Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@16:51:37 GMT

انتقاد معصومه ابتکار به سوالات مناظره

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۹۴۱۳

انتقاد معصومه ابتکار به سوالات مناظره

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: ‏برای بسیاری از مردم این سؤال مطرح شده که درمحور اقتصادی ‎مناظره دیشب چرا حتی یک سؤال درمورد مهمترین چالشهای اقتصاد ایران مطرح نشد؟. ناطقان: معصومه ابتکار در حساب توئیتری خود نوشت:" ‏برای بسیاری از مردم این سؤال مطرح شده که درمحور اقتصادی ‎مناظره دیشب چرا حتی یک سؤال در مورد مهمترین چالشهای اقتصاد ایران مطرح نشد؟
•اثر سالها تحریم
•اثر ‎برجام براقتصاد
•اثر سالها جنگ روانی خارجی و داخلی براقتصاد
•اثر پاندمی کرونا بر اقتصاد
•اثر دولت سایه و زورمند بر ‎اقتصاد "






اولین مناظره هفت نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مباحث "اقتصادی"، روز گذشته (۱۵ خرداد) ساعت ۱۷ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مناظره پرسشهای اقتصادی پیرامون رفع موانع تولید، اصلاح فرآیند بودجه ریزی کشور، ابر بدهکاران بانکی، جلوگیری از فرار مالیاتی، تقویت ارزش پول ملی، کنترل نقدینگی، محرومیت زدایی، فرآیند خصوصی سازی، استفاده از ظرفیت معادن کشور، راهکار برای واردات بی‌رویه، مقابله با زمین خواری و اولویت سرمایه گذاری برای توسعه صنعتی و اقتصادی مطرح شد.

همچنین مباحث پیرامون عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت، کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار، کاهش ضایعات بخش کشاورزی ، بومی گزینی، راهکار برای تغییر کاربری و تخریب محیط زیست، شهرک‌های صنعتی، رهکار مقابله با بیکاری و مهاجرت جوانان، فقر و فساد و کنترل تورم از دیگر سوالات مطرح شده در این مناظره بود. منبع: ایسنا برچسب ها: انتقاد ، معصومه ابتکار ، سوالات مناظره

منبع: ناطقان

کلیدواژه: انتقاد معصومه ابتکار سوالات مناظره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین

بررسی رسمی نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت کم‌تری گسترش یافته است که نشان از دست دادن شتاب برای بخش گسترده در آغاز ۳ ماهه دوم است.

به گزارش ایسنا، دفتر ملی آمار چین شاخص مدیران خرید تولیدی را از ۵۰.۸ در ماه مارس به ۵۰.۴ در آوریل کاهش داد. این داده‌ها بر چالش‌های پیش روی سیاست‌گذاران تاکید می‌کند. داده‌های شاخص مدیران خرید نشان داد که سفارش‌های صادراتی جدید با سرعت بسیار کمتری رشد کردند، در حالی که اشتغال همچنان رو به کاهش بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند مقامات چینی محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد ارائه کنند. با توجه به اینکه فدرال‌رزرو ایالات‌متحده و سایر اقتصادهای توسعه یافته عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارند، چین ممکن است با دوره طولانی‌تری از تقاضای خارجی ضعیف مواجه شود.

مقامات در سال جاری بر نیاز به توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری در بخش‌های پیشرفته تاکید کردند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که مشکل اصلی این کشور حول رکود طولانی مدت املاک و بدهی‌های دولت محلی است که اعتماد خانوارها و سرمایه‌گذاران را نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کاهش داده است.

در حالی که رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول انگیزه خوشایندی برای بقیه سال ایجاد کرد، ضعف در زمینه‌های کلیدی مانند خرده فروشی در ماه مارس، سود صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی بر چالش چین در ایجاد احیای گسترده تقاضا تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود پنج درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین