Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل سوء استفاده از سلطه دلار برای تحریم‌ها گفت روسیه نمی‌خواهد استفاده از دلار را متوقف کند و هشدار داد این سیاست به ضرر واشنگتن خواهد بود.

 پوتین در یک ویدئو کنفرانس با نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی در سن پترزبورگ گفت:«روسیه مجبور است از سایر شیوه‌های پرداخت استفاده کند چون آمریکا از پول ملی خود برای انواع تحریم‌ها بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما این کار را عامدانه انجام نمی‌دهیم. ما مجبوریم».

 وی تاکید کرد پرداخت با ارزهای ملی سایر کشورها در زمینه‌هایی مانند فروش تجهیزات دفاعی و همچنین کاهش دلار در ذخایر ارز خارجی بالاخره سلطه دلار را پایین آورده و به ضرر آمریکا خواهد بود.

پوتین این اظهارات را یک روز پس از آن بیان کرد که روسیه اعلام کرده بود دلار را از معاملات نفت خود برای کاهش آسیب‌پذیری نسبت به تحریم‌ها حذف می‌کند. روسیه از زمان وضع تحریم‌های بین‌المللی پس از الحاق کریمه تلاش کرده دلار را کنار بگذارد.

 این اظهارات پوتین همچنین قبل از از اولین دیدار او با رئیس جمهور آمریکا بیان شده که قرار است در شانزدهم همین ماه در ژنو صورت بگیرد. پوتین ضمن تحسین بایدن به عنوان یکی از با تجربه ترین رهبران دنیا گفت انتظار هیچ پیشرفتی را در رابطه با آمریکا طی این گفتگوها ندارد.

وی اعلام کرد این هشدار را بر اساس تجربه خود به عنوان یک شهروند سابق شوروی سابق به آمریکا می‌دهد.

 پوتین گفت:« مشکل امپراتوری‌ها این است که فکر می‌کنند می‌توانند هزینه اشتباهات کوچک را پرداخت کنند ولی این اشتباهات به تدریج انباشته می‌شوند و زمانی می‌رسد که دیگر نمی‌توان آنها را حل کرد و آمریکا با قدم های مطمئن در مسیری حرکت می‌کند که شوروی سابق حرکت می‌کرد».

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین روسیه آمریکا دلار روسیه واشنگتن ولادیمیر پوتین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد حملات پهپادی و موشکی اخیر روسیه به سیستم انرژی اوکراین، بیش از یک میلیارد دلار آمریکا، به این بخش، خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، روسیه از ۲۲ مارس، به تلافی حملات پهپادی کی‌یف به زیرساخت‌های انرژی این کشور، نیروگاه‌های تولید برق آبی و حرارتی و همچنین شبکه‌های اصلی اوکراین را هدف حمله قرار داده که به خاموشی در بسیاری از مناطق اوکراین، منجر شده است.

ژرمن گالوشنکو، وزیر انرژی اوکراین، روز یکشنبه گفت: اکنون ما درباره خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار صحبت می‌کنیم اما این حملات ادامه دارد و روشن است که خسارات، افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این مقام اوکراینی گفت: خسارت اصلی به تاسیسات تولید نیروی برق آبی و حرارتی و همچنین سیستم‌های انتقال برق وارد شده است. سیستم امروز باثبات است اما وضعیت کاملا پیچیده است و به لطف شرایط جوی مساعد، سیستم انرژی با تولید نیروی خورشیدی و بادی، پشتیبانی شده است.

اوکراین در ماه‌های اخیر، با پهپادهای مملو از مواد منفجره، تعدادی از پالایشگاه‌های نفت روسیه را هدف حمله قرار داد و باعث کاهش تولید سوخت این کشور شد. در پی این اقدامات، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود این حملات، متحدان کی‌یف در آمریکا را که نگران افزایش قیمت داخلی سوخت در سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند، ناراحت کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت: واکنش آمریکا در این مورد مثبت نبود. ما از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده کردیم. هیچ کس نمی‌تواند به ما بگوید که شما نمی‌توانید.

با این حال، لایحه بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف به ارزش ۶۰ میلیارد دلار که مدت‌ها پیش توسط مجلس سنا پیشنهاد داده شده بود اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در بن‌بست به سر می‌برد، در نهایت با موافقت همین گروه به تصویب رسید و هفته گذشته توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد. زلنسکی پس از موافقت آمریکا با تصویب این کمک، خواستار کمک‌های بیشتر تا ۱۰ سال آینده شد!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد