Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ویسین که در نوجوانی فوتبال را کنار گذاشت، اخیرا از دنیا رفت

سید ویسین، فوتبالیست 20 ساله ایتالیایی که متولد اتیوپی است، روز جمعه خودکشی کرد و این خبر بازتاب های زیادی در ایتالیا داشت. ویسین در سال 2016 عضوی از آکادمی میلان بود و سپس به بنونتو پیوست. با این حال او نتوانست فوتبالیست موفقی شود و در ابتدای سال 2017، فوتبال را کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از کوریره دلاسرا، ویسین پیش از خودکشی نامه ای نوشت و نژادپرستی را دلیل اصلی تصمیمش برای خودکشی عنوان کرد:

هر جا باشم و هر جا بروم، سنگینی نگاه های نفرت انگیز، بدبینانه و وحشت زده مردم را حس می کنم. من مهاجر نیستم. من از بچگی در ایتالیا بزرگ شدم و همه دوستم داشتند. حالا شرایط کاملا برعکس شده است. کاری که دوست داشتم را رها کردم چون آدم های زیادی و به خصوص بزرگ تر ها حاضر نشدند با من همکاری کنند. بسیاری از جوانان ایتالیایی و سفیدپوست نمی توانستند کاری پیدا کنند و آن ها مرا مقصر می دانستند. چیزهایی در من تغییر کرده است. من خجالت می کشم که یک مرد سیاه پوست هستم و می ترسم که مرا مهاجر حساب کنند. من خودم درباره سیاه پوستان شوخی های بدی می کردم تا نشان دهم مثل سفیدها هستم اما این یک ترس بود. ترس از روبرو شدن با نفرتی که از مهاجران داشتند. نمی خواهم مردم برایم متاسف باشند. فقط می خواهم به خودم یادآوری کنم سختی هایی که کشیده ام مثل یک قطره آب در اقیانوس تمام کسانی است به خاطر رنج و بدبختی شان ترجیح می دهند بمیرند تا با این ذلت زندگی کنند. 

با این حال والتر ویسین، پدر این بازیکن در مصاحبه با لارپوبلیکا، فرضیه خودکشی پسرش را رد کرد:

این یک نامه قدیمی و مال سال 2019 است. پسرم به خاطر تبعیض نژادی خودکشی نکرد و از همه می خواهم ترویج این دروغ را پایان دهند. 

کلودیو مارکیزیو، هافبک سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا که پس از بازنشستگی به فعالیت های انسان دوستانه و حقوق بشر می پردازد، در خصوص خودکشی ویسین در اینستاگرامش نوشت:

 همه ما شکست خوردیم، از بزرگ گرفته تا کوچک. وقتی یک استعداد جوان در یک بازی مهم، گلی مهم بزند، ایتالیایی ها همه متحد و یک پارچه هستند اما در عین حال از دادن غذا به یک مرد سیاه پوست در رستوران ها خودداری می کنیم. وقتی یک ورزشکار کشور ما مدال طلای المپیک بگیرد، ما ملت متحدی هستیم اما در عین حال با بچه های سیاه پوست در مدارس ایتالیا بد رفتار می شود. من حتی نمی توانم تصور کنم که سید ویسین چه احساسی داشت اما مطمئنم کشوری که باعث می شود یک پسر جوان به سوی خودکشی سوق داده شود، شکست خورده است. وقتی می خواهید درباره سیاه پوست ها شوخی های احمقانه کنید، به عواقبش فکر کنید. 

اخبار داغ 

تجاوز به گلناز جلوی دخترش توسط رستوراندار تهرانی + جزییات برترین های قرن با محمود فکری؛ زد و بندها فوتبال ایران را خراب کرد | پورحیدری، پروین و حجازی را انتخاب می کنم! دوم شدن برای ایران خطرناک است | مقایسه تیم ملی با تیم های دوم گروه های هشت گانه آسیا علی انصاریان بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم بلغارستان شد جورجینیو واینالدوم در آستانه انتقال به پاری سن ژرمن ژست ادن هازارد در تبلیغ مک دونالد مورد توجه کاربران در شبکه های اجتماعی قرار گرفت / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد که در کمتر از سه ساعت ۲۲ هواپیمای چینی را در مجاورت این جزیره شناسایی کرده است.

براساس گزارش القدس العربی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که منتشر شد، اعلام کرد: ما فعالیت‌های ۲۲ هواپیمای ارتش آزادی‌بخش خلق چین را از ساعت ۹:۳۰ (۱:۳۰ به وقت گرینویچ) رصد کردیم.

وزارت دفاع تایوان افزود: ۱۲ هواپیما از خط میانی عبور کرده و برای اهداف پدافند هوایی از شمال و مرکز تایوان وارد منطقه شناسایی شدند و پس از آن هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌ها به عنوان بخشی از گشت رزمی مشترک به ناو‌های نیروی دریایی چین پیوستند.

این تنش‌های کمتر از یک ماه قبل از مراسم تحلیف لای چینگ تی، رئیس جمهور جدید تایوان در ۲۰ مه، که چین او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند، ثبت شد.

خط میانی نمایانگر یک مرز غیررسمی است، اما تا حد زیادی به آن پایبند است که در امتداد وسط تنگه جداکننده تایوان و چین قرار دارد. این خط در دوران جنگ سرد در تلاش برای جداسازی طرف‌های مقابل و کاهش خطر درگیری ترسیم شد.

چین، تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و تایپه از زمان انتخاب رئیس جمهور تسای اینگ ون در سال ۲۰۱۶ تشدید شده است و او تایوان را عملاً اساسا مستقل می‌داند که خط قرمزی برای پکن است.

بعید است که تایوان تنش‌ها را آرام کند، زیرا دولت کنونی این جزیره نیز مانند دولت تسای از اتخاذ رویکردی قاطع در قبال پکن، که هشدار داده است انتخاب وی منجر به «جنگ» خواهد شد، حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • قطعی بودن جدایی سه بازیکن از تیم‌های میلان و اینتر به صورت آزاد
  • دعوت به کتک‌کاری: دعوای دربی میلان ادامه دارد! (عکس)‏
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • انتقام سیمئونه از والورده / باز هم نژادپرستی در لالیگا!
  • سمیر نصری: رونالدینیو و نازاریو استعدادهای بزرگ‌تری نسبت به مسی و رونالدو بودند
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • ادعای ستاره سابق بارسا: مسی کاپیتان خوبی نبود
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • پس از گذشت 13 سال؛ ریو فردیناند همچنان از جان تری کینه به دل دارد