Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان بن که بیش از ۲۰ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد همچنان تکمیل نشده و مسئولان هر سال وعده تکمیل آن را می‌دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان بن که بیش از 20 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد همچنان تکمیل نشده و مسئولان هر سال وعده تکمیل آن را برای مدتی بعد می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصفیه‌خانه شهرستان بن سال‌ها مورد مطالبه مردم بوده اما تا مدت‌ها هیچ اقدامی برایش انجام نشد و بعد از گذشت سال‌ها، روندی بسیار کُند در پیش گرفته شده که  این مسئله مردم را آزار می‌‎دهد.

کار به جایی رسید که در اثر یک اقدام نادرست و بی‌تدبیر عمل کردن، تعدادی انشعاب خانگی واگذار شد، یک واگذاری که باعث خطرات زیست‌محیطی زیادی شد. توجه به یک خواست بسیار ابتدایی در عصر امروز نباید این چنین مورد بی‌مهری مسئولان قرار گیرد و مردم برایش پیگیر باشند.

21 آذرماه سال 1395 قاسم سلیمانی دشتکی استاندار پیشین چهارمحال و بختیاری وعده‌ای بس عجیب داد و گفت: "تصفیه‌خانه فاضلاب بن سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید"، وعده‌ای که همچنان روی زمین مانده و نه استاندار و نه فرماندار قدمی جدی برای تکمیل این تصفیه‌خانه برنمی‌دارند.

تصفیه‌خانه بن 24 سال پیش کلنگ‌زنی شد

سلیمی یکی از شهروندان بن در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تصفیه‌خانه شهر بن 24 سال پیش کلنگ‌زنی شد اما مدتی بعد رها شد و حدود 10 سال قبل دوباره شروع شد که حوضچه و تاسیسات زیربنایی احداث شد.

وی افزود: سیستم هوادهی و تصفیه فاضلاب کار نشده  و مردم درگیر این موضوع هستند که پیگیری‌هایی هم از سوی متولیان شد. شرکت آب و فاضلاب تاکنون از حدود 50 کیلومتر نزدیک 38 کیلومتر را اجرا کرده است.

سلیمی ادامه داد: اما چون از قبل حدود 160 انشعاب خانگی فروخته بودند، این‌ها جمع شده و در تصفیه‌خانه رفته اما تصفیه نشده و موجب آلودگی محیط زیست شده است که بهداشت و درمان شاکی شد و محیط زیست هم به ماجرا ورود کرد و بنا شد امسال حدود 17 میلیارد تومان اعتبار که برای آبفا می‌آید را برای تکمیل تصفیه‌خانه هزینه کنند.

وی در پایان تصریح کرد: آخرین خبر این بود که پیمانکار گرفته شده اما علی‌رغم قول‌هایی که دادند هنوز این پروژه به کُندی پیش می‌رود.

وعده‌های مسئولان همچنان عمل نمی‌شود

حجت‌الاسلام سیدحسن میرافضلی امام جمعه شهرستان بن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مجموعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان بن سالیان متمادی در حال احداث است اما متاسفانه هنوز نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: تعدادی از انشعابات تصفیه‌خانه در اثر عملکرد ناصحیح آقایان بدون آماده شدن، فروخته شد و در محلی در حال دپو شدن است. از سال گذشته با پیگیری‌هایی که شد و ورود حفاظت محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب استان، وضعیت تکمیل تصفیه‌خانه رقم خورد.

امام جمعه شهرستان بن اضافه کرد: مسئولان آبفای استان و شهرستان بن طبق قول‌هایی که از سال گذشته دادند، قرار شد در اسرع وقت آن را تکمیل کنند و در بهار امسال شاهد نصب بخشی از تأسیسات در تصفیه‌خانه باشیم.

فیلم/ هیچ پروژه بزرگی در این دوره از مدیریت شهری تهران انجام نشده استپروژه‌های آب‌شیرین‌کن با حجم 102 هزار مترمکعب در استان بوشهر وارد مدار تولید می‌شودپروژه چهار خطه محور سه راه بابازید - پل سیمره کوهدشت کلنگ‌زنی شد

میرافضلی عنوان کرد: اکنون بخشی از پروژه‌های عمرانی ناقص در حال تکمیل است ولی هنوز به آن قولی که نصب تأسیسات است، نرسیدیم لذا نشان می‌دهد علی‌رغم قول‌هایی که دادند حرکت هنوز یک حرکت جهادی براساس مشکل پیش‌رو نیست.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه اسباب نگرانی و تکمیل آن مورد مطالبه مردم است خاطرنشان کرد: آقایان قول دادند و کارهای عمرانی دارد انجام می‌شود اما باید هر چه زودتر محقق شود تا نگرانی مردم برطرف شود.

امام جمعه شهرستان بن در پایان گفت: اگر تصفیه‌خانه به بهره‌برداری برسد سلامت مردم تامین می‌شود زیرا امروز دپوی فاضلاب در مرکز تصفیه‌خانه نیست و در یک بخشی از خاکی است که آنجا قرار دارد و این خودش سلامت مردم و قنات و چشمه‌های اطراف را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/7540/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب شهرستان بن محیط زیست کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان خبر داد و گفت: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

وی افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب شهر‌ها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین انجام شده است.

بیرنوندی در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد.

وی، برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون‌های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکرد‌های سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهر‌های قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستا‌های آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد