Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این تعدی تروریستی بزدلانه که یک یگان نظامی عراقی از نیروهای پیشمرگ را در مسیر کوه متین در استان دهوک توسط گروه‌های مسلح غیر عراقی هدف قرار داد، محکوم می‌کنیم. ما به خانواده‌های پنج فرد کشته شده از نیروهای پیشمرگ تسلیت گفته و آرزوهای شفای عاجل مجروحان این رخداد را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی تحقیقاتی را درخصوص این رخداد آغاز کرده و هر فردی که به خون عراقی‌ها و امنیت آنها تعدی کند، به جزای عادلانه خواهد رسید.

یحیی رسول بر إعمال حاکمیت ملی بر تمامی اراضی عراق و ممانعت از هرگونه نقض چه داخلی یا خارجی تاکید کرد.

وی بر اصل قانون اساسی جهت عدم اجازه به اینکه عراق نقطه آغازی برای هر حمله به کشورهای همسایه باشد، تاکید کرد.

پیشتر در حمله نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، پنج نیروی پیشمرگ در استان دهوک کشته شده و پنج تن دیگر زخمی شدند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در گفتگوی تلفنی با مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان حمله روز شنبه پ ک ک به نیروهای پیشمرگ را محکوم کرد.

دو طرف همچنین بر اهمیت ادامه همکاری و هماهنگی بین نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه به ​​منظور محافظت از مرزها و بازگرداندن ثبات در این مناطق تاکید کردند.

سرکنسول انگلیس در اربیل نیز به نوبه خود حمله پ.ک.ک ، روز شنبه ، به نیروهای پیشمرگه در شمال عراق را محکوم کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای پیشمرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز پنجشنبه با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار داشت: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی