Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود خاندایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه اشتغال کاشان در سال گذشته چهار هزار و ۶۹۷ نفر تعیین شده بود که اشتغال چهار هزار و ۳۱۵ نفر آن محقق شد.

وی ادامه داد: اشتغال بیش از ۹۰ درصدی برای ۲ سال در این شهرستان محقق شد، به‌ طوری که اشتغال شهرستان در سال ۹۸ به ۱۱۰ درصد رسید.

معاون فرمانداری ویژه کاشان با یادآوری اینکه سامانه رصد اشتغال کشور از بهمن ۹۸ تاکنون شرایط و فضایی برای نیروی کار ایجاد کرده است، اظهار داشت: نیاز بازار کار کاشان در شرایط کنونی افزون بر ۸۰۰ نفر است که به دلیل نبود نیروی کار مقطع دیپلم محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهار کارجویان

خاندایی خاطر نشان کرد: اکنون بهار کارجویان و فرصت بسیار خوبی برای اشتغال در کاشان است تا با ثبت درخواست کار، اشتغال و سرمایه گذاری‌های انجام شده زیر نظر دستگاه‌های ناظر نیروهای به کارگیری شده در چارچوب و قوانین کار مشغول شوند و حقی از فردی ضایع نشود.

به گفته وی، فعالیت برخی شرکت‌ها در برهه کنونی به دلیل نبود وجود نیروی کار به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

معاون فرمانداری ویژه کاشان درباره پرداخت تسهیلات کرونایی با اشاره به تشکیل یک‌هزار و ۳۸۹ پرونده بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا با درخواست تسهیلات ۶۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال گذشته گفت: از این تعداد درخواست، یکهزار و ۴۳ پرونده با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت و عامل تثبیت اشتغال سه هزار و ۳۳۹ نفر شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: این شهرستان با تحقق ۷۳ درصدی پرداخت تسهیلات کرونایی رتبه نخست پرداخت این تسهیلات را در استان اصفهان و کشور دارد.

وی افزود: افزون بر پرداخت تسهیلات کرونایی، نزدیک ۲ میلیارد تومان تسهیلات نیز از طریق بانک سینا معرفی و بخش زیادی از آن پرداخت شد.

بازگشت ۱۰ کارآفرین به چرخه تولید

خاندایی با بیان اینکه افزون بر این موارد، پرداخت تسهیلات مستقل با هماهنگی کارگروه و تامین مالی برای بنگاه‌های تولیدی از سوی بانک‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: یک‌هزار میلیارد تومان مجموع پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی از سوی بانک‌ها بود.

وی با تاکید بر اینکه به‌طور عملی بنگاه‌ اقتصادی تعطیل شده به دلیل مشکل‌های اقتصادی یا سرمایه‌گذاری وجود ندارد، گفت: اگر چنین واحدی نیز موجود باشد به دلایلی از جمله مشکلات قضایی یا سایر مسایل است، به طوری ‌که سرمایه‌گذار جدیدی درخواست چند باب سوله آماده سرمایه‌گذاری داشته باشد به‌ سختی می‌تواند پیدا کند و این نشانه استفاده وسیع از امکانات موجود است.

به گفته وی، با پرداخت تسهیلات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، نزدیک به ۱۰ نفر از کارآفرینان دارای مشکل حوزه مالی منابع اولیه و مشکل بودجه به چرخه تولید در بخش کارآفرینی بازگشتند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید کاشان با یادآوری برگزاری ۱۷ نشست این کارگروه و به طور متوسط و مستمر هر سه هفته یک بار افزود: در ۲ هفته به طور متوسط به ۶ موضوع و درخواست از یک واحد صنفی کوچک تا یک شرکت تولیدی بزرگ رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: بازدیدهایی نیز از صنایع و مرکزهای خدمات کشاورزی و دامپروری اعم از گلخانه و واحدهای تولیدی انجام شد که در همان محل بازدید به مشکلات واحدهای نام‌برده رسیدگی شد.

خاندایی همچنین با یادآوری اجرایی شدن بیش از ۸۵ درصد از ۲۰۰ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کاشان در بخش تولید گفت: بخشی از مصوبه‌ها هم برای پیگیری به مرکز استان اصفهان فرستاده شده است.

اجرای برنامه تنظیم بازار با سامانه رهتاب

معاون فرمانداری ویژه کاشان از اجرای برنامه تنظیم بازار برای توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، روغن مرغ و سایر مواد غذایی مورد نیاز مردم همچون میوه و خرما با برگزاری نشست‌های منظم و پایش انجام شده به صورت هفتگی در فرمانداری خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه رهتاب مصرف بی‌رویه کنترل و تقسیم عادلانه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در شهرستان انجام شد.

نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی در کاشان وجود دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک (افزون بر هفت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها اشتغال زایی کاشان پرداخت تسهیلات صنایع کوچک و متوسط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی کاشان پرداخت تسهیلات اشتغال زایی کاشان پرداخت تسهیلات صنایع کوچک و متوسط اخبار کنکور معاون فرمانداری ویژه فرمانداری ویژه کاشان پرداخت تسهیلات انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان

استاندار کردستان گفت: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است و پیگیری می‌کنیم تا این امر محقق شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عمده بار اصلی توسعه و پیشرفت استان بر دوش کارگران است و آنها چرخ اقتصادی کشور را به چرخش درمی‌آورند.

وی افزود: همواره مرهون کار و تلاش کارگران هستیم که بدون وجود آن‌ها کارها به پیش نمی‌رود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است که پیگیری می‌کنیم این امر محقق یابد.

زارعی‌کوشا بر حل مشکلات بیمه‌ای کارگران تاکید و تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم که سهمیه اختصاص یافته به بیمه کارگران در استان بیشتر شود و بخشی از مشکلات این قشر کاهش یابد.

ضرورت حمایت ویژه از کارگران در راستای رونق تولید

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم تاکید کرد: جهش تولید با مشارکت مردم محقق خواهد شد که باید در این راستا از اقشاری همچون کارگران به صورت ویژه حمایت شود.

وی اضافه کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، معادن و مرز است که باید در راستای توسعه استان از آنها بهره گرفت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر احیای واحدهای راکد در استان، گفت: باید در وقت پیری و بازنشستگی نیز کارگران را فراموش نکرد و آنها را در این دوران نیز به صورت ویژه حمایت کرد.

ماموستا رستمی افزود: با حمایت از کارگران، سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان باید اقتصاد کشور را تقویت و با رونق تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم.

کد خبر 749385

دیگر خبرها

  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت