Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:07:48 GMT

حضور در انتخابات جلوه شکر خدا و تکلیف شرعی است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۸۱۳۵

حضور در انتخابات جلوه شکر خدا و تکلیف شرعی است

آیت الله خاتم با بیان اینکه در باب انتخاب اصلح، ببینید فرد کاندیدا مدیریت او جهادی است، کار انقلابی می کند، استکبار ستیز و نفرت از استکبار دارد، مملکت داری بلد است، برای مشکلات کشور برنامه دارد، گفت:حضور در انتخابات جلوه شکر خدا و تکلیف شرعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سید احمد خاتمی» شامگاه (۱۵ خرداد) در ویژه برنامه شهادت امام صادق(ع) بیان کرد: امام صادق (ع) در یک روایت جامعی شغل های مختلف را برشمرده و یکی از شغل ها را مسئله ولایت و به عبارتی رهبری جامعه به حساب آورده اند، ایشان می فرماید: رهبری جامعه دو بخش است، یک بخش ولایت والی جاهل و ستمگر و دیگری ولایت والی حاکم عادل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کمک به این والی ستمگر کمک به ظلم و باطل است و باید همگان در برابر این والی ستمگر بایستند؛ افزود: امروز سالروز قیام ۱۵ خرداد روزی است که مردم در برابر والی ستمگر حکومت طاغوت قهرمانانه ایستادند.

 

وی گفت: امام راحل (ره) فرمودند: برای همیشه ۱۵خرداد را اعلام عزا می کنم و این حماسه ها نباید فراموش شود و مردم باید بدانند این نهضت راحت به دست نیامده، شهیدها داده و افرادی آوارگی ها و زندان ها و تبعیدها را تحمل کردند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به ولایت والی عادل گفت: امام صادق فرمودند: تقویت ولایت والی عادل تقویت دین، تقویت ارزشها و تقویت حق است و هر فردی که والی عادل را کمک کند، دین خدا را کمک کرده است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز ما بر سر سفره ولایت و حکومت حق نشسته ایم، حکومتی که در راس آن ولی فقیه به عنوان نماینده ولی عصر هستند؛ گفت: لذا این نظام را طبق روایت امام صادق (ع) باید تقویت کرد و تقویت این نظام به حضور در صحنه است، حضور در هر صحنه ای که نظام لازم می داند، یک روز این صحنه ۸ سال دفاع مقدس بود، یک روز هم صحنه راهپیمایی است و یک روز انتخابات است.

 

وی بیان کرد: قرآن می فرماید: «مومنین در امر جامع، رهبر جامعه اسلامی را رها نمی کنند»، افرادی که جبهه ندیدند و نرفتند، بدانند که حضور در انتخابات ۲۸ خرداد از جنس حضور در جبهه است و افرادی که در ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ برای رای دادن نبودند، بدانند حضور در این انتخابات همان رای آری آن زمان است.

 

آیت الله خاتمی افزود: ما در انتخابات دو مسئله داریم، مسئله مهم اول حضور در انتخابات و مسئله مهم دوم انتخاب اصلح است، تحقیقا این حضور تقویت دین خدا است و به دستور امام صادق (ع) این آمدن یک آمدن شعاری عادی نیست بلکه آمدن هدفمند است و اگر می خواهید بدانید این حضور چقدر مهم است، ببینید رسانه ها، ماهواره ها و فضای مجازی دشمن ببینید چگونه ملتمسانه از مردم می خواهند پای صندوق های رای نیایند.

 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امام راحل ما در این خصوص معیار را مشخص کردند که هر جا دشمن روی آن حساس است بدانید همان نقطه، نقطه آسیب دشمن است، دشمن برای اینکه حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد، با حساسیت تمام رفتار می کند.

 

وی با بیان اینکه انتخابات یک تکلیف است به دلیل آنچه امام فرمود: "حفظ نظام از اوجب واجبات است" و از مصادیق حفظ نظام حضور در انتخابات است؛ گفت: حضور در این انتخابات جلوه شکر خدا و تکلیف شرعی است.

 

آیت الله خاتمی افزود: در کشور ما از دوره شاهان صفوی، قاجار و حکومت پهلوی برای مردم ارزشی قائل نبودند و در هیچ زمینه ای حق تصمیم گیری نداشتند، اما ۴۲ سال از انقلاب می گذرد و مردم حدود ۴۰ بار پای صندوق رای آمدند و سرنوشت خود را رقم زدند.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی می گویند انتخابات مهندسی شده است و از قبل فرد مورد نظر انتخاب شده است اما من به عنوان عضو شورای نگهبان می گویم این حرف دروغ است، در دنیا هم همین گونه است که افرادی که می خواهند رئیس جمهور یا نخست وزیر شوند، توسط کمیته ای احراز صلاحیت می شوند و در ایران هم توسط شورای نگهبان افراد احراز هویت می شوند و افرادی که صلاحیت لازم را دارند، تایید می شوند.

 

وی بیان کرد: شورای نگهبان شرایط مدیر و مدبر را تصحیح کرد و تعیین کرد که سن کاندیدای ریاست جمهوری کمتر از ۴۰ سال نباشد و در پست های بالای مدیریتی کشور را اداره کرده باشد، باید کارشناسی ارشد باشد و پرونده محکومیت نداشته باشد.

 

آیت الله خاتمی افزود: در باب انتخاب اصلح در انتخابات، ببینید فرد کاندیدا مدیریت او جهادی است، کار انقلابی می کند، استکبار ستیز و نفرت از استکبار دارد، مملکت داری بلد است، برای مشکلات کشور برنامه دارد و دلداده دین باشد، دشمنان می خواهند مردم ایران را خسته نشان دهند اما تجربه ۴۲ ساله نشان داده که ملت ایران خسته نمی شود و دشمنان را خسته خواهد کرد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام صادق ع امام جمعه موقت تهران انتخابات امام جمعه موقت تهران حضور در انتخابات آیت الله خاتمی ولایت والی امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

دکتر رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکار‌های جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهر‌های آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کود‌های مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد