Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@01:18:33 GMT

«شیب ملایم» افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۱۳۵۲

«شیب ملایم» افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران

بررسی بازار مسکن حاکی از آن است که نرخ اجاره مسکن در تهران در آستانه فصل جابجایی‌ها با یک "شیب ملایم" در حال افزایش است.

به گزارش مشرق، با توجه به نزدیک شدن به فصل جابجایی‌ها نرخ‌ها بازار اجاره مسکن کشور با " یک شیب ملایم" در حال افزایش است. به‌عنوان نمونه مطابق بررسی‌های انجام شده نرخ اجاره‌بها در محدوده نظام‌آباد برای یک مترمربع واحد مسکونی ۹۴ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ طرح قاضی‌زاده برای صاحب‌خانه کردن سه دهک اول

به‌عبارت دیگر اجاره ماهانه یک دستگاه آپارتمان ۱۰۰ مترمربعی در این محله ۹.۴ میلیون تومان است.  در سبلان متوسط اجاره یک مترمربع واحد مسکونی ۹۷ هزار تومان است، یعنی ۹.۷ میلیون تومان اجاره ماهانه. در حکیمیه متوسط اجاره هر مترمربع آپارتمان ۱۲۰ هزار تومان است. به عبارت دیگر اجاره ماهانه یک واحد ۱۰۰ مترمربعی  ۱۲ میلیون تومان است.

همچنین در نارمک اجاره هر مترمربع واحد مسکونی ۱۴۳ هزار تومان است. اجاره واحد ۱۰۰ متری در نارمک طی یکماه ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای مستأجر آب می‌خورد. اگر این مبلغ تبدیل شود؛ ۳۰۰ میلیون پول پیش و ماهانه ۴.۳ میلیون تومان اجاره واحد مسکونی ۱۰۰ مترمربعی خواهد شد.

در هروی اجاره هر مترمربع ۲۰۸ هزار تومان و اجاره یک واحد ۱۰۰ متری ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. یک مستأجر توانمند به لحاظ مالی ۶۰۰ میلیون پول پیش و ماهانه ۸۰۰ هزار تومان اجاره باید برای این واحد پرداخت کند.

به گزارش تسنیم، در سوهانک اجاره یک مترمربع واحد مسکونی ۱۰۰ متری ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اتس. به عبارت دیگر رهن این واحد مسکونی ۶۰۰ میلیون با اجاره ماهانه ۱.۶ میلیون تومان است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی طی اردیبهشت ماه امسال نرخ اجاره بها در تهران و کل مناطق شهری در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۲.۶ و ۳۶.۳ درصد افزایش یافته است. افزایشی که در ماه جاری (خرداد ۱۴۰۰) با "یک شیب ملایم" تداوم داشته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین قیمت مسکن بازار مسکن بانک مرکزی تهران مترمربع واحد مسکونی هزار تومان اجاره ماهانه میلیون تومان نرخ اجاره شیب ملایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

نوسان قیمت در نقاط مختلف منطقه ۱۹ و ۲۰ تهران، حدود ۳۰ درصد برآورد شده که در سال جاری میانگین قیمت آپارتمان‌های نوساز در محله‌های خانی‌آباد و تقی‌آباد از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع عبور کرده است.

براساس این گزارش، طبق محاسبه ناحیه یک مناطق ۱۹ و ۲۰ بالاترین قیمت منطقه را به خود اختصاص داده و در معاملات خاص بعضاً آپارتمان‌هایی تا ۸۰ میلیون تومان بر مترمربع در آن معامله شده است.

بعد از آن ناحیه ۲ این دو منطقه ذکر شده، قیمت آپارتمان نوساز بیش از ۵۰ و کمتر از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع است که بعضاً معاملات خاص تا ۷۰ میلیون تومان بر مترمربع انجام شده است؛ نهایتاً در ناحیه ۳، قیمت آپارتمان نوساز کمتر از ۴۰ میلیون تومان بر مترمربع بوده و معاملات فراتر از میانگین چندان مشاهده نمی‌شود.

به گزارش مهر، روند سال‌های اخیر نشان می‌دهد آینده مناطق ۱۹ و ۲۰ از منظر سرمایه‌گذاری می‌تواند قطب سرمایه‌گذاری همراه با رشد بالا را به همراه خود خواهد داشت.

بر همین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۲۰» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۴ متری در منطقه ۲۰ محله صفاییه - چشمه علی تهران، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۰)‌ متراژ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
ابن بابویه ۸۷ ۱۳۹۶ ۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
صفاییه - چشمه علی ۸۴ ۱۳۹۶ ۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تقی‌آباد ۷۰ ۱۴۰۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جوانمرد قصاب ۹۰ ۱۴۰۲ ۵,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
حمزه‌آباد - متروی شهر ری ۸۰ ۱۴۰۲ ۵,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌آباد ۸۸ ۱۴۰۰ ۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دیلمان - میدان نماز ۸۵ ۱۴۰۱ ۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سرتخت ۹۵ ۱۴۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سه‌راه ورامین ۷۶ ۱۳۹۶ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهادت ۸۵ ۱۴۰۱ ۴,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر،

کد خبر 6092711 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قیمت‌های عجیب واحد‌های مسکونی در افغانستان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • عکس هوایی از آخرین بازمانده‌؛ چه خوابی برای شش مرکز تهران دیده‌اند؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران