Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه اینترنتی هندی در مقاله ای اعلام کرد: دوره امام جعفر صادق(ع) دوره طلایی جدید از معنویت، دانش و اندیشه و عامل انتقال مذاهب اسلامی به شبه قاره هند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، روزنامه اینترنتی هندی «رایزنگ کشمیر» در مقاله ای اعلام کرد: انتقال مذاهب اسلامی به شبه قاره هند از شهرهای معرفت معنوی مانند بغداد و بصره و به خصوص در دوران امام جعفر صادق(ع) انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مقاله آمده است: در زمانی که شهر های مکه مکرمه و مدینه منوره شاهد عنصر معنوی و روحانی اسلام اصیل محمدی بودند، انتقال خلافت بنی امیه به سوریه انجام شد که چهره تحریف شده از دین اسلام تنها مبتنی بر جنگ ارایه کرد.

 

این روزنامه نوشت: بی رحمی این غیرمومنان هنگامی به اوج رسید که برای ترور ذریه رسول الله(ص) در واقعه کربلا توطئه چینی کردند تا زمینه را برای رسیدن نامشروع یزید به قدرت فراهم کنند. به طوری که انسان با یادآوری این واقعه که معنویت را در خاک کربلا ذبح کردند، خجالت می کشد.

 

براساس این مقاله، خداوند از بنی امیه به دلیل اقداماتشان در کربلا انتقام گرفت، به طوری که تاج و تخت 80 ساله اش به دلیل تداوم درگیری ها و تناقضات مبتنی بر افراط گرایی و انزجار طلبی به لرزه درآمد. قبل از اینکه بنی عباس در سال 750 به حکومت شان پایان دهد. به طوری که آنها در سراسر این سرزمین پراکنده شدند و مردم از این گروه ستمگر به دلیل ظلم و استبداد انتقام گرفتند.

 

در این مقاله آمده است: با تسلط بنی عباس بر قدرت در بصره و بغداد، دوره طلایی جدیدی از معنویت، عرفان، دانش و اندیشه به دست امام جعفر صادق(ع) گسترش یافت. امام صادق(ع) به عنوان منابر فکری برای تفسیر اسلام به منظور حل مسایل اجتماعی، معنوی و تاریخی شناخته شده است. امام صادق(ع) هم عصر ابوحنیفه النعمان و ابن طبری بود.

 

این روزنامه نوشت: علاوه بر کربلا، بنی امیه مرتکب جنایت شنیع در هند در سال 712 میلادی در حمله ای شد که محمد بن قاسم رهبری آن را برعهده داشت. سربازانش معبد هندوها در ساحل سند را تخریب کردند و دو شاهزاده راجا سینگ را ربودند.

 

روزنامه رایزنگ کشمیر نوشت: این حمله بنی امیه به جذب دل های جامعه هند به اسلام کمک نکرد، اما آنچه در این امر موثر بود، مهاجرت شخصیت های علمی برجسته به عند از طریق مسیرهای دریایی بود. این شخصیت ها و علما از بصر، بغداد، ایران، افغانستان و آسیای میانه به شبه قاره هند سفر کردند. آنها سفیرانی برای چهره واقعی معتدل اسلام و عاملی برای تقویت معانی عمیق معنوی در جامعه و اصل همزیستی بین ادیان از طریق ساخت مساجد، تکیه و مراقد اولیای خدا در کنار معابد هندوها در شبه قاره هند به طور کلی و کشمیر به طور خاص بودند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه اینترنتی هند امام صادق ع شبه قاره هند بنی امیه صادق ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بقیع صدای گریه می‌آید

بیست و پنجم شوال است و باز از بقیع صدای گریه می‌آید همان جایی که مدفن مردیست که به راستی دریای با عظمت علم و معرفت است.

همان جایی که ائمه هدای جهان اسلام غریب و بدون زائر آرام گرفته اند، همان جایی که مدفن صادق آل محمد مردی از فرزندان حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و احیاگر فقه نبوی است.

 ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) در زمان حیاتشان با استفاده از شرایط زمانه هزاران شاگرد تربیت و با پایه گذاری مکتب جعفری نقشی تاثیرگذار و بی بدیل در احیا و حفظ شریعت اسلام اجرا کردند.

 امام جعفر صادق (ع) دانشمند بودند، طلایه‌داری که باتربیت هزارن شاگرد در زمینه علم و فقه نبوی احیا کننده دین مبین اسلام بودند و امروز کوچه‌های مدینه داغدار این مرد بزرگ از تبارآل الله است، دانشمندی که به جرم احیای نهضت نبوی به دست حکمرانانی که به بهانه اسلام تکیه بر منبر حضرت محمد (ص) زدند به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای علمی جامعه اسلامی قلم زد
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است