Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، سه روز پس از «موافقت قطعی» رهبران هشت حزب در اسرائیل برای تشکیل ائتلافی که پایه یک کابینه جدید شود، رئیس کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از دو رهبر اصلی این ائتلاف خواست که سند توافق و جزییات آن را رسماً به کنیست ارائه کنند.

یاریو لوین، رییس کنیست، از یائیر لاپید رهبر حزب «یش عتید» و نفتالی بنت، رهبر حزب «یامینا»، خواسته است که روز دوشنبه، ۱۷ خرداد، سند این ائتلاف را به کنیست ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از سیاستمداران حامی ائتلاف جدید در روزهای گذشته ابراز نگرانی کرده بودند که رییس کنیست به دلیل وابستگی به حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، در روند معرفی و رای اعتماد به کابینه جدید «سنگ‌اندازی» کند.

پیش از این روون ریولین، رییس کنونی رژیم صهیونیستی که خود ماه آینده دوران ۷ ساله‌اش به پایان می‌رسد و یائیر لاپید، رهبر ائتلاف جدید، از رییس کنیست خواسته بودند به دور از وابستگی حزبی، وظیفه قانونی خود را سریعاً انجام دهد.

در همین حال، رییس کنیست هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری نشست رای اعتماد به کابینه جدید تعیین نکرده است.

از سوی دیگر، نامه‌ای با امضای ۶۰ نماینده از میان ۱۲۰ نماینده کنیست به هیات رییسه پارلمان رژیم صهیونیستی ارائه شده که تاکید دارد رییس این دوره کنیست باید تغییر کند و فردی از حامیان ائتلاف به این مقام برسد.

در صورت آغاز به کار کابینه جدید که به مفهوم راندن بنیامین نتانیاهو و حزب لیکود به جناح اپوزیسیون است، از دست رفتن ریاست کنیست نیز ضربه دیگری به حضور سیاسی حزب لیکود محسوب خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو در همین حال بار دیگر از نمایندگان احزاب راستگرایی که با یائیر لاپید و نفتالی بنت متحد شده‌اند، خواسته است تا در روز رای اعتماد به کابینه ای که بر اساس ائتلاف این رقیبان تشکیل خواهد شد، رای منفی بدهند.

او ائتلاف تشکیل شده برای خلع کردن او از قدرت را «خیانت» به رژیم صهیونیستی و آرمان‌های آن نامیده است.

کد خبر 5228216 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی کابینه ائتلافی نفتالی بنت ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین ایران برجام افغانستان روسیه لبنان سوریه جو بایدن نشست وین مذاکرات وین بنی گانتز رژیم صهیونیستی کابینه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی


به گزارش تابناک، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی به نمایندگی از رهبر انقلاب از آیت الله محمدعلی گرامی در یکی از بیمارستان ها عیادت کرد.

آیت الله گرامی مدتی در بیمارستان بستری بود و روز گذشته ترخیص شد.

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی