Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفته که علی رغم کاهش بارندگی ها و ایجاد محدودیت در تامین آب تهران اما تلاش ما این است که در هیچ نقطه ای از تهران قطع آب نداشته باشیم و به طور کل موضوع جیره بندی آب در تهران در دستور کار نیست.

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه ششم آب تهران باعث شد تا شهر تهران با دغدغه نوبت‌بندی آب مواجه نشوند، اظهار کرد: اکنون ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه از این تصفیه‌خانه وارد شبکه می‌شود و طی چند روز آینده با تکمیل فرایند تصفیه به ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فروردین امسال بی‌سابقه‌ترین شرایط بارش در استان تهران بوده یعنی ۲.۳ میلی متر که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۳۲ میلی‌متر ثبت شده است، گفت: آمارهای رسمی بیانگر کاهش ۳۷ درصدی بارش‌های استان نسب به سال آبی گذشته بوده به طری که از ابتدای سال جاری آبی تا پنجم خردادماه ۲۸۹ میلی‌متر در استان تهران بارش ثبت شده که این مقدار، سال گذشته ۴۵۷ میلی‌متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: گزارش‌های هواشناسی حاکی از آن است که دمای هوا در خرداد امسال تا پایان تابستان در بخش بزرگی از کشور به‌طور میانگین یک درجه گرم‌تر از میانگین ۵۰ ساله است که این مسئله متولیان امر آب‌رسانی را با چالشی بزرگ روبرو خواهد کرد.

بختیاری با بیان اینکه امسال تنها سالی است که میزان بارندگی هیچ‌یک از استان‌های کشور حتی استان‌های شمالی به میزان بارندگی پارسال نرسیده است، گفت: افزایش دمای هوا از یک سو و کاهش بی‌سابقه بارندگی‌های کشور در نیم قرن اخیر از سوی دیگر شرایطی را فراهم کرده که باید برای مصرف هر لیتر آب هم برنامه‌ریزی وجود داشته باشد اما گزارش‌ها حاکی از بی توجهی به مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف است.

به گفته وی، در این میان وضعیت ذخیره برفی سدها نیز حال و روز خوشی ندارد؛ سد لتیان ۴۴ درصد، سد امیرکبیر (کرج) ۷۷ درصد و سد طالقان ۸۸ درصد در مقایسه با سال قبل کاهش ذخیره برفی دارند. افزون بر این، قطع مکرر برق در شهر تهران افزایش محسوس مصرف آب را به دنبال داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تمام تلاش این شرکت بر این است که هیچ نقطه‌ای از این استان با قطع آب مواجه نشود، گفت: یک ساعت قطع آب در تهران، خستگی را بر تن‌مان باقی می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آب و فاضلاب جیره بندی آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تقسیم استان تهران در دستور کار قرار گرفت

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران درخصوص اجرای طرح انسداد مرز در شرق کشور، بیان کرد: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود که با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

وی درخصوص تقسیم استان تهران به تهران شرقی و غربی نیز عنوان کرد: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیاز‌های هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران در دست بررسی است.

منبع: ایسنا

tags # احمد وحیدی ، تهران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • طرح تقسیم استان تهران در دستور کار قرار گرفت
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر