Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:52:58 GMT

افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۹۱۵۲

افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق تهران

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق تهران، به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گزارش ایسنا براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طی صبح امروز (۱۶ خرداد) کیفیت هوا در بیشتر مناطق تهران به‌دلیل وزش باد موثر و کاهش تردد خودروها در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس وزش باد موثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را به‌دنبال دارد اما با حضور عوامل کافی برای تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت امروز، برقراری وضعیت کیفیت هوای قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش افزایش تدریجی تندی باد تا صبح روز فردا (۱۷ خرداد) پراکندگی آلاینده‌ها را به‌دنبال دارد، هرچند افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد می‌شود.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش تندی باد طی فردا شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با وزش باد به‌نسبت شدید در برخی ساعات، احتمال گسیل گرد و خاک از مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا در تهران وجود دارد.

با وجود این با تداوم وزش باد موثر تا اواخر وقت فردا (۱۷ خرداد) پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود، البته با افزایش ترافیک شامگاهی در مناطق پرتردد احتمال می‌رود بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و کیفیت هوا کاهش یابد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۰ در شرایط قابل قبول قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۷۹ همچنان در شرایط قابل قبول است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کیفیت هوای تهران هوای قابل قبول آلاینده ازن پراکندگی آلاینده ها کاهش کیفیت هوا برخی مناطق افزایش غلظت کیفیت هوای وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در تهران

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول