Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برای حمل و نقل و شهر پایدار باید شهر توسعه یابد و زیرساخت‌های حمل و نقل افزایش یابد که از جمله آن دوچرخه است و در این راستا ۴۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شیراز ایجاد شده است که به زودی به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبرپور با بیان این که برای نگهداشتن عنوان شهر ملی دوچرخه، همه تلاش می‌کنند افزود: دیگر شهر‌های ایران از جمله یزد و اصفهان در زمینه کسب عنوان سال شهر ملی دوچرخه در حال رقابت با شیراز هستند.

او گفت: دبیرخانه شهر ملی دوچرخه در شیراز در حال تجهیز است که پس از راه اندازی، هر شهر که به عنوان شهر ملی دوچرخه سال انتخاب شود، باید از سوی دبیرخانه شیراز تایید شود.

مدیرکل مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان این که مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری افزایش یابد و خودرو‌های شخصی در این مسیر‌ها توقف نکنند افزود: فرهنگ سازی برای استفاده بیشتر از دوچرخه، احترام به دوچرخه سواران، رعایت قوانین از سوی دوچرخه سواران و راننده‌های خودرو از جمله برنامه‌هایی است که به زودی در شیراز عملی می‌شود.

اکبرپور گفت: با استفاده از خط کشی و علایم، می‌توان ذهنیت مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری را ایجاد کرد و مطالبه عمومی سبب افزایش مسیر‌ها می‌شود.

او با بیان این که با ایجاد مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری و راه اندازی سیستم ITS می‌توان سفر‌های دوچرخه، شخصی و عمومی را ثبت کرد افزود: وسایل حمل و نقل عمومی باید زیاد و در دسترس باشد تا انتخاب وسیله حمل و نقل عمومی برای مردم یک تشویق باشد.

مدیرکل مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، ایجاد راهنما‌های استفاده از دوچرخه، ایجاد قوانین دوچرخه سواری، وضع قوانین در دفترچه‌های راهنمایی و رانندگی و اجرای آن با همکاری پلیس را از جمله کار‌های مهم برای داشتن دوچرخه سواری ایمن بیان کرد.

اکبرپور با بیان این که شهرداری به دنبال ایجاد حمل و نقل ترکیبی است افزود: با ایجاد پارکینگ‌های رایگان دوچرخه در نزدیکی ایستگاه‌های مترو برای دوچرخه‌های شخصی، افراد می‌توانند از منزل با دوچرخه به نزدیکترین ایستگاه مترو بروند، بقیه سفر را با مترو انجام دهند و پس از انجام کار و بازگشت به پارکینگ ها، دوچرخه را تحویل بگیرند و به منزل روند.

او گفت: همچنین با ایجاد کانکس‌های اجاره دوچرخه در مسیر‌های پیاده روی، می‌توان سرانه استفاده از دوچرخه را افزایش داد.

مدیرکل مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، افزود: با اختصاص یارانه به دوچرخه‌های اشتراکی، افراد بیشتری به استفاده از این دوچرخه‌ها روی می‌آورند.

اکبرپور با اشاره به فعالیت دوچرخه‌های هوشمند نسل ۴ معروف به بیدود در شهر شیراز گفت: مردم استقبال خوبی از این دوچرخه‌ها داشتند به گونه‌ای که برای ۵ سال اول ۷۵ هزار کاربر استفاده از دوچرخه‌های بیدود پیش بینی شده بود، اما در همان سال نخست تعداد کاربران به ۷۵ هزار نفر رسید.

اکبرپور گفت: در حال حاضر ۲ هزار دوچرخه اشتراکی در شهر شیراز فعال است که تا پایان امسال به ۴ هزار دوچرخه افزایش می‌یابد.

او با بیان این که دوچرخه‌های نسل ۴ هوشمند، ۵۰ کیلومتر مربع معادل یک پنجم شهر شیراز را پوشش می‌دهد افزود: ساکنان محلات شیراز تقاضای افزایش مسیر تحت پوشش این دوچرخه‌ها را داشته اند که به همین دلیل تا سال آینده حیطه پوشش دوچرخه‌های اشتراکی به صد کیلومتر مربع افزایش خواهد یافت.

مدیرکل مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، آب و هوا، شیب ملایم شهر و علاقه مردم به دوچرخه سواری در شیراز را از مهمترین عواملی بیان کرد که استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در این شهر ا افزایش داده است.

اکبرپور گفت: بیشترین ساعت استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی ۹ تا ۱۲ و بعد از ساعت ۱۷ است که گاهی اوقات ۴ هزار و ۶۰۰ سفر هم در یک روز به ثبت رسیده است، اما به طور میانگین روزانه ۲ هزار سفر با استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در شهر شیراز به ثبت می‌رسد.

او با اشاره به این که به زودی مبلغ اشتراک دوچرخه‌های بیدود به همان ۲۰ هزار تومان کاهش می‌یابد افزود: مابقی مبلغ دریافت شده به مشترکان بازگردانده می‌شود.

مدیرکل مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، تاکید کرد که با اختصاص یارانه، هزینه سفر‌های نیم ساعتی که اکنون هزار و ۵۰۰ تومان است، به یک سوم کاهش می‌یابد.

اکبرپور گفت: سبد‌های دوچرخه‌های بیدود از جنس آلومینیوم بود که سودجویان آن‌ها را جدا کردند، اما به زودی سبد‌های پلاستیکی مقاوم جایگزین سبد‌های قبلی می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهر ملی دوچرخه پرداخت یارانه شهرداری شیراز استفاده از دوچرخه دوچرخه های اشتراکی شهر ملی دوچرخه دوچرخه سواری اکبرپور گفت شهر شیراز مسیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی مردان نکونام مقابل تراکتور | نقشه‌ سرمربی برای تثبیت صدرنشینی

به گزارش همشهری آنلاین، دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و استقلال تهران در هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فردا-۱۲ اردیبهشت- از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام(ره) برگزار می‌شود.

این بازی برای هر ۲ تیم ۶ امتیازی محسوب می‌شود. استقلال تهران با اختلاف یک امتیاز نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و برای نزدیک شدن به عنوان قهرمانی به ۳ امتیاز کامل این دیدار نیاز مبرم دارد. تراکتور هم که موفق شد ذوب‌آهن اصفهان را در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی مغلوب کند و امید هواداران پرشور تبریزی را برای کسب یک جام در پایان فصل زنده نگه‌ دارد، از امید اندکی برای کسب عنوان قهرمانی‌ لیگ برتر برخوردار است. تراکتوری‌ها امیدوارند تا بتوانند سهمیه آسیا را در انتهای فصل کسب کند و برتری در این دیدار می‌تواند به روحیه آن‌ها در ادامه فصل کمک کند.

بازیکنان استقلال نسبت به تراکتور استراحت بیشتری داشتند و قطعا این نکته می‌تواند به آنها در این دیدار حساس کمک کند. استقلال در هفته بیست‌وچهارم موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ شمس‌آذر را در ورزشگاه آزادی مغلوب کند. آنها در دیدار رفت برابر تراکتور نیز موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست پیدا کند. در آن دیدار ایمان سلیمی و گوستاوو بلانکو موفق شدند گل‌های آبی‌پوشان پایتخت را به ثمر برسانند.

استقلال یک رکورد خوب هم دارد و موفق شده است تا در ۳ دیدار متوالی تی‌تی‌ها را مغلوب کند؛ اما هر سه دیدار اخیر در ورزشگاه آزادی برگزار شد. آبی‌پوشان در آخرین حضورشان در تبریز با نتیجه ۲ بر صفر نتیجه را به تی‌تی‌ها واگذار کردند!

تراکتور و استقلال در تاریخ لیگ‌ برتر ۳۱ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم استقلال ۱۳ و سهم تراکتور ۱۰ برد بوده و هشت دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. در ۱۰ تقابل اخیر استقلال و تراکتور یک نکته جالب‌ وجود دارد و آن هم این است که آبی‌ها و پرشورها هرکدام ۳سه بار موفق به پیروزی شده‌اند.

در ترکیب تیم‌ها بازیکنانی دیده می‌شوند که سابقه پوشیدن لباس رقیب را در کارنامه دارند. امیرحسین حسین زاده، محمد نادری، امیر ارسلان مطهری، عارف آقاسی، سیدمحمد حسینی و حسین پورحمیدی بازیکنانی هستند که در بازی فردا با لباس تراکتور به میدان می‌روند و سابقه حضور در استقلال را در کارنامه دارند.

در سوی مقابل، ایمان سلیمی، پیمان بابایی، مهدی مهدی‌پور و میلاد فخرالدینی بازیکنان استقلال محسوب می‌شوند که سابقه پوشیدن لباس تراکتور را در کارنامه خود دارند.

جواد نکونام، سرمربی کنونی استقلال مقابل تراکتور برتری‌های زیادی به‌دست آورده اما تنها یک‌بار مقابل حمید مطهری قرار گرفته که آن دیدار هم با برتری مربی کنونی تراکتور به پایان رسیده است و حالا نکونام در بازی فردا، به‌دنبال کسب اولین برتری مقابل مطهری خواهد بود.

نکونام برای این بازی چند بازیکن خود را در اختیار ندارد. سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال محروم است و رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان هم به دلیل آسیب‌دیدگی به این دیدار نمی‌رسند. مهدی‌پور هم فصل را از دست داده است و به نظر می‌رسد که آبی‌پوشان کار سختی در تبریز خواهند داشت.

باتوجه به غایبان استقلال، به نظر می‌رسد که نکونام تیمش را با آرایش ۲-۳-۵ راهی میدان کند. در غیاب کاپیتان حسینی، محمدرضا خالدآبادی جوان که فصل گذشته عملکرد درخشانی در تیم هوادار داشت و مورد توجه باشگاه پرسپولیس هم بود، اولین بازی رسمی خود را در این دیدار حساس انجام خواهد داد.

روزبه چشمی، حسین مرادمند و ایمان سلیمی ۳ مدافع مرکزی استقلال را در این دیدار تشکیل می‌دهند. صالح حردانی از جناح راست و ابوالفضل جلالی از جناح چپ فول‌بک‌های استقلال در این دیدار خواهند بود. زبیر نیک نفس، آرش رضاوند و جلال‌الدین ماشاریپوف خط هافبک استقلال را تشکیل می‌دهند و جلوتر از آن‌ها مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو ۱۱ بازیکن منتخب نکونام برای یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته را تکمیل خواهند کرد.

ترکیب احتمالی استقلال:

محمدرضا خالدآبادی، روزبه چشمی، حسین مرادمند، ایمان سلیمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، مهرداد محمدی، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو

کد خبر 848532 منبع: ایرنا برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • تثبیت صدرنشینی تیم کاراته مردان دانشگاه آزاد اسلامی در سوپرلیگ
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • ترکیب احتمالی مردان نکونام مقابل تراکتور | نقشه‌ سرمربی برای تثبیت صدرنشینی
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه