Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس ارغوانی رییس اداره هواشناسی کاشان با تاکید بر اینکه بیشترین دمای هوای خرداد امروز در کاشان تجربه می‌شود گفت:در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دما ۲۵ و بیشینه دما ۴۳ درجه بود که این شرایط برای امروز یکشنبه شانزدهم خرداد ۱۴۰۰ در بیشینه دما به ۴۴ درجه افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او، اوج گرما از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۶ عصر با تابش زیاد اشعه ماورای بنفش در سطح شهر و گرمازدگی افراد کم‌توان در معرض آفتاب خواهد بود، بنابراین افراد حساس از جمله خردسالان، کودکان و بیماران نباید در این ساعت‌ها بیرون از منزل تردد کنند و در معرض آفتاب قرار بگیرند.

رییس اداره هواشناسی کاشان با بیان اینکه امروز در ساعت‌های بعدازظهر بر اساس پیش‌بینی‌ها از روی نقشه افزایش جریان باد را خواهیم داشت افزود: باد در بعضی مناطق با سرعت نسبتا شدید و شدید و امکان ایجاد گرد و خاک محلی را دارد.

ارغوانی با توصیه اکید به پرهیز افراد دارای حساسیت به شرایط بدی آب و هوا از تردد در ساعت‌های بعدازظهر اظهار کرد: با توجه به اینکه جریان باد می‌تواند شدید نیز باشد شهروندان تا حد امکان خودرو‌های خود را در مکان‌های مطمئن و دور از جریان باد پارک کنند.

او تصریح کرد: دما از فردا دوشنبه ۱۷ خرداد  تا آخر هفته روند کاهشی بین سه تا چهار درجه پیدا خواهد کرد، اما این کاهش دما موقتی خواهد بود.

به گفته ارغوانی، با ورود این سیستم پرفشار که کاهش دما را طی سه روز آینده دارد جریان باد نسبتاً شدید و شدید را خواهیم داشت.

او با یادآوری اینکه جریان شمالی باد توان ایجاد طوفان گرد و خاک را نیز دارد افزود: شهروندان وسایل نقلیه و وسایل آسیب پذیر نسبت به باد را در زیر درختان و سازه‌های سست و در معرض سقوط قرار ندهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی گرمازدگی جریان باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، تاکامی کارشناس هواشناسی از استقرار هوای پایدار و آسمانی صاف و آفتابی تا اواسط هفته پیش رو در این استان خبر داد.

او با اشاره به روند افزایش دما در استان افزود: دمای هوای استان هم در این مدت در مناطق مرکزی و شرقی استان تا حدود ۳۰ درجه افزایش خواهد یافت.

تاکامی همچنین تصریح کرد: تغییرات احتمالی در پیش بینی جوی، روز‌های آینده اعلام می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: دریا نیز امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

تاکامی گفت: دیروز قراخیل، بابلسر، آمل، ساری و جویبار با دمای ۲۵ درجه گرم‌ترین و امروز بلده با دمای یک درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین مناطق استان بودند. 

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • افزایش دمای هوای کرمانشاه
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد