Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:16:50 GMT

«باده کهن» روایت تحولات روحی یک انسان

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۸۲۷۰

«باده کهن» روایت تحولات روحی یک انسان

اسماعیل فصیح داستان نویس و مترجم ایرانی بود. وی در دهه های شصت و هفتاد جزو پرفروش ترین نویسندگان معاصر بود. رمان های شراب خام، داستان جاوید، ثریا در اغما و درد سیاوش از مهم ترین آثار او به شمار می روند.

به گزارش برنا، کتاب «باده کهن» نوشته اسماعیل فصیح، تحولات روحی یک انسان را به نمایش می‌گذارد. داستان این کتاب در جنوب ایران، آبادان اتفاق می‌افتد؛ شهری پر از عشق و گرم، با نخلستان‌های سر به فلک کشیده‌اش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای ابتدایی کتاب آبادان نفت‌خیز و جنگ‌زده را برای شما تداعی می‌کند. در قسمت‌هایی از این داستان ویژگی‌های حسی و جسمی زوج عاشق بیان می‌شود، اما نویسنده صحنه‌ها را به صورت ایمائی درمی‌آورد تا عشق آن‌ها را فراحسی نشان دهد.

داستان این کتاب درباره دکتر کیومرث آدمیت متخصص قلب است که با گذراندن دوره تخصص خود در آمریکا، در سال 1370 وارد آبادان می‌شود تا در بیمارستان این شهر مشغول خدمت‌رسانی شود. او با بازگشت به ایران درگیر اتفاقاتی می‌شود که در این رمان خواهید خواند.

بخش‌هایی از کتاب:

از روز سوم دکتر شروع کرد به پرس‌وجو و نگران شد. در خطبه عقد موقت آن‌ها زمان معینى ذکر نشده بود، بنابراین علاوه بر عشق و احساس‌هاى یگانگى، آن‌ها مثلاً زن و شوهر محسوب مى‌شدند. ولى دکتر همچنین نمى‌خواست هو راه بیندازد و کار را به نیروهاى انتظامى بکشاند، یا حتى به نزدیکان و دوستان خود حرفى بزند، حتى به دکتر طریقتى که با هم محرم و یک دل بودند. مطمئن بود که پرى کمال از این کارها و حرف‌ها اصلاً خوشش نخواهد آمد.

آدرس لعنتى خانه خاله کذایى در اهواز را هم نداشت، حتى اسمش را هم نمى‌دانست. فقط امیدوار بود حادثه ناجورى اتفاق نیفتاده باشد. پدر هنگام اجراى مراسم عقد موقت نام آن‌ها در شناسنامه‌هایشان وارد نشده بود، و کسى نمى‌توانست در صورت خطر یا موارد اضطرارى نام زوج را بفهمد و تماس بگیرد. بدین ترتیب فقط باقى مى‌ماند نام «آزمایشگاه وحدت» که تنها چیزى بود که دکتر از زندگى بیرون پرى کمال مى‌دانست. تصمیم گرفت از این مسیر تحقیق را شروع کند.

ساعت ده صبح، قبل از اینکه از بیمارستان بیرون بیاید، با تلفن از رؤساى ادارى «درمانگاه شهید باهنر» کُفیشه پرس‌وجوهایى درباره این آزمایشگاه در منطقه کرد ولى هیچکس از «آزمایشگاه وحدت» خبرى نداشت. عجیب بود. آمد بیرون، رفت طرف ماشین تا سرى به درمانگاه‌هاى خصوصى شهر و حومه بزند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عشق قلب بیمارستان ایران رمان زن و شوهر محرم پدر ایران رمان زن و شوهر قلب نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت دفتر انتشارات علمی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی، کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی به چاپ رسید.

مؤلف کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و از اعضای هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری به خبرنگار آنا گفت: سلول‌ها واقعیتی حیرت‌انگیز و شگفت‌آور، در خلقت موجودات و نشانی کم‌نظیر از عظمت خالق بی‌همتاست و شناخت هرچه بهتر آنها، وظیفه پژوهشگرانی است که در این مقوله قدم گذاشته‌اند.

سیده مهدخت مداح افزود: این کتاب، با توجه به پیشرفت این علم و نیز متناسب با تغییرات سرفصل درس گردآوری شده است.

وی متذکر شد: ۳۰ آزمون این کتاب، با توجه به اطلاعات و تجربیاتی که اینجانب در طول سال‌ها تدریس این درس در آزمایشگاه به دست آورده‌ام و مطالبی که در اثر مطالعه منابع خارجی و داخلی جمع‌آوری کردم، سرفصل درس آزمایشگاه زیست سلولی و مولکولی، در گرایش‌های مختلف زیست‌شناسی و نیز آزمایشگاه زیست سلولی در رشته زیست‌فناوری در ۶ فصل نوشته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار