Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: سطح خدمات در دوره قبل مدیریت شهری تهران با این دوره قابل قیاس نیست؛ در این دوره، نه پروژه‌ای کلید خورد نه خدماتی اضافه شد و نظرسنجی‌هایی مردمی نیز گواه برای مسئله است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ششمین دوره انتخابات شوراها قرار است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد در سطح کشور برگزار شود و  قرار است با آرای مردم، افرادی کارآمد و متخصص در شوراها حضور پیدا کنند و با حضور خود منشاء خدمات خوبی به مردم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش حائز اهمیت است.

 "علیرضا احمدی" رئیس فعلی شورای عالی استان‌ها و نماینده مردم قم در این شورا ، یکی از کاندیداهای است که در این دوره برای شهر تهران ثبت‌نام کرده است و یکی از کاندیداهای است که تأکید ویژه بر حل مسائل و چالش‌های شهر تهران دارد.

وی با حضور در خبرگزاری تسنیم به مسائل و چالش‌های پیش رو شهر تهران از جمله حوزه حمل‌و نقل عمومی و راهکارهای حل این معضل، موضوع فضای سبز و نگهداشت آن، موفقیت شهردار تهران با روحیه جهادی و تفکر انقلابی اشاره کرد.

در ادامه مشروح این گفت‌وگو تقدیم مخاطبان تسنیم می‌شود:

تسنیم: آقای دکتر احمدی! در ابتدا به اولویت‌هایی که باید اعضای شورای شهر تهران در دوره ششم به آن بپردازند، اشاره کنید؟

در خصوص اولویت‌هایی که برای شهر تهران باید مد نظر قرار گیرد و تا به حال کمتر به آن پرداخته شده است، مسئله نگهداری فضاهایی است که از دوره قبل احداث شده است. به عنوان مثال زیرگذر‌های متعدد، پُل‌ها، بزرگراه‌ها و... از خدماتی است که در حمل ونقل عمومی ایجاد شده است و باید در حوزه نگهداری، حفظ و حراست از این فضاها یک اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد به جهت اینکه امروز اگر یک اتوبوس از حمل و نقل عمومی خارج بشود باید یک اتوبوس جایگزین بشود و لذا حفظ و حراست از داشته‌های امروز بسیار مهم است.

بوستان‌ها و فرهنگسرا‌ها و سالن‌های ورزشی و ... در دوره قبل ساخته شده است و باید در حفظ و نگهداری آنها برنامه ریزی شود و از نکات بسیار مهمی است که باید نظر قرار گیرد.

احداث پروژه‌های مثل بزرگراه‌ها امام علی، پُل صدر و تونل توحید کارهای ارزشمندی است و امروزه برای احداث  یکی از این صدها  پروژه‌ها باید هزینه چند هزار میلیارد تومانی پرداخت شود و در واقع نگهداشت و استمرار این موارد باید الولیت‌های شورای بعدی قرار بگیرد.

تسنیم: آیا شهر را بدون بدهی می‌توان اداره کرد؟

برای اجرای پروژه‌های شاخص در هر کلان شهری باید تدابیر لازم اتخاذ شود به عنوان مثال در فرایند اجرای مگاپروژه‌ها در شهر نمی‌توان از بانک و سایر بخش‌ها وام دریافت نکرد اما قطعاً اجرای چنین پروژه‌های برای شهر آورده به همراه خواهد داشت.

زمانی که دوره قبل شوراها به پایان رسید اعضای شورای شهر تهران در دور جدید به این مسئله پرداختند که بدهی زیادی روی دوش شهرداری و مدیریت پنجم گذاشته شده است اما این سؤال مطرح می‌شود که این بدهی بابت چه چیزی بوده؟

در واقع کسی  که در شهر تهران خوب کار کند و پروژه‌های عمرانی، حمل و نقل عمومی، فضای سبز و سایر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد کند معلوم است که با بدهی‌های روبرو می‌شود اما قطعا این شکل از کار آورده‌ای را برای شهروندان خواهند داشت.

امروزه باید مشخص شود بدهی شهرداری چقدر است؟ چقدر شهرداری بدهی دارد و چه آورده‌ای داشته است و بابت چه، بدهی دارد؟ در خصوص پروژه‌های عمرانی که از گذشته احداث شده است هزینه‌های برای شهرداری ایجاد شده است که اگر قرار بود یک نمونه از این پروژه‌ها در این زمان احداث شود باید چندین هزار میلیارد تومان هزینه بیشتر پرداخت می‌شود مثلاً برای احداث پروژه امام علی باید چندین برابر از گذشته هزینه می‌شد تا این پروژه احداث بشود؟

خدمات باید مثرثمر برای مردم باشد و شهر زمانی معنا پیدا می‌کند که همراه با طراوت و شادابی با رضایت زندگی مردم باشد و رضایت با فعالیت جهادی و خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد می‌شود موضوعی که در دوره گذشته مدیریت شهری شاهد آن بودیم ضمن اینکه در ارائه خدمات به گروه‌های مختلف باید به صورت عادلانه برخورد کرد و همه گروه‌ها بتوانند از سرانه‌های مختلف شهری استفاده کنند.

تسنیم: آیا در این دوره از مدیریت شهری تغییری در شهر ایجاد شده است؟

در این بخش ابتدا باید عرض کنم که سطح خدمات در دوره قبل با این دوره از مدیریت شهری قابل قیاس نیست و این را من نمی‌گویم از همه مردم می‌شود سؤال کرد که چه اتفاقی امروز در حوزه پروژه‌های فرهنگی اجتماعی، احداث فرهنگسرا‌ها و... رخ داده و در رابطه با هوشمندسازی  تهران که دوستان در این دوره ادعاهای زیاد در این بخش دارند، چه اقدامی شده است؟

در هوشمندسازی شهر، مدیریت شهری قبلی آمد دفتر خدمات الکترونیک شهری را راه‌اندازی کرد و مردم بدون مراجعه به شهرداری به این دفاتر مراجعه می‌کنند و به سرعت و به صورت الکترونیکی کارهایشان انجام می‌شود و این در حالیست که مسئولان شهری در این دوره در این بخش تنها وعده داده‌اند.

فعالیت‌های جهادی که در تهران در دوره قبل انجام شده برای همه عیان است که این مسئله را می‌توان در اجرای پروژه‌ها لمس کرد؛ با این توضیحات و قیاس دوره قبل با این دوره باید گفت در این دوره کار ویژه و خاصی انجام نشده است.

تسنیم: فکر می‌کنید مشکل کجا بود که شرایط تهران به اینجا رسیده است؟

یکی از دلایل این مسئله را باید در انتخاب اشتباه شهردار تهران دانست چرا که افرادی که در این فرایند انتخاب شدند نتواسته‌اند شرایط را مثل گذشته ادامه بدهند و وقتی برای شهر تصمیم درستی گرفته نمی‌شود و انتخاب شهردار بر اساس نگاه سیاسی باشد، خروجی مناسبی را در پی نخواهد داشت.

در انتخاب شهردار باید به تفکر انقلابی، پایبند به موازین و چارچوب‌های انقلابی توجه کرد. تفکر انقلابی مدیر را برای خدمت سوق می‌دهد. انتخاب شهردار با نگاه سیاسی و البته ناکارآمد مشکل اصلی پایتخت در این دوره محسوب می‌شود و شرایط فعلی را به وجود آورده است. فردی باید مسئولیت شهر را به عهده داشته باشد که به موضوعات مختلف اشراف کامل داشته باشد.

تسنیم: مدیریت شهری در چه بخش‌های در این دوره عملکرد ضعیفی را داشته است؟

اگر برداشت سیاسی نشود می‌خواهم بگویم که کارنامه عملکردی مدیریت شهری تهران در این دوره غیر قابل دفاع است؛ نه پروژه‌ای کلید خورد نه خدماتی اضافه شد و  نظرسنجی‌هایی مردمی نیز گواه برای مسئله است.

مردم عملکرد مدیران شهری گذشته را به یاد دارند، روزهای که پروژه‌های فاخر در شهر اجرا شد و هم اکنون خبری از این پروژه‌ها نیست.

تسنیم: با این شرایط شورای شهر تهران دوره سختی را در پیش خواهد داشت؟

سخت نیست؛ بحث این است که سختی کار در دور آینده انتخاب یک شهردار خوب است چون شورا نمی‌خواهد کار اجرایی کند و در واقع سیاستگذاری وظیفه شورا است و باید در این مسیر فردی کارآمد برای پایتخت انتخاب کند و انتخاب شهردار موفق می‌تواند شرایط را در آینده بهتر کند؛ انتخاب شهردار یعنی انتخاب سرنوشت مردم تهران و این مسئله حائز اهمیت است.

تسنیم: آیا فرد سیاسی به عنوان شهردار تهران می‌تواند موفق باشد؟

هر فردی باید تفکر سیاسی داشته باشد اما نباید تصمیمات سیاسی و حزبی برای شهر بگیرد؛ شهردار باید سیاسی باشد اما سیاست‌زده نباشد؛ سیاست زدگی افت جدی برای شهر است.

شهردار باید یک تفکر سیاسی داشته باشد چون تفکر سیاسی در چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی است، مگر می‌شود کسی مدیریت کلانشهر تهران را بر عهده بگیرد اما تفکر سیاسی در چارچوب نظام و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشته باشد؟

باید یک شهردار مقتدر با اقتدار برای تهران انتخاب شود و شورا و شهرداری باید در مسیر خود حرکت کنند و از چارچوب مشخص شده عدول نکنند. شورا وظیفه‌اش انتخاب شهردار است شهردار هم وظیفه‌اش رعایت قوانین و مقررات و مصوبات شورای اسلامی شهر است و شهردار هم ملزم است بر اساس تصمیمات، قوانین و ضوابط  عمل کند.

اگر به این شیوه عمل شود، شهردار هم به راحتی می‌تواند مدیرانش را اداره کند و در غیر این صورت با بازی نمی‌شود شهر را اداره کرد! لذا یک روابطی بین شورا و شهرداری وجود دارد که باید بر اساس قواعد تصمیمات صورت بگیرد.

تسنیم: آیا برای کلان شهری مثل تهران می‌توان درآمد پایدار تعریف کرد؟

درآمدهای پایدار موضوع بسیار مهمی است و شورای اسلامی شهر باید در این بخش تسهیل‌گیری کند تا بتوان جذب سرمایه‌گذاری کرد و این کار را می‌توان از طرق مختلف انجام داد.

بحث این است که ما به سمت و سویی حرکت کنیم که حتماً درآمد پایدار شهرداری را از طریق بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم و در واقع شهر تهران قابلیت درآمدهای پایدار دارد؛ تهران، ایران کوچک است، اگر تهران خوب اداره شود به مراتب سایر شهرها از تهران الگوپذیری خواهند کرد و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

فیلم/ شفافیت در شهرداری نباید "شوآف" باشد بلکه باید با صداقت همراه باشدآخرین وضعیت بدهی‌ شهرداری تهران به تأمین اجتماعی اعلام شدشهرداری تهران چشم به راه 220 میلیارد باقی‌مانده اوراق مشارکت 98 برای توسعه حمل و نقلمعاون شهردار تهران: حدود 77 هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم/ بدهی و طلب شهرداری "سربه سر" است

انتهای پیام/

 گفت وگو با علیرضا احمدی رییس شورای عالی استان‌هاگفت وگو با علیرضا احمدی رییس شورای عالی استان‌هاگفت وگو با علیرضا احمدی رییس شورای عالی استان‌هاگفت وگو با علیرضا احمدی رییس شورای عالی استان‌هاگفت وگو با علیرضا احمدی رییس شورای عالی استان‌ها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران شورای شهر تهران انتخاب شهردار شهردار تهران مدیریت شهری دوره قبل تفکر سیاسی برای شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران بر لزوم رعایت دستورالعمل استقرار و نظام نگهداشت HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در مناطق تأکید کرد.   به گزارش ایسنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.   وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است.    احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است.   از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است.    صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛   نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود.    وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند