Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@16:32:51 GMT

اجرای برخی پروژه‌های انسان محور در تهران نمایشی بود

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۱۲۲۲

اجرای برخی پروژه‌های انسان محور در تهران نمایشی بود

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اجرای برخی پروژه‌های انسان‌محوری در دوره فعلی مدیریت شهری گفت: برخی از این کارها نمایشی بوده است در حالی که افزایش ظرفیتهای مترو و اتوبوس برای سهولت تردد مردم نیز کمک به انسان محوری است. - اخبار اجتماعی -

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به عملکرد مدیریت شهری تهران در حوزه شفافیت اظهار کرد: در چند موضوع، شفافیت نشان داده شد اما در جریان بوق و کرنایی که به راه افتاد، موضوعات مختلف شهر مغفول ماند و برخی تخلفات به شکل زیرپوستی کماکان ادامه دارد بنابراین مدیریت فعلی شهر تهران از این عنوان برای تطهیر فعالیتهای خودشان استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های انسان‌محور در دوره فعلی مدیریت شهری تهران تصریح کرد: از دوره گذشته نسبت به اجرای پروژه‌های انسان‌محور توجه خاصی وجود داشت و در همین راستا، طرح میدان هفت تیر در دستور کار قرار گرفت و قرار بود بخشی از مسیر آن زیرگذر شود و سطحی برای فعالیتهای مردم به شکل پیاده راه اختصاص یابد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران در این دوره با این بودجه و امکانات کنار خیابانها مسیر دوچرخه‌سواری تعبیه کرد، این امر خوبی است اما با توجه به ظرفیتهای موجود، انتظارات بیشتری وجود داشت و بسیاری از امور دیگر انجام نشد.

وی افزود: بنابراین به جز این نمی شود تحلیل کرد که برخی از این کارها، نمایشی بوده است در حالی که مردم در اتوبوس  و مترو به صورت کاملا فشرده سفر می کنند و افزایش ظرفیتهای این بخشها نیز به نوعی کمک به انسان‌محوری است؛ بنابراین ضمن اینکه بخشی از فعالیتهای این بخش مورد قبول است اما بعضا با پرداختن به موضوعات و پروژه‌های کوچک ناتوانی خود را توجیه می‌کنند که به عقیده بنده عوام‌فریبی است.

قناعتی در ادامه با اشاره به اولویتهای شورای شهر دوره بعدی گفت: به طور قطع اعضای شورای شهر آینده باید با حمایت نمایندگان مجلس به شهر تهران توجه داشته باشند و مطالبات شهرداری از دولت را به طور جد پیگیری کنند؛ علاوه بر این اعضای شورا باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را هم در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: اعضای شورای شهر دوره بعدی همچنین باید شرایطی که باعث بروز تخلف می‌شوند را پایش و در قوانین لازم تجدیدنظر کنند و تقویت منابع درآمدی پایدار را با استفاده از نظرات کارشناسان را در دستور کار قرار دهند به نحوی که به مردم فشاری وارد نشود.

این کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری از موارد، ابتدا به افزایش عوارض روی آورده می‌شود مانند عوارض مربوط به تابلوی مغازه های تجاری که دریافت غیرمستقیم پول از شهروندان است بنابراین باید تأمین بخشی از منابع درآمدی شهری با کمک دولت صورت گیرد؛ بسیاری از فضاهای متعلق به شهرداری با قیمتهای پایین به بخشهایی داده شده است اما باید جلوی این امر گرفته شود و شورای بعدی باید برای این امر برنامه داشته باشد.  

راه‌های افزایش درآمد پایدار برای شهرداری/دولت باید هزینه استقرار در تهران را بپردازدایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها بعد از 38 سال به کجا رسید؟!"درآمدهای ناپایدار" پاشنه آشیل منابع مالی شهرداری‌های کشوربودجه 4 سال اخیر شهرداری تهران با بودجه 12 سال دوره قالیباف برابری می‌کند!/ کارنامه فوق‌خالی شهرداری تهران در حوزه حمل‌و‌نقلانتشار فیش حقوقی مدیران شهرداری تهران به‌صلاح نیست

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران انتخابات شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران انتخابات شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران پروژه های انسان شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج

شهردار سنندج از کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست مدیران و معاونان شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین گستره انتظارات مردم بسیار سخت است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری را بر ۳ مبنای امور کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف کرده‌ایم که امیدواریم با اجرای آن‌ها زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم سازیم. شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب انجام شده است که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما این‌ها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. رشیدی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، ادامه داد: همگام‌سازی و به‌روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که آغاز شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته که قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی و کاهش فساد اداری خواهد بود. وی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم. شهردار سنندج تصریح کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد. رشیدی افزود: در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم. وی با اعلام اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز طی سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت که امسال نیز استمرار خواهد داشت، گفت: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون محلی در سال گذشته انجام شد و پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده است. شهردار سنندج اضافه کرد: کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی را در سال جاری انجام خواهیم داد. کد خبر 748851

دیگر خبرها

  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود