‌توان از آن بهره برد. در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۰ همت به شورای عالی مولدسازی رفته است.

استاندار خراسان رضوی همچنین بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار را برای تجلیل و تکریم معلمان خواستار شد و آمادگی مدیریت استان را برای کمک به مسأله مسکن فرهنگیان به عنوان یک اولویت اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند