Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-شیوع بی سابقه گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا موسوم به دلتا، پس از انگلیس اکنون فرانسه را نیز در نوردیده است.
به گزارش آریا،روزنامه فرانسوی لوفیگارو گزارش داد، شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا در فرانسه موجی از بیم و نگرانی را در این کشور برانگیخته است.
به این روزنامه فرانسوی، آژانس بهداشت منطقه ای فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد، افزون بر ثبت 2 مورد ویروس کرونای دلتا در استان لاند (واقع در جنوب غربی این کشور) در 2 ژوئن(12 خرداد)، در حال حاضر 29 مورد جدید ابتلا به این نوع ویروس جهش یافته در این استان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آژانس منطقه ای همچنین افزود: ردیابی زنجیره های آلودگی به ویروس کرونای دلتا همچنان در حال انجام است.
ویروس کرونای "دلتا" یا بی-1. 617. 2 همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد.
لوفیگارو تصریح کرد: مقامات بهداشتی فرانسه همچنین از احتمال شناسایی حدود 20 مورد دیگر ابتلا به این نوع ویروس جهش یافته خبر داده اند.
فرانسه با بیش از 5 میلیون و 707 هزار مورد ابتلا به کووید-19 و بیش از 109 هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.
سازمان بهداشت انگلیس نیز روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور 5 هزار و 274 نفر افزایش یافت که بالاترین رقم از 26 ماه مارس میلادی تاکنون است.
این سازمان افزود: بیمارانی که به ویروس کرونا از نوع دلتا مبتلا شده‌اند با خطر بیشتری هنگام بستری شدن مواجه هستند. با غالب شدن این ویروس در سرتاسر انگلیس، همه باید احتیاط بیشتری کنند.
سازمان جهانی بهداشت در هفته جاری با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند.
براین اساس نام ویروس B.1.1.7 که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، "آلفا" و ویروس B.1.351 که برای اولین بار در آفریقای جنوبی دیده شد "بتا" خوانده می شود. P.1 هم "گاما" و B.1.617.2 هند هم "دلتا" نامگذاری می شود. دیگر سویه های شناسایی شده به همین ترتیب و براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونای دلتا فرانسه ویروس جهش یافته ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان