Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@11:05:47 GMT

اختصاص بودجه برای ایجاد ۳۳ شهر بدون‌ مانع در کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۸۴۶۰

اختصاص بودجه برای ایجاد ۳۳ شهر بدون‌ مانع در کشور

ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فرآیند شهر بدون مانع، دنبال این هستیم که همه شهرهای کشور، بدون مانع و دسترس‌پذیر باشند و در مجموع ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مناسب‌سازی اماکن عمومی ۳۳ شهر کمتر از ۵۰ هزار نفر از جمله وحیدیه در استان تهران، بستان‌آباد، شبستر و اسکو در آذربایجان شرقی و سرعین در اردبیل اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات جلسات ستاد ایجاد شهر بدون مانع در هر استان بود. مصوب کردیم هر استان یک تا دو شهر به عنوان شهر بدون مانع معرفی کند. یزد به عنوان اولین شهر بدون‌مانع معرفی شد و اقدامات خوبی در حال آن انجام است.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور گفت: بودجه اختصاص داده شده به شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر معرفی‌ شده با نظارت استانداری ها عملی می‌شود و اثربخشی آن در دستورکار دبیرخانه های استانی قرار خواهد گرفت.

مومن‌سرایی در ادامه اسامی شهرهایی که به آنها بودجه اختصاص یافته است، برشمرد و گفت: شهرهای بستان‌آباد، شبستر و اسکو در آذربایجان شرقی، شاهین‌دژ در آذربایجان غربی، سرعین در اردبیل، بدره و موسیان در ایلام، وحیدیه در تهران، فرخ‌شهر در چهارمحال و بختیاری، بشرویه و فردوس در خراسان جنوبی و گناباد، فریمان و طرقبه در خراسان رضوی از جمله این شهرها هستند.

وی، گتوند، ملاثانی و چمران در خوزستان، هیدج در زنجان، استهبان و نیریز در فارس، دیوان‌دره در کردستان، ماهان در کرمان، صحنه و قصرشیرین در کرمانشاه، رامیان در گلستان، ازنا در لرستان، کلارآباد و ایزدشهر در مازندران، فرمهین در مرکزی، دهبارز، خمیر و طبل در هرمزگان و لالجین در همدان را از دیگر شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر عنوان کرد که بودجه ۲۵۰ میلیون تومانی به هریک از آنها اختصاص یافته است.

طرح شهر بدون مانع یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی برای تمام افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است تا همه آحاد جامعه  قادر باشند به راحتی و بدون احساس هیچ خطری در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ها، اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از حقوق اجتماعی یکسان برخوردار شوند.

برچسب‌ها مناسب سازی معابر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سازمان بهزیستی کشور مناسب سازی معابر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور شهر بدون مانع مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران ۲۰ شبکه تهران تامین مالی را یکی از چالش‌های مهم گزارش‌های فصلی فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: تامین مالی از دو بخش (دسترسی به منابع و نرخ تامین مالی) مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۱۲ سال گذشته میانگین نرخ رشد اقتصادی پایین بوده است. البته تقریباً میانگین نرخ رشد اقتصادی در سه سال اخیر بالای ۵ درصد تحقق پیدا می‌کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه ما به ۴ هزار همت منابع برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در کشور برای سال ۱۴۰۳ نیاز داریم، افزود: به تفکیک حدود ۲۲۰ همت در بخش کشاورزی، ۱۶۰۰ همت در بخش صنعت و معدن و ۲۱۸۰ همت در بخش خدمات نیاز است که خدمات شامل همه می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه منابع مالی باید از طریق نظام بانکی تامین شود، گفت: با توجه به سیاست‌های انقباضی سال گذشته، مشکلاتی به‌دلیل کاهش حجم نقدینگی و آثار ناشی از تورم ایجاد شد. حدود هزار و ۲۸۰ همت برای سال ۱۴۰۳ از تسهیلات بانکی برنامه‌ریزی شده است.

پورابراهیمی بیان داشت: تا حد زیادی، اوراق گام توانسته تامین مالی خوبی برای تولیدکنندگان باشد البته اگر وزارتخانه بتواند نکات، محدودیت‌ها و عوارض آن به جهت اجرا را به درستی پوشش و مدیریت کند، یک ابزار خوبی برای تامین مالی است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، کاهش زمان فرایند، مشکل تامین مالی در اقتصاد ایران را برطرف نمی‌کند.

پور ابراهیمی با بیان اینکه اگر بخواهیم جهش تولید مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اتفاق بیفتد، بزرگترین چالش اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ نرخ تامین مالی است، افزود: پیامد سیاست انقباضی افزایش نرخ است. اتفاقاتی که در سیاست پولی، مخصوصاً برای کنترل جریان ارز در بازار امسال ایجاد شد، کاملا سیاست غلطی است.

در تاریخ اقتصاد ایران در دولت قبل نیز افزایش سپرده‌های بانکی را برای اینکه این حجم از سمت بازار به سمت بازار پول که اتفاق نیفتاد، فقط ۵ واحد درصد در دولت قبل سود سپرده بانکی را افزایش دادیم. در واقع یک عدد سنگینی هزینه به نظام بانکی کشور تحمیل کردیم.

افزایش نرخ سود سپرده به ۳۰ درصد کاملا اشتباه است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افزایش نرخ سود سپرده به ۳۰ درصد کاملا اشتباه است. به دلیل اینکه اثر آن بازار ارز کاملا منتفی است. زمانی که این اوراق تعهدی را با نرخ ۳۰ درصد منتشر می‌کنید، نرخ تامین مالی قطعاً بالای ۳۰ درصد باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بر اساس برآورد مجلس در بازار رسمی و غیر رسمی عدد‌های بسیار بالایی است. اگر مشکل نرخ تامین مالی را در حوزه فعال‌سازی بنگاه‌ها حل نکنیم، قطعا جهش تولید برای امسال تحقق پیدا نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد