Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:04:43 GMT

انتخابات ۱۴۰۰؛ لطفا رییس جمهور را درست انتخاب کنید

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۷۱۲۰

انتخابات ۱۴۰۰؛ لطفا رییس جمهور را درست انتخاب کنید

شکی نیست که همه معتقد به درست انتخاب کردن هستند. به عنوان مثال می توان به نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی یعنی سید جواد ساداتی نژاد اشاره کرد که امروز در یک همایش انتخاباتی در کاشان از افراد ناراضی احتمالی التماس دعا داشت و  گفت: باید به افراد ناراضی که قصد شرکت در انتخابات ندارند بگوییم برای تغییر اوضاع و درست شدن آن با انتخاب صحیح در انتخابات شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، افتخار مردم این کشور در گرفتن تصمیم‌ برای انتخاب رییس‌جمهوری و تمامی مسوولیت‌ها از سوی خود آنان است، از این رو اگر خطایی هم صورت می‌گیرد در انتخاب‌های ما است.

عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با احترام به تمام نامزدها به هموطنان خاطرنشان کرد : برای حل مشکلات باید انتخاب صحیح داشته باشیم و دیگران را هم برای رسیدن به گزینه اصلح راهنمایی کنیم. بدانید آینده ما در گرو انتخاب امروز ماست، اگر خدای ناکرده امروز بد انتخاب کنیم نباید فردا گلایه مند باشیم.

حجت الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود هم امروز چنین گفت: شرکت در انتخابات موجب تعیین سرنوشت  مردم می‌شود ، اگر کسی در انتخابات شرکت نکند به این معنا نیست که سرنوشت بهتری خواهد داشت. 

همچنین به گفته آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ، مردم ایران اگر امام راحل را قبول دارند، ایشان فرمود رای دادن تکلیف است، یعنی واجب و تکلیف شرعی، عقلی و قانونی است. دشمن می خواهد انتخابات این دوره را کم‌ارزش جلوه دهد. نباید عده ای در داخل کشور به راهی که دشمن می خواهد بروند. 

حال، در این میان سردار محمد رضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امروز در همایش گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد که در مصلای صاحب‌الزمان(عج) ورامین سخن می گفت این اطمینان را به مردم داد و یادآوری هم کرد که در جمهوری اسلامی رای و انتخاب مردم محترم است و نظام نیز با تمام توان پای رای و انتخاب مردم ایستاده است.

او این نکته را هم خاطرنشان کرد مبنی بر اینکه ایران در گذشته هیچ چیز از خود نداشت و از داشتن کوچکترین امکانات محروم بود ولی در انقلاب اسلامی با دادن اختیار به مردم، پیشرفت ها چشمگیر شد و دنیا را مبهوت خود کرد.
معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها را نجات جامعه از مشکلات را تمسک به احکام الهی بیان کرد و اینکه اگر در دین عمیق شویم به سعادت خواهیم رسید.

به چه کسی رای بدهیم ؟

درست است که نخبگان در اخبار امروز استان ها به درست رای دادن هموطنان تاکید داشتند اما باید ببینیم که چه کسی و با چه ویژگی هایی را به عنوان رییس جمهور آینده مدنظر دارند ؟

قبل از هر چیز بهتر است یادآوری شد که بنا به اظهار نظر امروز مرتضی امیری نژاد استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در استان قزوین، فرد پیروز صحنه رقابت، تنها برای مدت چهار سال بر کرسی قدرت قوه مجریه تکیه نخواهد زد، رییس‌جمهور منتخب ۱۴۰۰ این ظرفیت را دارد که برای هشت سال ریاست قوه مجریه را بر عهده بگیرد ،همانطور که در ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی چنین بوده است.

اینکه به چه کسی به عنوان رییس جمهور آینده کشور رای بدهیم ، می توانیم از اظهارات سردار نقدی شروع کنیم . او تاکید کرد: امروز کشور به رئیس جمهوری با رای بالا نیاز دارد تا بتواند حق مردم را از مستکبران گرفته و شیرینی اجرای اصل قانون اساسی به همگان بچشاند. همچنین اگر یک دولت معتقد به ظرفیت داخلی و جوان در راس کار قرار گیرد و مردم به آن اعتماد داشته باشند، همه مشکلات کشور حل می‌شود.

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز می گفت: مردم باید کسی را انتخاب کنند که حضورش بیشتر، دشمن را ناراحت و عصبانی کرده است.

حجت الاسلام حسین عزیز، امام جمعه موقت خور و بیابانک هم معتقد بود: مردم رییس‌ جمهوری می‌خواهند که دشمن شناس و دلش مالامال نفرت از آمریکا و استکبار باشد و از فرامین رهبری اطاعت کند و راه شهدا را ادامه دهد. انتخاب باید از روی آگاهی و بصیرت باشد و انتخاب رییس‌ جمهوری انقلابی، دشمن را ناامید می‌کند.

عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی که تاکید داشت: اگر خدای ناکرده رئیس جمهور انقلابی انتخاب نکنیم نباید توقعی برای رفع مشکلات عدیده مردم داشته باشیم.

امانتداری هم موردی مهم از نظر  حجت الاسلام سیدهاشم موسوی یک فعال سیاسی اصولگرا در گناباد بود . به گفته وی بر اساس آموزه های قرآنی باید امانت را به امانتدار واقعی و یا فردی که شرایط آن را دارد، واگذار کرد.

 و اما برای محمدحسین قاسمی، دانشجوی اهل گنبد کاووس به جز اینکه رییس جمهور آینده به فکر جوانان و مشکلات مسکن و ازدواجشان باشد،  نترس بودن رییس جمهور از سرزنش ملامتگران نیز خیلی مهم بود و در واقع آن را شایسته رییس جمهور آینده ندانست. او گفت: مردم باید به نامزدی رای دهند که از سرزنش ها نترسد و از چاپلوسی، تعریف و تمجید لذت نبرد و به‌دنبال تشکر مردم برای انجام وظایف محوله نباشد.

از نظر محمد میلاد سبحانی ، دبیر انجمن علمی اقتصادی دانشگاه گنبدکاووس و دیگر دانشجوی ساکن این شهر پیگیری برنامه‌های باقی مانده از دولت قبلی توسط رییس جمهور آینده یکی از موارد مهمی بود که ذکر کرد.

او اظهارداشت: هر رییس جمهوری که می‌آید برنامه‌های دولت قبلی را بدون توجه به درست یا غلط بودن رها کرده و خودش برنامه جدید ارائه می‌کند در حالی‌که بعضی از برنامه‌ها مانند طرح مسکن مهر و مسکن ملی مشابه هم و مورد نیاز کشور است.

آنطور که هادی ابراهیم نژاد، دیگر جوان اهل گنبد گفت داشتن برنامه‌های مشخص و از پیش تعیین شده در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و سیاست خارجی را از دیگر ویژگی‌های رییس جمهور است و اینکه فرد منتخب برای مدیریت قوه مجریه باید برنامه مدیریتی قوی داشته باشد تا مردم وی را باور کنند.

به گفته وی، بزرگترین مشکل فعلی کشور سوء مدیریت در ساده‌ترین مسائل مانند برنامه‌ریزی برای مکان برگزاری یک جلسه تا پیچیده‌ترین مسائل مانند مدیریت روابط با کشورهای همسایه و صادرات و واردات است.

بحث شیرین وعده های انتخاباتی 

در خصوص بحث شیرین وعده های انتخاباتی که براساس روال روزهای گذشته ارایه برنامه های عملی مورد تاکید نخبگان استان ها بود. به عنوان مثال ، محسن نصری، عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت:ارائه وعده های غیرمنطقی و غیرمعقول سبب بدگمانی و رویگردانی مردم می شود لذا نامزدهای انتخاباتی باید بطور شفاف و صادقانه برنامه‌های عملی خود را معرفی کنند و برای هر یک از بخش‌ها بطور جداگانه برنامه داشته باشند.

همچنین وی با اشاره به اینکه پایبندی به اخلاق لازمه کار هر یک از نامزدهای انتخاباتی است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس نامزدها باید اسلام و خدا را مَد نظر قرار دهند و به قیمت جمع آوری رای، به هر کاری دست نزنند.

نصری با تاکید بر اینکه حضور گسترده در انتخابات، تقویت پایه‌های نظام را بدنبال دارد، اضافه کرد: هرچه میزان مشارکت افزایش یابد حاکمیت مشروعیت بیشتری پیدا می کند و از سوی دیگر همراهی مردم با دولت بیشتر می شود.

 محمد صالح جوکار ،نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی  امروز می گفت: نامزدهای انتخابات بدانند که دشمنان به دنبال از بین رفتن اعتماد مردم به مسئولان هستند و آنان نباید با وعده‌های بدون پشتوانه در زمین دشمن بازی کنند.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید بدانند که صرفاً وعده دادن دردی را دوا نمی‌کند و آنان باید برنامه عملی برای حل مشکلات کشور به ویژه در زمینه اقتصادی داشته باشند.
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به این مسئله واقف باشند که مردم ما از آگاهی بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر نامزدها کلی‌گویی کنند و بگویند که مشکل مسکن، بیکاری و تورم را سریعا از بین می‌برند، مردم به این وعده‌ها توجه نمی‌کنند و بنابراین، آنان باید برنامه‌های دقیق خود را در این راستا به مردم ارائه دهند.

آیت الله «محمود محمدی عراقی» نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری؛ حضور و مشارکت مردم در صحنه انتخابات ۲۸ خرداد را عامل خنثی شدن فشار حداکثری دشمنان بر ملت ایران دانست و از مردم خواست برای حل مشکلات کشور به ویژه مسائل اقتصادی در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت با ایمان، مردمی، جوان، کارآمد، انقلابی و ولایت مدار بتوانیم مشارکت کشور عزیزمان به ویژه مسائل اقتصادی را با اتکاء به توان داخلی پشت سر بگذاریم و بار دیگر فشار حداکثری دشمن بر ملت ایران را خنثی کنیم.

نقاط قوت  و ضعف فضای مجازی در تبلیغات انتخاباتی

بد نیست حسن ختام امروز گزارش جمع بندی را با گزارشی از قزوین با تیتر "روزهای داغ انتخابات در کلاب‌ هاوس قزوینی‌ها" داشته باشیم .  خبرنگار در این گزارش نظر هم اصولگرایان و هم اصلاح طلب های قزوین را در خصوص کلاب هاوس پرسیده است .

به عنوان مثال محمدحسین شفیعی‌ها ، دبیر ائتلاف پیروان ولایت استان قزوین به عنوان نماینده‌ای از طیف اصولگراها به خبرنگار ایرنا گفت: نقطه قوت کلاب‌ هاوس این است که دیدگاه‌های متضاد را به گفت و گو واداشته و ظرفیتی ایجاد می‌کند تا افراد درون اتاق ها با یکدیگر صحبت کنند و تضارب آرا شکل بگیرد؛ خب قطعا این امکان خیلی پسندیده است چراکه این شرایط در فضای واقعی ممکن نبود، بنابراین این برنامه باعث می‌شود تا حرف همدیگر را شنوا باشیم و برای چالش‌ها راه کار ارائه دهیم.

از نظر شفیعی ها  فضای مجازی از ملزومات امروزی جامعه است و حتی مخالفان آن نیز امروز متقاعد شده اند که وجود آن در جامعه ضروری است؛ به هرحال تمامی جوامع بر اساس همین فضای مجازی درحال رشد و توسعه هستند و خیلی از کسب و کارها از طریق همین فضا شکل می‌گیرند و باید ضروریات این شبکه اجتماعی را پذیرفت.

 و اما از نظر یوسف کرمی، رییس جبهه اصلاحات استان قزوین ،  فضای مجازی در استان قزوین با وجود رونق و فعالیت چشمگیر خود و همچنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خودش هنوز مورد استفاده صحیح و اصولی قرار نگرفته است، درحالی که فضای مجازی بهترین بستر برای گفت و گو در جامعه امروزی است.

کرمی با بیان اینکه فضای مجازی در استان قزوین به دوقطبی حیدری و نعمتی شبیه شده است، گفت: این فضای ایجاد شده در سایه کلاب هاوس و دیگر شبکه‌های اجتماعی باید اصلاح شود و قطعا ادامه این روند چندان فایده‌ای نخواهد داشت، البته تا به امروز تقریبا بیشتر اقشار نخبه در کلاب هاوس فعالیت داشته‌اند و آن هم به دلیل نحوه استفاده از این برنامه  جدید در نزدیکی انتخابات بوده است، اما به نظرم هنوز این فضا به پختگی و کمال خود نرسیده و تا انتخابات ۱۴۰۰ نیز دست نمی‌دهد.

شما می توانید برای خواندن متن کامل گزارش قزوین به این لینک مراجعه فرمایید.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سیدجواد ساداتی نژاد محمد حسین قاسمی کلاب هاوس مشارکت انتخاباتی محمود محمدی عراقی سید جواد ساداتی نژاد تبلیغات انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ محمد حسین قاسمی انتخابات ۱۴۰۰ محمد حسین قاسمی کلاب هاوس مشارکت انتخاباتی سید جواد ساداتی نژاد تبلیغات انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخابات رییس جمهور آینده انتخابات ۱۴۰۰ فضای مجازی نماینده مردم استان قزوین داشته باشند برنامه ها کلاب هاوس وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول اسدی رییس فدراسیون دوچرخه سواری در جمع رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت این فدراسیون گفت: کل بدهی جاری فدراسیون را پرداخت کرده ایم و با پرداخت بدهی های بین المللی بعد از چند سال در فدراسیون جهانی جز برنامه های سولیداریتی قرار گرفته ایم. می توان گفت که فدراسیون به آرامش نسبی رسیده است.

وی افزود: ما در حال حاضر فقدان آیین نامه داریم. این رشته با این سابقه، آئین نامه سازمان لیگ ندارد و از ۱۵ سال قبل این اسناد به روز نشده است و حالا این آیین نامه را به روز کرده ایم. در کنار آن در بخش های دیگر مانند آموزش، داوری و.. درحال تدوین آیین نامه هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که امین اموال در این چند سال نداشتیم و به طور مثال سیستم انبار داری نداریم و اجرایی کردن این موارد زمان می برد. زمانیکه بدانیم چه موجودی داریم قطعاً می توانیم برای تجهیز کمبودها برنامه ریزی کنیم.

اسدی خاطرنشان کرد: زخم عمیقی که در چند سال قبل به فدراسیون زده اند به این راحتی درست نمی شود. پرداخت ده هزار دلار قسط بدهی جهانی سالیان گذشته کم نیست.

وی در ادامه به بحث تیم های ملی و برنامه های جوانگرایی هم اشاره کرد و گفت: جوان گرایی یک حرف است، کلی داستان دارد و نیازمند برنامه ریزی است نمی توان به راحتی هر قهرمانی را حذف کنیم تا بخواهیم با ورود جوانان جوانگرایی کنیم. با سیاست باید بودجه و برنامه ها را به این سمت سوق بدهیم.

وی به برنامه های تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: ۶ نفری که با مربی جدیدمان کار می کنند جوان هستند و فرآیند برنامه ها شروع شده است. شاید حاصل این فرآیند جوانگرایی را چند سال دیگر ببینیم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد رئوس برنامه های سال جاری هم گفت: اردوهای تیم ملی را شروع کرده ایم. برای دختران هم منتظر پایان فصل اموزش و تحصیل مدارس هستیم. ۵ مرحله برای جوانان اردو داریم. قرار است تیم کوهستان ماه آینده به مالزی برود و تیم دوچرخه سواری جاده هم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا به ترکیه و بعد ازبکستان رفته و سپس راهی قزاقستان محل برگزاری مسابقات می رود. قرار است ما هم در قزاقستان در اجلاس آسیایی حاضر شویم.

او با بیان اینکه روزهای پر ترافیکی راپشت سر می گذاریم، تصریح کرد: تجهیز مرکز سنجش اصلی ترین برنامه ما بعد از المپیک است. بررسی عملکرد مدون ورزشکاران که کشورهای دیگر سالهاست انجام می دهند. بسیاری از مشکلات ما به دلیل همین عدم برنامه ریزی و رصد ورزشکاران بوده است. این مرکز سنجش یک‌ کار ریشه ای برای ارزیابی عملکردمان است و قطعاً به کمک آن پیشرفت و پسرفت مان را ارزیابی خواهیم کرد. یکی از پیشرفت های ما در این مرکز در بخش کنترل دوپینگ خواهد بود.

اسدی ادامه داد: بعد از این مرکز، مرکز سنجش هیات ها را هم راه اندازی خواهیم کرد. وزارت ورزش و کمیته هم به ما کمک می کنند. از اینجا کار علمی فدراسیون و نحوه انتخاب نفرات در اعزام ها شروع می شود. به این شکل حتی اعزام ها هم هدفمند می شود. این طور نیست که مربی بگوید ورزشکار مدال می گیرد اما در زمان مسابقه ببینیم ورزشکار در سطح آسیا نبوده است.

وی به برنامه های دیگر فدراسیون در بخش پایه هم اشاره کرد و گفت: مربی خارجی تیم ملی از ما درخواست برپایی اردوها و مسابقات خارجی کرده است. قرار است تیم های پایه را به ارمنستان و روسیه اعزام کنیم. در بخش جوانان سه مسابقه بین المللی را در تهران و البرز پیش بینی کرده ایم تا ورزشکاران به سطح آمادگی خوبی برسند.

اسدی با بیان اینکه پیک برنامه های فدراسیون دومرخه سواری تا المپیک خواهد بود خاطرنشان کرد: بعد از المپیک به زیر ساخت ها خواهیم رسید. برنامه ها و لیگ ها و مسابقات و آموزش همگی براساس ایین نامه ها خواهد بود و بهبود می یابد.

کد خبر 6091913

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد