Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدصالح جوکار شنبه شب در جمع گروهی از مردم شهر یزد در مرکز استان به اهمیت انتخابات و مشارکت آگاهانه و حماسی شهروندان در این ارتباط اشاره کرد و افزود: اساسی‌ترین نکته در انتخابات، مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای است .

وی ادامه داد: حضور در انتخابات وظیفه بزرگ ملی، دینی و انقلابی برای همه مردم  محسوب می‌شود و تفاوتی نمی‌کند مسلمان باشیم یا نه، شیعه هستیم یا نیستیم بلکه حضور در انتخابات یک وظیفه است و باید همه ما پیام‌رسان‌هایی برای حضور مردم در انتخابات پیش رو باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده استان یزد در مجلس یازدهم با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات دارای فواید ارزشمندی برای کشور است، تصریح کرد: ایران اسلامی در منطقه و جهان در شرایط خاصی قرار دارد و در این شرایط حضور در انتخابات یکی از مهمترین شاخصه‌ها به حساب می‌آید.

جوکار یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها به خصوص روزهای اخیر در فرمایشات خود ابتدا بحث حضور حداکثری مردم را مورد توجه قرار دادند و پس از آن به انتخاب نامزد اصلح می‌پردازند و همه باید همانند گذشته گوش به فرمان معظم‌له در این عرصه مهم باشیم و وارد صحنه شویم.

رییس کمیسوین امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات، اقتدار و امنیت ملی کشور را افزایش می‌دهد و پشتوانه محکمی در عرصه منطقه ای و بین‌المللی رقم می زند که بتوانیم اهداف کشورمان را دنبال و برتری قدرتی که جمهوری اسلامی در منطقه دارد، حفظ کنیم.

جوکار با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب‌ به واسطه حضور مردم در عرصه، رهبری‌های حضرت امام (ره) و امدادهای متعدد خداوند بود، گفت: در چهار دهه که از انقلاب می‌گذرد، راهبردهای حضرت امام (ره) که مردم باید در میدان باشند فواید بسیاری برای انقلاب و نظام اسلامی داشته است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند،  ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ شهر و ۳۹۷ روستای استان برگزار می‌شود. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراها، ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار می‌شود.

همچنین  به گفته دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد  هزار و ۹۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای، آرای مردم استان را در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا  جمع‌آوری می‌کند که این تعداد  نسبت به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ شعبه افزایش دارد و یکی از دلایل افزایش تعداد شعبه های رای برای حفظ سلامتی مردم  با توجه به شیوع ویروس کروناست

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه حسینی افزود: از این تعداد، ۹۶۶ شعبه ویژه جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری است و ۹۵۳ شعبه هم برای جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شد و از مجموع شعبه های رای  هزار و ۲۶۸ مورد ثابت و سیار شهری است و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی هم برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد.
به گفته وی از مجموع ۹۶۶ شعبه پیش بینی شده برای جمع آوری آرا در  انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ شعبه به اردکان ،  ۳۷۵ شعبه برای  یزد و ۴۶ شعبه نیز به اشکذر اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد ادامه داد: همچنین  ۵۲ شعبه به  خاتم، ۷۹ شعبه برای مهریز، ۵۰ شعبه در بافق، ۳۶ شعبه برای بهاباد، ۸۸ شعبه در میبد، ۴۷ شعبه هم برای ابرکوه و ۹۷ شعبه نیز به  شهرستان تفت اختصاص دارد.
 دبیر ستاد انتخابات استانداری گفت: از ۹۵۳ شعبه  انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ۸۳ شعبه مربوط به اردکان، ۳۷۵ شعبه برای  یزد و  ۵۰ شعبه هم  به  اشکذر اختصاص دارد.

به گفته شاه حسینی همچنین  ۵۲ شعبه در  خاتم، ۷۴ شعبه برای مهریز، ۴۶ شعبه در بافق، ۳۳ شعبه در بهاباد، ۸۴ شعبه هم برای  میبد، ۵۹ شعبه  برای  ابرکوه و ۹۷ شعبه نیز برای شهرستان تفت در نظر گرفته شد.
وی همچنین اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار نفر در کار برگزاری انتخابات پیش رو با ستاد یادشده همکاری دارند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد مشارکت های مردمی امام خمینی جوکار پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی شورای شهر انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد مشارکت های مردمی امام خمینی جوکار اخبار کنکور شوراهای اسلامی شهر و روستا ریاست جمهوری شورای اسلامی جمع آوری شعبه هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت

حسنعلی محمدی نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت های مجلس دوازدهم گفت: یکی از مسائل مهم و محوری ترین موضوعی که باید در مجلس دوازدهم مد نظر قرار بگیرد موضوع اقتصاد و معیشت مردم است که به شخصه معتقدم با محور قرار دادن این موضوع آن را باید در مجلس دوازدهم جلو ببریم. همچنین باید در اجرای شعار سال که ایجاد جهش تولید با مشارکت مردم است، نهایت تاثیر گذاری را داشته باشیم و این در دستور کار کمیسیون تخصصی قرار بگیرد و با توجه به توان و تخصص خود در ایفای نقش نمایندگی مجلس به نحو احسن اقدام کنم.

وی با اشاره به محرومیت حوزه انتخابیه خود گفت: محرومیتی که در مناطق ما وجود دارد ابتدا به این دلیل است که شهرستان ما قطب خدماتی در استان است و صنایع زود بازده‌ای که مغفول مانده است، باتوجه به آمایش سرزمینی بر روی آنها برنامه ریزی کرده‌ایم و صنایعی که به صورت ناتمام مانده با مشارکت و مشورت گرفتن از اهل فن آنها را فعال کرده‌ایم تا اشتغالزایی بسزایی به همراه داشته باشد.

این نماینده مجلس دوازدهم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم وحدت در میان نمایندگان، گفت:  مبنا و اصلی را مقام معظم رهبری ترسیم کردند مبنی بر اینکه نباید شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد و اگر شایستگی‌ها و تخصص افراد به درستی مد نظر قرار بگیرد قطعا فردی انتخاب خواهد شد که می‌تواند مفید باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت