Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم سلیمی مدرس سواد خبری و رسانه ای با تاکید بر اینکه رسانه ها باید مناظره ها را هوشیارانه پیگیری کرده و پوشش دهند، به پایگاه بین المللی خبری شفقنا می گوید: نباید برخی ادعاهای بی پایه بعضی نامزدهای انتخاباتی سبب انحراف افکار عمومی یا سوء تفاهم های احتمالی شود. علاوه بر آن بهتر است که در پایان هر یک از اخبار مربوط به مناظره ها یا ادعای مربوطه هر یک از نامزدها، راستی آزمایی آن درج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق رسانه ای در پوشش مناظره ها و عدم سوگیری در این پوشش‌ها می گوید: کسب درست اخبار و اطلاعات درست، حق مردم است و نباید رسانه ها در این خصوص کوتاهی کنند.

لزوم نگاه تحلیلی به مناظره ها و انتخابات
سلیمی می گوید: ضمن نگاه تحلیلی به انتخابات چه تحلیل مباحث مطروحه، زبان بدن نامزدها و…، به ارزیابی عملکرد نامزدها از زوایای مختلف به خصوص رعایت اخلاق و… اقدام شود. رسانه ها هم باید در این ارزیابی ها عنایتی به نظرسنجی از مردم داشته باشند.

نیازمند دستورالعمل رسانه ای پوشش خبری انتخابات هستیم
این فعال رسانه ای تاکید می کند: برای پوشش خبری هرچه بهتر مناظره ها نیازمند دستورالعمل رسانه ای پوشش خبری انتخابات و به ویژه مناظره ها هستیم.

 میز تشخیص اخبار جعلی؛ یک ضرورت در مناظرات انتخاباتی
این مدرس سواد خبری و رسانه ای همچنین از رسانه ها می خواهد به منظور پوشش هرچه بیشتر اخبار انتخابات با بهره گیری از تجارب دیگر کشورها به تشکیل میز تشخیص اخبار جعلی، اطلاعات نادرست و گمراه کننده و… اقدام کنند تا به جریان گفتمان سالم و گردش صحیح اطلاعات و اخبار در این فضا کمک کنند.

انتخابات، فرصتی برای سنجش قدرت رسانه ها و روزنامه نگاری کشور است
او تاکید می کند: رویدادهای بزرگی چون انتخابات فرصتی برای سنجش قدرت رسانه ها و روزنامه نگاری هر کشوری است.

نیازمند بهره گیری از روش‌های خلاقانه و نوآورانه هستیم
این مولف و مدرس اینفوگرافیک و نیوزگرافیک می گوید: باید اخبار حوزه انتخابات به شکلی تحلیلی، خلاقانه، هوشیارانه و مبتکرانه پوشش داده شوند. به طور مثال شبکه خبری سی بی اس در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا کوشید تا از تمبرهای اینفوگرافیک و نیوزگرافیک در پوشش خبری انتخابات اقدام کند. متوسل شدن به روش های خلاقانه و جذاب می تواند توجه به اخبار این حوزه را برای مخاطبان جلب کرده و زمینه پیگیری آنها را بیشتر فراهم کند.

توهین‌ها تیتر نشود
سلیمی ضمن اشاره به لزوم رعایت اخلاق در بازتاب صحبت های مربوط به کاندیداها تاکید می کند: گرچه تیتر کردن برخی توهین‌ها یا زیر سوال بردن افراد می تواند از برد خبری جذاب باشد و لایک خور و بازدید اخبار را بالا ببرد ولی از اخلاق رسانه ای نباید غفلت شود.

پازلی از کل مناظره ها ارایه شود
او معتقد است: ارائه قطعات پازل مناظره ها شاید مخاطبان را به کل رویداد مسلط نکند، به همین دلیل باید در کنار پوشش های لحظه ای و آنلاین، در قالب گزارشی نیز پازلی از کل مناظره ها به همراه تحلیل و ارزیابی ها ارائه شود.

سلیمی در پایان یادآور می شود:بهتر است که از تجارب رسانه ای مناظره های قبلی و نقاط قوت و ضعف آنها در پوشش های این دوره یاری گرفته شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مریم سلیمی روزنامه‌نگاری مشارکت انتخاباتی مناظره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مریم سلیمی روزنامه نگاری انتخابات ۱۴۰۰ مریم سلیمی روزنامه نگاری مشارکت انتخاباتی مناظره انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور خبری انتخابات مناظره ها پوشش خبری رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، جاری شدن سیل در کنیا تاکنون جان ۷۶ نفر را گرفته است.

پایگاه خبری اسپوتنیک امروز یکشنبه به نقل از رسانه‌های خبری کنیا گزارش داد که مقامات دولتی در کنیا با انتشار آماری از قربانیان وقوع سیلاب طی روز گذشته در این کشور از جان باختن ۷۶ نفر و مجروح شدن ۲۹ نفر دیگر خبر دادند.

بر اساس اعلام رسانه‌های محلی در کنیا، تا کنون در این حادثه طبیعی ۱۹ تَن هم مفقود شده‌اند.

سیل ویرانگر بخش‌های گسترده‌ای از نایروبی، پایتخت کنیا را تحت تأثیر قرار داده و برخی جاده‌های اصلی را بسته و بسیاری از مناطق را زیر آب فرو برده است. شرکت راه‌آهن کنیا نیز خدمات مسافرتی شهری را در سراسر این کشور به حالت تعلیق درآورد.

کد خبر 6090478

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی