Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،روزنامه الکترونیکی رای الیوم در یادداشت روز خود به قلم عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه نوشت: در پنجاه و چهارمین سالگرد شکست جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷، یاد جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر و رؤیای بزرگش در ذهن ما زنده شد، رؤیای او این بود که موشک‌هایی داشته باشد که بتواند تل آویو را هدف قرار دهد، اما متاسفانه بدون آنکه رؤیایش در دوران حیاتش محقق شود، از دنیا رفت، اما امروز باید در قبرش خوشبخت و خرسند به نظر برسد، چون می‌بیند موشک‌های مقاومت در نوار غزه رؤیای او را محقق ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نه تنها تل آویو بلکه بسیاری از شهر‌های فلسطین اشغالی در تیررس مقاومت است، مقاومتی که شش میلیون شهرک نشین صهیونیست را مجبور می‌کند تا برای ۱۱ روز در پناهگاه‌ها به سر ببرند. چه بسا اگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا استمداد نمی‌جست و از او نمی‌خواست تا از رهبران مصر بخواهد برای توقف فوری شلیک موشک‌ها میانجی شوند، این روند ماه‌ها به طول می‌انجامید.

عطوان گفت: اسرار این جنگ سریعتر از آنچه تصور می‌شد، در حال آشکار شدن است. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم خود را با پروازی فوری به واشنگتن می‌رساند تا خواستار آن شود که توانایی سامانه گنبد آهنین بهبود یابد. از آن سو یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه در دیدار با روزنامه نگاران تاکید می‌کند که مقاومت در این جنگ تنها ۵۰ درصد از توانش را به کار گرفت و در این یازده روز تنها از هزاران موشک قدیمی که در اختیار داشت، بهره برد.

او افزود: ما از آنانی نیستیم که دوست دارند حتی در اقدامی حساب شده و در چارچوب جنگ روانی با دشمن، دوربین‌های تلویزیونی وارد تونل‌های وابسته به مقاومت شوند و اسرار آمادگی‌های نظامی مقاومت را فاش سازند، اما با وجود اینگونه ملاحظات، از اینکه از این سطح از آمادگی‌ها آگاه شده ایم، آمادگی‌هایی که نتیجه افکار پیشرفته مهندسی، آن هم در اوج محاصره اسرائیلی عربی علیه نوار غزه و گروه‌های مقاومت است، به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

در این یادداشت آمده است: قواعد درگیری عوض شد همانگونه که جهان عوض شد. امروز ترس از مقاومت، ترس از موشک‌های مقاومت، ترس از صلابت فرماندهان مقاومت و ترس از اینکه مقاومت به خود تردیدی راه نمی‌دهد تا آغازگر هجوم باشد و اولین موشک را شلیک کند، موجب شده است تا آمریکا هم سخنش را تغییر دهد و از فلسطینیان به عنوان بشر یاد کند. این کشور برای اولین بار از زبان آنتونیو بلینکن، وزیر امور خارجه اش تاکید کرد که واشنگتن بر حفظ کرامت و جان فلسطینیان تاکید دارد، یا آنکه بلدوزر‌های مصری بلافاصله وارد نوار غزه می‌شوند، اما این بار ماموریتشان، تخریب تونل‌ها یا ایجاد خاکریز در مرز نیست بلکه هدف بازسازی بدون تاخیر نوار غزه است. این اقدام نشان از تغییر در موضع رسمی مصر و پس از چند سال غیبت، تلاش برای بازگشت مجدد جهت ایفای نقش رهبری قاهره در منطقه و حمایت مجدد از قضیه فلسطین است.

صهیونیست‌ها به خوبی دریافتند از این پس روز‌های وحشتناکی در پیش دارند که در هفتاد سال گذشته به چشم ندیده اند. آنان مهم‌ترین فاکتور‌های امنیتی خود را از دست داده اند، در درجه اول برتری نظامی و در درجه دوم امنیت و ثباتشان از دست رفت، در نتیجه دوران غرور و سلطه طلبی به سر آمده است و به همین منظور این روز‌ها اندیشه بسیاری از صهیونیست‌ها این است که گزینه فرار از اراضی اشغالی را پیگیر باشند.

عطوان نوشت: اگر شرایط بدون موانع به همین منوال پیش برود، رفتار نفتالی بنت، نامزد اصلی جانشینی بنیامین نتانیاهو در تشکیل کابینه، برای ما یاد آور خاطرات اصحاب کهف است. او وقتی می‌گوید کابینه اش شهرک سازی را متوقف نخواهد کرد و در صورت لزوم برای آغاز جنگ با لبنان و غزه تردیدی به خود راه نخواهد داد، اگر راست می‌گوید، بسم الله، می‌تواند خود را بیازماید، چون زمینه فراهم است، اما چه بسا چنین جنگی آخرین و سرنوشت ساز‌ترین جنگ باشد.

جنگ غزه آثار بسیاری از شکست‌های جنگ ژوئن ۱۹۶۷ را با خود برد و انتقام خون هزاران شهید بود. این جنگ اعتبار و اعتماد را به اندیشه عربی بازگرداند و تل آویو و حامیانش در آمریکا و اروپا و حتی آن دسته از کشور‌های عربی را که به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آوردند، مجبور کرد تا حساب کار دستشان بیاید. کشور‌های عربی باید از سیاست‌هایی که موجب شد از جمع کشور‌های هم فکر جدا شوند و به دشمنی دل ببندند که قادر نیست از خودش دفاع کند، دست بکشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نوار غزه مقاومت فلسطین نوار غزه موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!

به گزارش ورزش سه، یکی از حساس ترین دیدار های هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی میان تراکتور و استقلال برگزار می شود که در صورت پیروزی آبی ها، عملا شانس قهرمانی تراکتور روی کاغذ از بین می رود و با توجه به دیدار پرسپولیس و سپاهان در آزادی، ممکن است تکلیف قهرمانی در همین تا حدودی مشخص شود.

جالب آنکه این دو تیم در ده سال اخیر تاکنون سه مرتبه در اردیبهشت ماه به مصاف هم رفتند و هرسه بازی را تراکتوری ها با پیروزی پشت شر گذاشتند که رکورد جالبی است.

اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بود که بهترین پیروزی تبریزی ها مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی با برتری ۴ بر ۱ بدست آمد. درست یک سال بعد یعنی اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بود که دو تیم بار دیگر در آزادی در دیداری فوق حساس به مصاف هم رفتند و بازهم تراکتور بود که مقابل چشم هواداران استقلال این تیم را با نتیجه ۳ بر۲شکست داد.

و در نهایت در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ نیز بار دیگر دو تیم این بار در تبریز به مصاف هم رفتند و آن دیدار نیز در پایان با نتیجه ۱ بر ۰ با سود شاگردان قلعه نویی به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند
  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی