Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@04:10:33 GMT

طرح «شهید بهنام محمودی» در ۱۲ آموزشگاه نهاوند اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۲۱۷۴

طرح «شهید بهنام محمودی» در ۱۲ آموزشگاه نهاوند اجرا شد

علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: طرح «شهید بهنام محمدی» از سوی بسیج دانش‌آموزی سپاه ناحیه نهاوند در ۱۲ آموزشگاه  اجرا شده که 3 هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز در این طرح مشارکت داشته‌اند.

وی طرح «شهید بهنام محمدی» را یکی از مهمترین طرح‌های بسیج دانست که از حدود سه سال پیش در کشور با محوریت «خانه، مدرسه و مسجد» آغاز شده است و در ادامه افزود: با توجه به شیوه بیماری کرونا این طرح از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون در قالب فضای مجازی در پیام‌رسان ایتا و یا حضوری با گروه‌های کم‌جمعیت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر تقویت جوانان انقلابی تاکید فراوان دارند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح «شهید بهنام محمدی» در همین راستا بوده که تاکنون جوانان مستعدی از بین مدارس برای حضور در مساجد انتخاب شده‌اند.

وی اظهار کرد: در این طرح سه مجموعه «مدرسه، مسجد و خانه» با یکدیگر پیوند خورده تا هویت انقلابی در دانش‌آموزان شکل گرفته و تقویت شود.

مختاری تصریح کرد: گفتمان‌سازی انقلاب در بین دانش‌آموزان و شناسایی استعدادها و نخبگان مدارس یکی از مهمترین اهداف و محورهای مهم این طرح است.

وی با بیان اینکه بسیجی واقعی باید به طور مداوم با مسجد انس گرفته باشد، اضافه کرد: هم‌اینک بیش از پیش جامعه دانش‌آموزی مورد هدف دشمن قرار گرفته است.

فرمانده سپاه نهاوند ادامه داد: در قالب طرح «شهید بهنام محمدی» برای دانش‌آموزان برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و یادواره شهدای دانش‌آموزی تدوین و اجرا شده است.

وی یادآور شد: «شهید بهنام محمدی» دانش‌آموز ۱۳ ساله‌ای بود که تصمیم گرفت در دوران دفاع مقدس مردانه بایستد، بجنگد و به یاری مجروحان بشتابد.

مختاری عنوان کرد: این شهید دانش‌آموز در تمام روزهای مقاومت از ابتدای شروع جنگ یعنی از ۳۱ شهریور تا ۲٨ مهرماه سال ۵۹ در خرمشهر ماند و در کنار رزمندگان از شهر دفاع کرد.

وی با بیان اینکه شهید بهنام محمدی، چند روز قبل از سقوط خرمشهر پر کشید و به دیدار معبود شتافت افزود: به منظور معرفی این الگوی نوجوانان در سالگرد شهادتش وصیت‌نامه و زندگینامه وی در فضای مجازی برای دانش‌آموزان شهرستان انتشار یافت تا دانش‌آموزان با شهدای دانش‌آموز که الگوی ایثار و ولایتمداری هستند، آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام/ 3140

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه نهاوند علی مختاری شهید بهنام محمدی گفتمان سازی انقلاب شهید بهنام محمدی دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: سیده زهرا حسینی مادر شهید ابراهیم ملک محمدی پس از تحمل سال‌ها فراق دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
عسگری افزود: پاسدار وظیفه شهید ابراهیم ملک محمدی ۲ آذر ۱۳۴۵ در فرادنبه متولد شد. دوران کودکی، ابتدایی و راهنمایی در روستای قدیم فرادنبه گذراند. دانش آموز سال سوم رشته علوم تجربی بود که به جبهه اعزام شد و۲۵ اسفند ۱۳۶۶براثر اصابت ترکش به پا‌ در عملیات والفجر ده در منطقه غرب استان کرمانشاه، استان سلیمانیه عراق، حوالی دربندیخان، ارتفاعات صعب العبور شاخ شاخ شمیران به شهادت رسید.
مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر فرادنبه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه