Web Analytics Made Easy - Statcounter

"محمد سعیدی مدنی" ملی پوش سامبوی ایران بعد از نایب قهرمانی در رقابت های سامبوی آسیا در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: مسابقات قهرمانی سامبوی آسیا در تاشکند برگزار شد. این مسابقات سطح بسیار بالاتری نسبت به رقابت‌های قبلی داشت چرا که برای اولین بار کنفدراسیون سامبوی آسیا اجازه داده بود که از هر کشور ۲ نماینده در هر وزن شرکت کنند؛ بنابراین کشور‌های قدرتمند آسیا مانند ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان  و قرقیزستان مخصوصا در وزن من ۲ شرکت کننده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع سطح مسابقات را  بالاتر برد.

جو فینال مدال طلا را از من گرفت

او ادامه داد: در ابتدا حریفی از قزاقستان را شکست دادم. حریف قزاقستانی در تیم ملی این کشور فیکس است و در بیش از ۲۰ مسابقه گرند پری و آسیایی برای کشورش روی تاتامی رفته است. او  بعد از مسابقه  با من تمام حریفان را شکست داد و روی سکوی سوم قرار گرفت. حریف دوم من کوراش کار و از کشور افغانستان بود که به راحتی او را  هم شکست دادم. رقیب بعدی من ظفر از تاجیکستان بود که سال ۲۰۱۷ در سوچی روسیه قهرمان جهان شده و در عشق آباد نقره گرفته بود. برابر او هم پیروز شدم. در فینال با حریفی از ازبکستان که قهرمان رقابت های جوانان جهان بود و مدال برنز مسابقات بزرگسالان جهان را در کارنامه داشت رو به رو شدم اما متاسفانه مقابل او غافلگیر شدم. جو سالن و تماشاگر در دیدار فینال مدال طلا را از من گرفت. در فینال نتوانستم خودم باشم و بازی را واگذار کردم.  

با توصیه پزشک از وزن کم کردن دست برداشتم

مدنی که در گذشته او را با جودو می‌شناختیم درباره انتقال خود از جودو به سامبو عنوان کرد: سال ۲۰۱۷ مدال برنز رقابت های آسیایی در کشور ازبکستان را کسب کردم و در ایندورگیمز مدال برنز را به دست آورم. ۱۰ یا ۱۵ روز قبل از این مسابقات دچار آسیب دیدگی از ناحیه کشاله ران شدم و در حال وزن کم کردن بودم تا در وزن ۷۹ کیلوگرم رقابت کنم، اما پزشک معالج به من توضیه کرد وزن کم نکنم، چون باعث تشدید آسیب دیدگی می‌شود؛ بنابراین با وزن ۸۳ کیلوگرم با حریفانی مسابقه دادم که همگی از وزن ۹۰ کیلوگرم به وزن من آمده بودند.

مدیران جودو نباید به فکر خودشان باشند

ملی پوش سابق جودو درباره تعلیق این رشته ورزشی اظهار کرد: حدود یک سال از تعلیق جودوی ایران باقی مانده است. مطمئن باشید جامعه جودو از هم نمی‌پاشد و همه دست به دست هم این رشته را احیا می‌کنند. جودو به روز‌های طلایی خود باز می‌گردد چرا که جودو اولین رشته رزمی المپیک است و بالاترین سطح مسابقات و کیفیت را در میان تمام رشته‌های رزمی دارد. امیدوارم شرایط درست شود. جودوی ایران  با خانواده بزرگ صد هزار نفری خود پتانسیل قهرمانی با جوانان با انگیزه را دارد. امیدوارم مدیریت جودو درست شود. مدیران جودو نباید به فکر خودشان باشند و باید باعث پیشرفت این رشته شوند. این مورد شامل تمام رشته‌های ورزشی هم می‌شود.

مدنی درباره تفاوت میان ۲ رشته ورزشی جودو و سامبو اظهار کرد: سامبو تلفیقی از جودو، کشتی و "خاک جوجیتسو" است. این رشته فنون جودو را دارد و از لباس آن استفاده می‌کند. دست به پا زدن در سامبو بر خلاف جودو آزاد است البته این فن قبلا در جودوی کلاسیک بود. در سامبو خفه کردن نداریم، اما در جودو داریم. دست شکاندن در هر ۲ رشته یکسان است، اما در خاک کردن، پا شکستن هم دارد که تفاوت سامبو و جودو در این مورد است. بزرگترین عامل قوی بودن کشور‌هایی مانند روسیه در سامبو  اجرای صحیح پا شکستن نسبت به سایر کشور‌ها است.

بیشتر بخوانید

رقابت‌های سامبوی قهرمانی آسیا / مدال ارزشمند نقره بر گردن سعیدی مدنی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی سامبو فدراسیون جودو فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی سامبوی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

دیگر خبرها

  • پیروزی مهم و دلچسب شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • سوپر لیگ غرب آسیا| پیروزی شهرداری گرگان در دومین فینال
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • درخشش بوکسور مراغه‌ای در مسابقات آسیایی
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد