Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام خمینی (ره) در اردیبهشت ۱۳۵۸ با اشاره به اینکه کشور وسعتش به قدری است که برای ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون جمعیت کافی باشد، می فرماید: چه وقت می‌خواهند مسلمین توجه بکنند به اینکه مصالحشان چه است و دردشان چه است؟ و چه وقت باید دوا کنند این درد را؟! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ رشد، توسعه، بهره‌وری و تولید اقتصادی کشورها، در گرو افزایش جمعیت است؛ اقتصاددانان دنیا اعلام می‌کنند که افزایش جمعیت به افزایش ثروت، قدرت و امنیت منجر می‌شود، برعکس جمعیت سالمند، ناتوان و مصرف‌کننده، کشورها را دچار معضل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه، برای رشد اقتصادی لازم است که جمعیت افزایش پیدا کند، زیرا نیروی فعال، تیزهوش و مبتکر نیز به تبع آن افزایش پیدا می‌کند؛ به همین دلایل کشورهای جهان تمامی سیاست‌های کنترلی جمعیت را کنار گذاشتند و برنامه مورد قبول آنها تنها برنامه‌های افزایشی جمعیت هستند.

تذکرهای پیاپی جمعیتی مقام معظم رهبری در سالیان اخیر با توجه به آغاز کاهش جمعیت کشور نیز موید این مطلب است که بر سبک زندگی و افزایش فرزندآوری تاکید می کند.

پوشیده نیست که جمعیت جوان کشور در سال 1357، خود یکی از عوامل مهم خیزش و پیشرانه جریان انقلاب اسلامی بود؛ با این توضیح، جمعیت همچنین بر تحولات اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار است، گفتنی است که بنیان گذار انقلاب اسلامی نیز به موضوع جمعیت پرداخته و بر ظرفیت کشور برای صد و پنجاه میلیون تا دویست میلیون جمعیت اشاره کرده اند. 

در این باره؛ امام خمینی (ره) در نوفل‌لوشاتو پاریس در پاسخ به خانم "جرجی گایر" (Georgie Anne Geyer) از روزنامۀ لس ‌آنجلس تایمز که پرسید: "نظر حضرتعالی در مورد کنترل موالید و تحصیل زنان و مردان در دانشگاه به صورت مختلط چیست؟!" فرمودند:

"زنان در جامعۀ اسلامی آزادند و از رفتن آنان به دانشگاه و ادارات و مجلسیْن به هیچ وجه جلوگیری نمی‌شود. از چیزی که جلوگیری می‌شود فساد اخلاقی است که زن و مرد نسبت به آن مساوی هستند و برای هر دو حرام است. راجع به موالید، تابع آن است که حکومت چه تصمیمی بگیرد."

بعد از پیروزی انقلاب نیز امام خمینی(ره) در بخشی از بیانات خود در  30 اردیبهشت 1358 می فرمایند:

"مسلمین، خصوصاً حکومتهای اسلامی، چه وقت می‌خواهند بیدار بشوند؛ چه وقتی می‌خواهند اغراض شخصیۀ خودشان و آمال شخصی خودشان را کنار بگذارند و برای ملتها خدمت بکنند؟! مسلمین یک میلیارد تقریباً جمعیتند. الآن یک میلیارد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند. با دارا بودن همه چیز؛ ممالک غنی وسیع...

مملکت ایران 35 میلیون حالا می‌گویند جمعیت دارد. وسعتش آنقدر است که برای صد و پنجاه میلیون تا دویست میلیون جمعیت کافی است. یعنی اگر دویست میلیون جمعیت داشته باشد، در ایران به رفاه زندگی می‌کنند. و همین طور ممالک دیگر وسیعند. عراق وسیع است و جمعیت کمی دارد.

چه وقت می‌خواهند این حکومتها بیدار بشوند و دست از اغراضشان بردارند؟ و چه وقت می‌خواهند مسلمین توجه بکنند به اینکه مصالحشان چه است و دردشان چه است؟ و چه وقت باید دوا کنند این درد را؟!"

آیا "وظایف حوزه جمعیت وزارت بهداشت" با عزل پیگیر‌ترین مطالبه‌گر این حوزه محقق می‌شود؟!"پنجره جمعیتی کشور" در سال 1425 بسته می‌شود!تلاش‌های مجلس و دستگاه‌ها برای تصویب طرح جوانی جمعیت؛ سیاست‌گذاری کنار فرهنگ‌سازیکمبود پزشک به معضل "پیری جمعیت" اضافه می‌شود/خروج 50 هزار پزشک تا 15 سال آینده از چرخه خدمتچه جریانی از عزل "منتقد سیاست‌های ضدجمعیتی وزارت بهداشت" خوشحال شد؟!/ پای "مافیای غربالگری" در میان است؟!+ سندچرا دولت سیزدهم باید دولت "نجات ساختار جمعیت" باشد؟موشن‌گرافی/ اگر کشوری جزو دولت‌های پرجمعیت جهان نباشد، نمی‌تواند به قدرتی درجه‌یک تبدیل شود!

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام خمینی ره امام خامنه ای کاهش جمعیت سالمندی جمعیت امام خمینی ره امام خامنه ای کاهش جمعیت سالمندی جمعیت چه وقت میلیون جمعیت امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان از توزیع ۴ هزار و ۲۶۵ سری جهیزیه بین نوعروسان این استان خبر داد. - اخبار استانها -

جلال شیخ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، گفت: ترویج گسترش فرهنگ ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و پایدار یکی از اهداف نهاد کمیته امداد است.

او با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان اضافه کرد: این نهاد با مشارکت خیرّان و کمک به نوعروسان زمینه‌های سبک زندگی ساده را فراهم کرده‌است.

توزیع 62 میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان اعلام کرد: 4 هزار و 265 سری جهیزیه با مبلغ 127 میلیارد تومان بین مددجویان این استان در سال 1402 توزیع شده‌است.

شیخ‌پور بیان کرد: جهیزیۀ توزیع‌شده بین نوعروسان لرستان شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، جاروبرقی و اجاق گاز است که بین مددجویان در تمام شهرهای این استان توزیع شده‌است.

او خاطرنشان کرد: هیچ نوعروس پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه در لرستان وجود ندارد و تلاش می‌کنیم که لوازم ضروری زندگی برای مددجویان را در امسال نیز تأمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان با تأکید به کمک به ایتام، زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال‌ برای مددجویان این استان یادآور شد: 12 هزار و 585 مورد فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده‌است.

شیخ‌پور با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: 922 میلیارد تومان فرصت شغلی در سرفصل‌های کشاورزی دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات برای مددجویان لرستان ایجاد شده‌است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی