Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین،  محسن رضایی در پاسخ به سوالی درباره اصلاح فرآیند بودجه ریزی کشور، اظهار کرد: من هشت سال پیش مقابل آن کلید یک هزار تومانی نشان شما دادم و گفتم بعدها چه وضعیتی خواهید داشت. حال به وضعیت خود نگاه کنید. چرا این طور شده است؟  چرا مردم باید با زباله‌گردی و... دست و پنجه نرم کنند. رابطه دولت یا اقتصاد و با مردم تنظیم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت نباید دست در جیب مردم کند.

در مساله بورس دولت نرخ سود بانکی را پایین آورد. نرخ ارز را غلط تعیین کرد و بعد که پول به سمت بورس رفت، بدون حساب و کتاب تشویق کردند و بعد مردم را رها کردند. مگر زندگی مردم باید از دولت جدا باشد؟  چرا قطار انقلاب اسکوتر شده است؟

یارانه ۴۵٠هزار تومانی رضایی/ ایران بزرگ اقتصادی در کنار ایران بزرگ سیاسی 

 محسن رضایی، نامزد سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: از زمانی که آقای همتی مسئول شدند، نرخ دلار از هشت هزار تومان به ٢١هزار تومان رسید. آیا ایشان اقتصاددان است؟ سیاست پولی ایشان بسیار غلط بود و فاجعه‌ای عظیم در نقدینگی کشور به وجود آورد.

من یک سرباز هستم و وقتی آمریکا تهدید کند که به ایران حمله می‌کنیم، جواب من این است که شما را گروگان می‌گیریم. ما رجز می‌خوانیم و با این رجزخوانی در دهان آمریکا می‌زنیم.

من برای اداره اقتصاد کشور برنامه جدیدی دارم. یارانه ۴۵٠هزار تومانی با محاسبات دقیق آن هم از منابعی که با رانت‌خواری از بین رفته و نیز از طریق یارانه طبقه بالا و ارز ۴٢٠٠تومانی به دست خواهد آمد.

قطار اقتصاد را بزرگ می‌کنم که همه افراد وارد اقتصاد شوند. امیدوارم مردم فرمان را به دست ما بدهند تا ثابت کنیم ایران در اقتصاد توانایی ایجاد ایران بزرگ اقتصادی در کنار ایران بزرگ سیاسی دارد.

رضایی: دولت روحانی سیاه‌ترین دولت بعد انقلاب بود

رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا بر این باور هستید که خصوصی‌سازی در ایران ناکارآمد بوده؟  چرا؟ راهکار اصلاح چیست؟، گفت: این دولت سیاه‌ترین دولت بود و نه تنها قفل‌های بیرونی را باز نکرد، قفل‌های درونی را بست. متوسط رشد اقتصادی در آن دولت صفر بود. اقتصاد در این دهه که من نام آن را دهه فرصت‌های از دست رفته گذاشتم، اقتصاد به جای جلو رفتن عقب آمد.

تورم تجمعی طی سه سال اخیر ١١٠درصد بود ولی افزایش حقوق کارگران ۶۵درصد و کارمندان ۴۵درصد بود. بزرگترین اشتباه خصوصی‌سازی این بود که به اهلیت توجهی نشد. 

طرف آمده کارخانه را در اردبیل مفت و مجانی برده و پاسخ نداده آقای همتی شما به عنوان نماینده آقای روحانی افتضاح کردید و تنها جاخالی دادید.

صحت‌سنجی آمارهای نامزدها

 محسن رضایی گفت: تورم تجمعی طی سه سال اخیر ١١٠درصد بود ولی افزایش حقوق کارگران ۶۵درصد و کارمندان ۴۵درصد بود. طبق مصوبه وزارت کار، حداقل دستمزد ماهانه (بدون احتساب سایر بندهای افزایشی مانند حق مسکن) در سال ۱۳۹۷ معادل یک میلیون و ۱۱۱هزار تومان بود.

این رقم در سال ۱۴۰۰ به عدد دو میلیون و ۶۵۵هزار تومان رسید. بنابراین طی این مدت افزایش حداقل دستمزد کارگران حدود ۱۳۹درصد افزایش یافته است.

اما در مورد حقوق کارمندان، طی این مدت حدود ۹۵درصد اضافه شد. همچنین میانگین رشد قیمت‌ها از ابتدای ۹۸ تا انتهایی ۹۹ به عدد ۷۴.۴درصدی بوده است.

رضایی: سال ١۴٠٠ سال گشایش و عبور از سختی‌هاست/ ٢٠سال است که فریاد می‌کشم به اقتصاد برسید

محسن رضایی در پاسخ به سوال " در دولت شما چه راهکارهای برای رفع فقر، فساد و تبعیض هستیم؟ " گفت: سال ١۴٠٠ سال گشایش و عبور از سختی‌هاست. می‌خواهم سینه خود را سپر حوادث ایران کنم. هشت سال آینده چالش‌هایی مثل آب، نقدینگی، بیکاری، گرانی و... را داریم.

معنی این ما این است  که برای رفع فساد و تبعیض از کارهای گذشته جلوگیری کنیم. همتی می‌گوید به علت اختلاف با روحانی کنار گذاشته شدم. پس شما چرا کنار ایشان ماندید و به شعور ملت ایران توهین می‌کنید؟

به والله قسم تکرار دولت‌های گذشته مساوی با یک فاجعه بزرگ است. ٢٠سال است که فریاد می‌کشم به اقتصاد برسید. دولت آینده باید قوی‌ترین دولت باشد. ما به ملت ایران خیانت نمی‌کنیم.

رضایی: خانه‌داری را شغل می‌کنم / صندوق جبران ضرر مالباختگان بورس را ایجاد می‌کنم

محسن رضایی گفت: دولت‌های گذشته نباید تکرار شود. در آن دولت‌ها اعتماد به نفس کشته شد، خودباوری از بین رفت و دولتی نو باید به وجود آید، دولتی قوی. مردم و دولت باید کنار هم قرار گیرند و شعار ما می‌توانیم را به عرصه مدیریت کشور برمی‌گردانم.

یارانه ۴۵٠هزار تومانی را برای ۴٠میلیون نفر تضمین می‌کنم.  خانه‌داری را شغل می‌کنم. صندوق جبران ضرر مالباختگان بورس را ایجاد می‌کنم و ایالت‌های اقتصادی ایجاد می‌کنم. در کشاورزی محصولات را با قیمتی ۵درصد بیش از قیمت وارداتی می‌خرم.

فضای مجازی را با مدیریت در دسترس همگان قرار می‌دهم.  شرمنده مردم و اعتمادشان، زباله گردها و کولبران هستم. مردم ما دولتمردانی که آن‌ها را بازیچه قرار می‌دهند تحمل می‌کنند.

پربیننده ترین تذکر مهم رهبر انقلاب به شورای نگهبان جهرمی: اگر در انتخابات شرکت نکنیم، وضع معیشت‌ مان خوب می‌ شود؟ واکنش جهانگیری به تذکر امروز مقام معظم رهبری ترکی صحبت کردن عبدالناصر همتی + فیلم ساعت پخش نخستین مناظره‌ اعلام‌ شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 انتخابات ۱۴۰۰ ایران بزرگ محسن رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد