Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «حاج جلال» حکایت مردی است که به همراه پسرانش وقتی دیدند زمین و سرزمین‌شان در خطر است لحظه‌ای در دفاع از آب و خاکشان تردید نکردند تا درستی تمام محاسبات دنیا برای حمله به ایران را زیر سوال ببرند.

خبرگزاری میزان - «حاج جلال» فصیح‌ترین اثر از ادبیات جنگ مردمی است که مردم عادی با آن درگیر بودند. حاج جلال و پسرانش برای جنگ تربیت نشده بودند، اما نان شان را از زمین درمی‌آوردند و حالا زمین‌شان در خطر بود و برای همین دست به کار شدند تا از زمین و سرزمین خود دفاع کنند و در این راه دو فرزند و دو دامادش برای پاسداری از میهن و انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

در بخشی از این کتاب آمده است: «رویش را که باز کردند، انگار روح از بدنم جدا شد. آرام خوابیده بود. غورۀ من خواب بود. اشک همه صورت و محاسنم را خیس کرده بود. این ابوالقاسم من بود که بی تفاوت به وجود ما چشم هایش را بسته بود و قرار نبود بیدار شود. گفتم: «ابوالقاسم؟ غوره بابا! مگر باز هم داری با خدا عبادت مُکنی که ما را نمی‌بینی! پا شو ببین کیا آمده اند...»

حرف‌ها و درد دل هایم با او تمامی نداشت. عزیزآقا کنارم ایستاده و دستم را گرفته بود تا مبادا حالم بیشتر از این خراب شود. دستم را از دستش رها کردم و بردم توی مو‌های پهن شده روی پیشانی ابوالقاسم و سرش را نوازش کردم. یاد امام حسین (ع) افتادم که صورتش را روی صورت علی اکبرش گذاشت و سینه به سینه فرزندش. خودم را چسباندم روی سینه اش. انگار که زنده بود. کافی بود چشم باز کند و مرا ببیند.»

گفتنی است حاج‌جلال حاجی‌بابایی از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس است که دو فرزندش شهید شده‌اند و سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی سال ۹۷ به دیدارش در منزل او رفت.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات انتشارات سوره مهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات انتشارات سوره مهر حاج جلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند

رقابت‌های مینی گلف قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با شرکت ۱۷۰ ورزشکار به میزبانی اصفهان برگزار شد.

در بخش مردان این مسابقات محمد امین فطرس نماینده قم در جایگاه دوم قرار گرفت و نشان نقره را از آن خود کرد و در مجموع تیمی بخش مردان هم قمی‌ها بر سکوی نایب قهرمانی کشور ایستادند.

در بخش بانوان هم عناوین اول تا سوم به نمایندگان قم رسید و الهام محمدی، نرگس جعفری و مبینا نظری ۳ ورزشکار قمی بودند که به ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقات را کسب کردند تا در رده بندی تیمی بانوان، قمی‌ها به قهرمانی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • روایتی از «گل آقا» نابغه تکرار نشدنی طنز ایران
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند