Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@21:24:15 GMT

اغلب تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی شکل می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۱۸۳۲

اغلب تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی شکل می‌گیرد

علی فولیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های به وجود آمده در تبلیغات حضوری، شاهد گسترش استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستیم.

وی با اشاره به کارکردهای منفی و مثبت این فضا، گفت: از کاندیداها و تمامی افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند انتظار داریم از چارچوب قانون خارج نشوند و صرفاً به بیان توانمندی ها، برنامه ها و اهداف خود در این فضا بپردازند و از تخریب و هتک حیثیت سایر رقبا و احزاب جدا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول قضایی با اشاره به تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات پیش‌رو بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، گفت: طبق مصوبه این ستاد، کاندیداها می بایست نمایندگان خود را در فضای مجازی به این ستاد معرفی کنند چون در صورت وقوع جرائم در فضای مجازی با مرتکبان و مسببان همانند جرائم فضای حقیقی برخورد خواهد شد.

فولیان گفت: ما در این کارگروه مصوب کرده ایم که کاندیداها، هواداران و صاحبان صفحات اینستاگرامی و شبکه های مجازی و تلگرامی به این کارگروه دعوت شوند و توجیه و ارشاد لازم صورت گیرد تا شاهد وقوع تخلفات انتخاباتی در این فضا نباشیم.

این مقام مسئول گفت: در رابطه با تخلفات انتخاباتی به خصوص تبلیغات زودهنگام در انتخابات شوراها در استان نیز، تذکرات لازم به کاندیدا و طرفداران آنها داده شده است و قطعاً در صورت رعایت نکردن قوانین و مقررات با تشکیل پرونده برخورد قضایی خواهد شد.

در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان قزوین ۹۵۲ داوطلب در سطح ۲۸ شهر استان به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آنها زن هستند.
استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ نفر داوطلب ثبت نام کردند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورای شهر اسلامی و روستا ۲۸ خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مشارکت انتخاباتی استان قزوین تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مشارکت انتخاباتی استان قزوین تبلیغات انتخاباتی اخبار کنکور تخلفات انتخاباتی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎