Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@08:48:30 GMT

2 مهارت مهم که هر مهندس برق باید داشته باشد ؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۹۳۵۲

2 مهارت مهم که هر مهندس برق باید داشته باشد ؟

آکادمی ماهر یکی از مراکز آموزشی فعال در زمینه آموزش مهارت های تخصصی مهندسین برق است که به واسطه ­ی تجربه ی 25 ساله ی خود در صنعت، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مهارت محور، ویژه ی مهندسین برق کرده است.

به گزارش برنا، اگر به آمار فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق، و در مقابل به افراد مشغول به کار در صنعت برق نگاهی بیندازیم، متوجه اختلاف بسیار زیادی بین این دو دسته می شویم به­ طوری که، فقط 30 درصد از فارغ التحصیلان این رشته در رشته ی تخصصی خود جذب بازار کار می شوند و این آمار به هیچ عنوان خبر خوشایندی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واقعا دلیل این اتفاق چیست؟ چرا دانشجویان یکی از سخت ترین رشته های دانشگاهی، بعد از فارغ التحصیلی با چالش بیکاری مواجه هستند؟

برای پاسخ به این سوال، بیایید بررسی کنیم که برای ورود به بازار کار چه مهارت هایی لازم است یا به بیان دیگر چگونه می توان به عنوان یک مهندس برق وارد بازار کار شد؟

به طور کلی برای ورود به بازار کار در هر حرفه نیاز است که دو دسته مهارت داشته باشیم:

مهارت تخصصی مهارت عمومی

مهارت تخصصی، شامل توانایی هایی است که شما به عنوان یک مهندس در رشته ی تخصصی خود، نیاز است که داشته باشید. مثلا اگر شما یک مهندس برق هستید و می­خواهید در زمینه ی اتوماسیون صنعتی کار کنید:

تسلط بر برنامه نویسی PLC آشنایی با سنسورها توانایی تنظیم پارامتر درایوهای AC آشنایی با سیستم های مانیتورینگ، طراحی سیم کشی و مونتاژ تابلو برق از جمله مهمترین مهارت های تخصصی است که باید داشته باشید.

بیشتر بخوانید :  دوره جامع اتوماسیون صنعتی ماهر

و یا اگر مهندس مکانیک هستید و تمایل دارید در زمینه ی طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی فعالیت کنید، نیاز است تا مجموعه ای از مهارت های تخصصی، شامل:

تسلط بر نرم افزارهای طراحی همچون سالیدورک و کتیا کار با ابزارآلات اندازه گیری آشنایی با ماشین ابزارها و غیره را داشته باشید.

علاوه بر مهارت تخصصی، داشتن مهارت های عمومی هم برای ورود به بازار کار در هر رشته و تخصصی لازم است. مانند مهارت ارتباطات، مهارت فروش، مهارت مذاکره و متقاعد سازی، مدیریت بحران و ... .

برای کسب مهارت عمومی و تخصصی 2 راه پیشنهاد می شود:

راه اول: آزمون و خطا و تجربه کردن برای کسب مهارت راه دوم: استفاده از تجربه دیگران و شرکت در دوره های آموزشی تخصصی.

قطعا در دنیای پر از رقابت کنونی، انتخاب راه اول به شدت زمان بر و پرریسک است و هیچ تضمینی برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب وجود نخواهد داشت.

بنابراین، بهترین راه برای رسیدن به نتیجه دلخواه در کوتاهترین زمان، آموزش تخصصی در مرکزی است که خود آن مرکز به نتیجه ی مورد نظر شما رسیده باشد.

آکادمی ماهر یکی از مراکز آموزشی فعال در زمینه آموزش مهارت های تخصصی مهندسین برق است که به واسطه ­ی تجربه ی 25 ساله ی خود در صنعت، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مهارت محور، ویژه ی مهندسین برق کرده است. سایت آکامی ماهر حاوی اطلاعاتی است که هر مهندس برق باید از آن ها اطلاع داشته باشد. پیشنهاد می شود با مراجعه به این وب سایت و مطالعه ی مقالات موجود، از این اطلاعات بهره مند شوید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهندس برق مهارت های تخصصی ی مهندسین برق بازار کار مهندس برق ی تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته/محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

کد خبر 6092913 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری