Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوگل به منظور افزایش امنیت کاربران و کاهش خطر سواستفاده احتمالی از داده‌های آنها، دو ویژگی جدید امنیتی به مرورگر کروم ۹۱ اضافه می‌کند.

به گزارش برنا؛ با وجود تمام پیشرفت‌های موجود در زمینه امنیت، اینترنت همچنان به همان اندازه خطرناک است و اخبار زیادی درباره هک شدن و سوءاستفاده از داده‌های کاربران منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام کار با وب، امنیت ما در برابر تهدیدات به مرورگرهای وب وابسته است و اکنون گوگل چند ویژگی امنیتی جدید به مرورگر کروم اضافه کرده است.

با این ویژگی‌های جدید، در آینده اگر افزونه‌ای که کاربران قصد دریافت کردن آن را دارند، مورد اعتماد گوگل نباشد، کروم این موضوع را از طریق برچسب مخصوصی به کاربران هشدار می‌دهد. افزونه‌های مرورگر برای اطمینان باید از کلیه خط مشی‌های مربوط به توسعه‌دهندگان که توسط گوگل مشخص شده است پیروی کنند و از انتشار آن‌ها حداقل چند ماه گذشته باشد. بنابراین حتی اگر افزونه‌ای بدون مشکل باشد، باز هم بلافاصله مورد اعتماد گوگل نخواهد بود.

در این صورت اگر سعی کنید یکی از افزونه‌های نامعتبر را دریافت کنید، یک هشدار پاپ‌آپ مشاهده خواهید کرد که به شما می‌گوید «این کار را با احتیاط انجام دهید.» البته هنوز هم با استفاده از دکمه «ادامه نصب» می‌توانید بارگیری خود را انجام دهید، اما هشدار گوگل باعث می‌شود نسبت به امنیت مرورگر خود بیش از پیش هوشیار باشد.

به گفته گوگل حدود ۷۵ درصد از افزونه‌های موجود در استور وب مرورگر کروم، از دستورالعمل‌ها پیروی کرده و قابل اعتماد هستند. همچنین این موضوع به طور کلی خطرناک بودن افزونه‌ها را نشان نمی‌دهد اما به هر حال کاربران باید در مورد خطرات احتمالی بیشتر آگاهی داشته باشند.

علاوه بر این، ویژگی جدید دیگر گوگل دانلود‌های کاربران را اسکن کرده و موارد مشکوک را به اطلاع آن‌ها می‌رساند. هرچند کاربران می‌توانند از انجام این امر نیز صرف‌نظر کنند اما گوگل با این روش هم قصد دارد کاربران را از خطرات احتمالی اینترنت مطلع کند. طبق گفته گوگل، ویژگی‌های امنیتی جدید به تدریج برای کروم ۹۱ ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینترنت گوگل گوگل مرورگر کروم مرورگر کروم افزونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد

مطابق گزارش‌های جدید، در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را به‌صورت هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود دو اپلیکیشن هم‌زمان فعال شده است. در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد.

براساس گزارش 9to5Google، پس از عرضه محدود این قابلیت طی ماه‌های گذشته، اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلود‌های هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به‌نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال گردد.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که یک گوشی جدید خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود