Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@08:08:17 GMT

مهدی تارتار: باید در نیمه اول کار بحرین را تمام کنیم

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۸۸۷۲

مهدی تارتار تاکید کرد بازیکنان تیم ملی نباید اسیر احساسات شوند

مهدی تارتار سرمربی پیکان درباره شرایط تیم ملی ایران در آستانه بازی با بحرین صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، مهدی تارتار درباره برتری سه بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی 2022 به فارس گفت:‌

با توجه به اینکه تیم ما قبل از شروع این مسابقات بازی تدارکاتی برگزار نکرد، احتمال می‌دادم مقابل هنگ‌کنگ انسجام لازم را نداشته باشیم و به نوعی این مسابقه حکم دیدار دوستانه برای ما داشت که البته کیفیت لازم را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تارتار درباره اینکه با توجه به فاصله کم بازی تیم ملی مقابل هنگ‌ کنگ تا دیدار با بحرین، آیا می‌توان به نمایش بهتر شاگردان اسکوچیچ در بازی بعدی امیدوار بود، پاسخ داد:

این مسابقه در زمین اصلی رقابت‌ها که کیفیت مناسبی دارد برگزار می شود و اطمینان دارم تیم ما با استفاده از این موضوع می‌تواند مقابل بحرین انسجام، انگیزه و کیفیت بهتری ارائه بدهد.

سرمربی تیم پیکان تصریح کرد:

بازیکنان ما باکیفیت و بین‌المللی هستند و حتی با کلاس‌های تئوری هم می‌توان خیلی از مشکلات را برطرف کرد. اگر آنها مقابل بحرین خودشان باشند و کمتر از حدشان نباشند مشکلی نخواهیم داشت. 

تارتار در پاسخ به این سوال که آیا اهمیت و حساسیت دیدار با بحرین، تاثیری روی کیفیت تیم ملی خواهد گذاشت، توضیح داد:

بازیکنان ما جوان نیستند اما باید مقابل بحرین خیلی صبور باشند و اسیر احساسات نشوند. با توجه به شناختی که از حریف داریم، برای ما تجربه شده که بحرین می‌خواهد از لحاظ روانی روی تیم ملی تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل نباید اسیر حاشیه‌سازی‌ ها و وقت کشی‌ حریف شویم.

تارتار ادامه داد:

باید در نیمه اول کار بحرین را تمام کنیم. یعنی به شکلی بازی را شروع کنیم که بازیکنان حریف نتوانند با اتلاف وقت بچه‌های ما را عصبی کنند. خیلی مهم است در همان نیمه اول کارمان را انجام بدهیم و زود به گل برسیم. در غیر این صورت هرچه زمان بازی بگذرد و تیم ما به گل نرسیده باشد به مشکل می‌خوریم زیرا حریف به خواسته‌اش می‌رسد و کارهای بدتری هم در طول مسابقه انجام می‌دهد. 

سرمربی تیم پیکان درباره لزوم تمرکز بیشتر مدافعان تیم ملی مقابل بحرین گفت:

در بازی با هنگ‌کنگ به دلیل دست کم گرفتن حریف گل خوردیم و شاید بچه‌ها انگیزه لازم را نداشتند که چنین اتفاقی رخ داد اما قطعا مقابل بحرین اینگونه بازی نمی‌کنیم.

تارتار درباره نقطه قوت تیم بحرین عنوان کرد:

بازی‌های اخیر بحرین را ندیده‌ام اما برد هشت بر صفر این تیم مقابل کامبوج چندان ملاک نیست. البته بحرین دفاع منسجمی دارد و 11 بازیکنش با قرار گرفتن مقابل توپ فضا را از بازیکنان سرعتی و خلاق ما می‌گیرند. به همین دلیل کار تیم ملی سخت می‌شود و باید سرعت تیمی خود را بالا ببریم. در چنین وضعیتی پاس‌های سریع و تک ضرب در 18 قدم حریف و پشت محوطه بحرین می‌تواند ما را به گل برساند. 

تارتار درباره احتمال استفاده از بازیکنان سرعتی‌ تر مثل مهدی قائدی مقابل بحرین افزود:

در دیدارهایی مثل بازی با بحرین جدا از گره گشا بودن بازیکنان سرعتی و خلاق در کناره‌ها، باید درون محوطه بازیکنانی با فیزیک مناسب قرار بگیرند تا روی ارسال‌ از جناحین، خوب ضربه بزنند. باید بتوانیم از کناره‌ها مدافعین حریف را دور بزنیم در غیر این صورت نمی توانیم روی بازی مستقیم توفیقی داشته باشیم.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره احتمال حاشیه سازی بحرینی‌ها مانند دیدار رفت دو تیم گفت:

بحرین میزبان مسابقات است و برای صعود دست به هر کار ناشایستی می‌زند. بازیکنان ما باید انتظار این اتفاقات را داشته باشند و مسلط، راحت اما پرتوان بازی را شروع کنند.

تارتار درباره برگزاری بازی ها و تمرینات تیم ملی در زمین های بی‌کیفیت عنوان کرد:

این موضوع طبیعی است و بحرینی‌ها از لحاظ روانی روی رقیب اصلی‌شان که ما هستیم کار می‌کنند اما باید هوشیار باشیم. هرچند این حاشیه‌‌سازی ها روی کیفیت تیم ملی تاثیر منفی می‌گذارد اما به حدی توانمند هستیم که بتوانیم در هر زمینی این تیم را شکست بدهیم. 

تارتار افزود:

صعود تیم ملی به جام جهانی برای فوتبال و کشورمان خوب است و آرزو می‌کنیم چنین اتفاقی بیفتد. مردم ما با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان اعمال شده به تیم ملی دلخوش هستند و ان شالله این تیم بتواند همه را با بردهایش خوشحال کند.

اخبار داغ 

تجاوز به گلناز جلوی دخترش توسط رستوراندار تهرانی + جزییات محمود فکری مقابل دوربین طرفداری: استقلال صدر جدول بود، هیات مدیره دنبال مربی می گشت! مدیر پارس جنوبی در ایران نیست؛ باشگاه برای تیم اصلا اتوبوس نمی گیرد! / تکمیلی از اتفاقات عجیب جم الساندرو دل پیرو و تمرین زبان فارسی به کمک سام اصغری / فیلم موراتا در واندا متروپولیتانو هو شد: چه قدر تو ضعیفی! ژاوی: عجله ای برای سرمربیگری در بارسلونا ندارم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تارتار درباره مقابل بحرین مهدی تارتار تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!

به گزارش ورزش سه همان قدر که شکست دوباره پرسپولیس در اراک به دست گربه سیاهش بعد از دو بار پیش افتادن با دو گل اختلاف عجیب و باو نکردنی است دریافت چهار گل برای تیمی که حالا صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر است هم غیر قابل پذیرش به نظر می رسد.
پرسپولیس در حالی چهار گل از تیم مجتبی حسینی خورد که به نظر می رسید پیروزی را در مشت‌هایش دارد و صعودش حتمی است اما انگار اوسمار و تیمش زودباور بودند چرا که حریف قصد وا دادن نداشت.
پرسپولیس و اوسمار مثل  بازی های قبل خیلی زود درصدد مدیریت مسابقه و پیروزی خود برآمدند.آنها در سیرجان و تهران در دیدار مقابل ملوان هم چنین راهی را رفته بودند که در بازی با ملوان با کمی خوش شانسی برد را نگه داشتند.

در آن مسابقه پرسپولیس طی سی دقیقه سوم بازی کاملا عقب نشسته و با بیرون رفتن نفراتی که قابلیت حفظ توپ دارند نبض بازی را در اختیار حریف قرار داده بود.با این وجود ایستادگی خط دفاع پرسپولیس و سازماندهی مناسب این تیم در فاز دفاع اجازه دریافت گل را نداد و در شرایطی که  توپ در اختیار ملوان بود غیر از یکی دو صحنه موقعیت خطرناکی روی دروازه این تیم به وجود نیامد.
اوسمار در بازی با صنعت نفت آبادان این اشتباه را تکرار نکرد و بازیکنان قابل و باکیفیت خود در فاز حمله را تا دقایق پایانی رد زمین نگه داشت و تیم او موفق شد توپ را در زمین حریف حفظ کند و غیر از دقایقی کوتاه اجازه پیشروی به حریف و ایجاد فشار روی دروازه اش را ندهد.
با این وجود اوسمار در نهایت خوش خیالی باز هم از همان روش مدیریت بازی را در اراک در پیش گرفت و با دو گل برتری خیلی زود بازیکنان مهم تیمش را از زمین بیرون کشید.سروش رفیعی در بین دو نیمه از زمین بیرون رفت  و در ادامه ترابی و اورونوف هم زمین مسابقه را ترک کردند تا تیم او در زمین حریف  بدون اسلحه قدرتمند با حریف مقابله کند.

روی گل های آلومینیوم ضعف مدافعان پرسپولیس مشهود بود

پرسپولیس در وقت های اضافه در شرایطی مقابل حریف باروحیه اش جنگید که در نیمه زمین حریف دانیال اسماعیلی فر که بعد از حضور فرجی تبدیل به وینگر راست شده بود در کنار سورگی، آل کثیر و امیری حمله وران این تیم بودند که غیر از امیری هیچ کدام در حفظ توپ موفق عمل نکردند و امیری هم آنقدر آماده نبود تا به تنهایی کار بزرگی برای تیمش انجام دهد.
در عین حال آنچه عجیب به نظر می رسید اینکه پرسپولیس با چهار مدافع میانی در خط دفاع و ایجاد یک سد بتنی مقابل دروازه‌اش چهار گل خورد که حداقل سه تا از آنها شباهت‌های زیادی به هم داشتند.اشتباه تک تک این مدافعان در دفع توپ های ارسالی و بازی مستقیم حریف تزلزل مقابل این توپ‌ها و باز گرداندن آنها به نقطه ای که حریف را صاحب شانس شوت زدن در ریباند می کرد ،غیر از این صحنه های گل در یکی نوبت دیگر هم تکرار شد تا مشخص شود خط دفاع متشکل از علی نعمتی، گولسیانی، کنعانی و فرجی  که همگی مدافعان محکم و سرزنی به حساب می‌آیند به شکل عجیبی با گاف های مشابه حریف را در موقعیت گلزنی و شوت از روی ریباند قرار دهند.

در واقع پرسپولیس که با وجود خالی شدن نیمه تهاجمی اش در وقت های اضافه دو گل زده  و دوباره پیش افتاده بود غیر از ماجرای زودباور بودن اوسمار و تیمش در نود دقیقه، از  ضعف خط دفاع و سازماندهی دفاعی اش هم لطمه خورد  کما اینکه در دو صحنه از گل های حریف مسعود ریگی نزدیکترین بازیکن به زننده گل بود و کاری از پیش نبرد.
این باخت که یک جام را از پرسپولیس گرفت درس بزرگی برای اوسمار داشت که این ماجرای مدیریت زودهنگام تعویض ستاره های تاثیرگذار تیم خود مثل رفیعی ، ترابی، عالیشاه و اورونوف که در بازی‌های اخیر بارها تکرار شده و مدتی است باب کرده  را تعطیل کند و دوم اینکه برای ساختار دفاعی‌اش دنبال تمرین‌هایی باشد که به ترمیم ساختار آن کمک  کند.

دیگر خبرها

  • تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!
  • کری هری کین برای رئال: رو فرم باشم، چند گل میزنم!
  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • بادامکی: باید برابر آلومینیوم باتجربه‌تر بازی می‌کردیم/ پرتاب اشیاء از سمت هواداران حریف بود
  • برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!
  • رستگاری ملوان در دقیقه پایانی/ شاگردان تارتار راهی ۱/۴ نهایی شدند
  • شادی گل جنجالی جلوی چشم انزلی‌چی‌ها(عکس)
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها
  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • موقعیت سوزی تراکتور در نیمه اول دیدار با ذوب آهن