Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:02:26 GMT

مبارزه با آفت بالشک در باغ‌های مرکبات مازندران

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۸۱۰۲

مبارزه با آفت بالشک در باغ‌های مرکبات مازندران

عبدالرحمن زاغی امروز درباره مبارزه با آفت‌ها در باغ‌ها و اراضی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: درحال حاضر آفت غالب در باغ‌های مرکبات مازندران، آفت بالشک است که در این زمینه جلسات پیش‌آگاهی برگزار شده است.

وی افزود: براساس تصمیم کمیته پیش‌آگاهی از ۲۰ خرداد به مدت سه هفته برای شهرهای مرکزی و شرقی و در شهرهای غربی استان از ۲۵ خرداد به مدت سه هفته بحث مبارزه با آفت بالشک در دستور کار قرار دارد که در این زمان بهترین فرصت برای مبارزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: بالشک؛  آفت غالب باغ‌های مرکبات است که مبارزه با آن به‌ویژه در نسل اول بسیار حائز اهمیت است.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با افت مگس مدیترانه در باغ‌های مرکبات مازندران، اظهار کرد: امسال جمعیت مگس میوه محدود است و تنها در شهرهای ساری و آمل در حد تعداد محدود شکار شده است.

زاغی در پایان گفت: درست است شرایط در ارتباط با آفت مگس میوه نگران‌کننده نیست ولی لازم است باغداران به توصیه‌ها توجه کرده و نسبت به برداشت هلو و شلیل رسیده از روی درختان اقدام کنند و هیچ میوه‌ای روی درخت نماند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: باغ های مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است

به گزارش همشهری آنلاین؛ روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اعلام کرد که روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است.

کد خبر 848731 منبع: برنا برچسب‌ها شهردارى تهران سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد