Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود اینکه به پایان رقابت‌های انتخاباتی شوراها نزدیک می‌شویم، فضای انتخابات همچنان سرد و بی روح است، به احتمال زیاد این سرما تا روز برگزاری انتخابات تداوم داشته باشد.  

فضای انتخابات در این دوره بی شباهت به انتخابات دوره دوم شورا‌ها در تهران نیست و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، قصه انتخابات دوره دوم مجدد تکرار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتخابات شورا‌های دوره دوم تهران، گروه آبادگران در کمال ناباوری ناظران سیاسی با کم ترین آرای ممکن پیروز انتخابات شورا‌ها در تهران شد و فرد ناشناخته‌ای به نام محمود احمدی نژاد را به کرسی شهرداری نشاند.

در این دوره از انتخابات هم به نظر می‌رسد جریان اصولگرایی فرض را بر مشارکت پایین قرار داده و برنامه ریزی خود را بر مبنای آرای حداقلی تنظیم کرده است.  

با تصور این که رقیب اصلی و دیرینه خود را هم به کمک ابزار‌های قدرت از گود انتخابات خارج کرده است، خود را پیروز زودهنگام  انتخابات فرض می‌کند. این فرض اشتباه موجب شده است که پدرخوانده‌های این جریان به دو دسته تقسیم شده و در مقابل هم صف آرایی کنند. گروهی با نام شورای ائتلاف و گروهی دیگر به اسم شورای وحدت مدعی مرجعیت سیاسی هستند و انتظار دارند بقیه فعالان اصولگرا با آن‌ها دست بیعت بدهند.

در این میان گروهی به نام جهادگران ایران اسلامی پرچم استقلال بلند کرده و اردوگاه خود را به سلاح رسانه مجهز کرده است. انتشار یک لیست ۳۱۳ نفری از کاندیدا‌های شورای شهر، افکار عمومی را به سمت این گروه که خودش را جریان سوم معرفی می‌کند، جلب کرد. حضور پررنگ لیدر این گروه در روز اول ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری و استقبال فضای رسانه‌ای از وی، این احتمال را در ذهن متبادر می‌کند شاید گزاره انتخابات دور دوم این بار با پیروزی جهادگران تکرار شود و احمدی نژاد دیگری متولد شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات انتخابات شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر منتشر شد.

بسمه تعالی
خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.
جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

جامعه اسلامی مهندسین
اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

کد خبر 6093609 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول