Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ادعای عبدالناصر همتی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مدرک تحصیلی پزشکی هسته‌ای او، به نقل از زاکانی پاسخ داد که متن آن به شرح زیر است:

«درباره زمان تحصیل تخصص و تغییر رشته از دستیاری اطفال به پزشکی هسته‌ای به اسناد شماره ۱۲، ۶ و ۳ می‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مواردی که بسیاری از دوستان می‌دانند اینکه پس از پایان پزشکی عمومی، دکتر جبل عاملی رئیس وقت دانشکده به بنده گفت که مسئولان دانشگاه با توجه به فعالیت هایم در دانشگاه، جمعاً تصمیم گرفته اند که به من بورس خارج از کشور دهند؛ اما بنده نپذیرفتم و گفتم که باید خودم امتحان بدهم و فعالیت‌هایم برای بورسیه شدن نبوده است. در ضمن به او به خنده گفتم که دانشگاه‌های خارج از کشور بسیج ندارند و من هم نمی‌توانم بدون خدمت در بسیج زندگی کنم. بعداً خدا لطف کرد و حدود کمتر از یک ماه به طور فشرده درس خواندم و در آزمون دستیاری کودکان دانشگاه تهران قبول شدم. پس از قبولی و مراجعه به بیمارستان اساتید و دوستان به بنده گفتند که به دلیل شرایط مجروحیت دست راست، امکان ادامه تحصیل در این رشته و کار با اطفال برایم بسیار سخت خواهد بود و عملاً این امکان وجود ندارد و باید تغییر رشته بدهم.

اینجانب در دی‌ماه ۷۶ درخواست تغییر رشته به فیزیولوژی دادم که رشته ای صرفاً آکادمیک و علوم پایه و در نظر دانشجویان به مراتب پایین‌تر از دستیاری اطفال است.

گروه مربوطه، دانشکده پزشکی و دانشگاه ابتدا با این درخواست موافقت کردند ولی بعد از چند ماه پیگیری، شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی طبق سند ۱۲ در نامه مورخ ۲۷/۱۲/۷۶ به امضای دکتر وجگانی خطاب به دکتر ربانی معاون وقت آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران، با این درخواست بعلت تغییر رشته از گروه بالینی به علوم پایه مخالفت کرد و آن را مغایر قانون اعلام نمود و صراحتا نوشت که باید در گروه بالینی تغییر رشته دهم یا در صورت اصرار بنده بر انجام آن در شورای آموزش علوم پایه می بایست این درخواست تائید شود.

پیرو آن و به استناد نامه دکتر وجگانی، برابر سند شماره ۶ به تاریخ ۲۴/۱/ ۷۷ ، دکتر سراجی مدیر کل وقت آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران مخالفت فوق با این درخواست تغییر رشته به فیزیولوژی را اعلام کرده است، بنابراین مخالفت های مکرر ذکر شده در نامه های فوق مربوط به تغییر رشته به فیزیولوژی بعلت علوم پایه بودن آن است نه تغییر به پزشکی هسته ای که رشته ای بالینی است، در این خصوص هم نگارنده سرمقاله بیراهه رفته و خلاف گفته است.

موضوع دیگری که مطرح نموده اند با استناد به سند شماره ۷، شروع تحصیل دوره تخصصی بنده با وقفه ایجاد شده از سال ۷۷ تا ۸۰ است. لازم به توضیح است که چند روز قبل از اعلام تصویب مجوز شروع تحصیل در دوره تخصص در انتهای سال ۷۷، اینجانب با مسوولیت محوله از سوی نیروی مقاومت بسیج و افتخار قبول مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران امکان شروع تحصیل در سال ۷۸ را نداشتم و برای شروع تحصیل در سال ۷۹ و برای وقفه تحصیلی برگ ماموریت به دانشگاه ارایه گردید و دانشگاه هم آن را پذیرفت- امری که برای کارمندان و ماموران دولتی امری متداول میباشد. با توجه به اینکه گروه پزشکی هسته ای قبلاً اعلام کرده بود که بنده از ابتدای سال ۷۸ درسم را شروع کنم ابتدا با عنایت به سند شماره ۷ اعلام شروع تحصیل در سال ۷۹ را منوط به شرایط درج شده در این سند نمود – البته گروه تخصصی مرجع تشخیص انصراف و یا قبول دستیاران نیست و آموزش دانشگاه این مسئولیت را دارا می باشد که مسیر فوق در دانشگاه پیگیری شده است- ولی بعد از مراجعه و توضیحات ارایه شده به رئیس محترم گروه پزشکی هسته ای که گله مند از عدم اطلاع رسانی بنده برای شروع ننمودن دوره ی تخصص بود، اینجانب دوره تخصصی را شروع کردم لذا بخش زیادی از وقفه فوق در سیر تغییر رشته بنده در وزارتخانه و دانشگاه در سراسر سال ۷۷ سپری گردیده و سال ۷۸ نیز عدم شروع تحصیلم بخاطر ماموریتی بود که مدرک آن تحویل دانشگاه شد و حتماً کسانی که به اسناد پرونده تحصیلی بنده دسترسی داشته اند از آن با خبر می باشند و در سال ۷۹ نیز ابتداً گروه برای موافقت شرایطی را گذاشت و توصیه نمود و سپس با ارایه ادله شرایط را پس گرفت – گرچه طبق عرضی که قبلاً نمودم این شرط گزاری خارج از حیطه مسئولیت گروه بود - و درس تخصصی را بنده شروع نمودم، پس در این موضوع نیز بیراهه رفته اند و سخن نادرست گفته اند.

البته ادعای دیگری نیز در ادامه ادعاهای فوق در گوشه و کنار مطرح کردند که بنده بخاطر پولساز بودن این رشته آن را انتخاب کرده ام، از این منظر هم جالب است مدعیان و مفتریان بدانند که بنده الان ۱۴ سال است مدرک پزشکی عمومی خود را گرفته و حدود ۷ سال است که مدرک تخصص پزشکی هسته ای ام  را اخذ کرده ام و در سراسر سال های ذکرشده، شرایط تاسیس و دریافت مجوز دایر کردن مطب و مرکز خصوصی در تهران را هم داشته ام ولی جز در بیمارستان دولتی کار نکرده ام و تاکنون حتی یک ریال هم از امکان مجوز کار خصوصی پزشکی کسب ننموده‌ام.»

گفتنی است، در جریان اولین مناظره انتخاباتی، همتی خطاب به زاکانی گفته بود: آقای زاکانی از پوششی بودن دربیایید! یعنی چه که این همه متهم می‌کنید؟ شما دو کلاس اقتصاد خوانده‌اید؟ اقتصاد نمی‌دانید! پزشکی‌ هسته‌ای‌تان هم که مشخص است چطور مدرک گرفتید. دهن من را باز نکنید. من می‌خواهم محترمانه صحبت کنم.

27217

کد خبر 1522380

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ علیرضا زاکانی مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری شروع تحصیل پزشکی هسته ای تغییر رشته علوم پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، داریوش جاوید در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه اندیشه‌های شهید مطهری باید الگوی اساتید دانشگاه باشد، اظهار کرد: اگر اندیشه‌های این شهید بزرگوار در جوانان ما رسوخ کند، علم با عمل همراه می‌شود.

وی با اشاره به مطلبی از استاد الهی قمشه‌ای عنوان کرد: استاد باید محبوب باشد تا درس محبوب باشد، و استاد زمانی محبوب می‌شود که عاشق باشد و جذبه عشق استاد همان هیبت استاد را نشان میدهد. دانشجو و دانش آموز درس را هرچقدر هم که سخت باشد، اگر به استاد علاقه‌مند باشند فرامی‌گیرند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر به ۸۳۰ هزار دانشجو به تبعیت از کاهش هرم جمعیتی و افزایش مراکز علمی افزود: اگر همین میزان به ۶۸۰ هزار دانشجو می‌رسید، امکان کنترل دانشگاه آزاد اسلامی مشکل می‌شد، اما با عنایت خداوند و ایده‌پردازی‌های دکتر طهرانچی، اعتماد مردم به این دانشگاه مجدداً جلب و در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی از انتخاب اول جوانان برای تحصیل است و یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

جاوید، هدف از صدور بخشنامه‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت را تحول عنوان کرد و گفت: تحول در دانشگاه تنها با همدلی و همکاری تمام اعضای هیئت علمی و کارکنان اتفاق می‌افتد و ذکر این نکته ضروری است که برای پیشبرد اهداف دانشگاه، تحول یک نیاز اساسی است.

وی، دلیل محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان را ارتباط موثر بین علم و عرصه دانست و گفت: متأسفانه در رشته‌های غیرپزشکی به‌دلیل وجود فاصله بین عرصه و علم دچار مشکل هستیم و تأسیس دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی و سایر دانشکده‌ها برای رفع همین چالش است که دانشجویان رشته‌هایی مانند روانشناسی، علوم تربیتی و سایر رشته‌ها همزمان با تحصیل، در عرصه عمل نیز حضور داشته باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سرانه هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون است، افزود: این دانشگاه به دنبال برقراری عدالت آموزشی است تا همه جوانان این کشور امکان استفاده از تحصیلات دانشگاهی را داشته باشند.

جاوید، رفع دغدغه و چالش همکاران و مسائل معیشتی و رفاهی آنان را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه برشمرد و افزود: در تحول اداری، کارکنان نیز مانند اعضای هیات علمی، ارتقا پیدا می‌‌کنند.

وی با ارائه یک خبر خوب نیز تصریح کرد: از این پس حق‌التحقیق به جای حق‌التدریس به صورت متمرکز از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌شود و خروجی پژوهشیار در این خصوص مبنای عمل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • افشای نمرات تحصیلی رائفی پور؛ نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی
  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه