Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع محلی در ولایت بلخ افغانستان می‌گویند یک خودرو بمب‌گذاری‌شده ساختمان فرماندهی پلیس ولسوالی بلخ این ولایت را هدف قرار داده و این ساختمان فروریخته است.

به گفته «محمد افضل حدید» عضو شورای ولایتی بلخ، بعد از ظهر امروز یک شنبه، یک تانک هاموی مقابل دروازه ورودی فرماندهی پلیس ولسوالی بلخ منفجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این انفجار، ساختمان فرماندهی پلیس ولسوالی کاملاً فروریخته است.

این عضو شورای ولایتی از آمار تلفات چیزی نگفت؛ اما تایید کرد که فرمانده پلیس ولسوالی بلخ زخمی شده است.

سخنگوی طالبان با پذیرفتن مسئولیت این حمله گفت که فرماندهی پلیس ولسوالی بلخ و تأسیسات نظامی این ولسوالی هدف حمله انتحاری قرار گرفته است.

ذبیح الله مجاهد در توئیتی اعلام کرد که ده‌ها تن از نیروهای دولتی در این حمله کشته و یا زخمی شده‌اند.

همزمان، «نادر سعیدی» یک عضو شورای ولایتی فاریاب می‌گوید که طالبان حملات سنگینی را علیه ساختمان فرماندهی پلیس ولسوالی «قیصار» تدارک دیده که در نتیجه آن، ۱۴ تن از نیروهای امنیتی ازجمله «سیف‌الرحمان دهزاد» فرمانده پلیس قیصار، جان باختند.

او افزود که طالبان شب گذشته با حمله به ساختمان فرماندهی پلیس قیصار، ۳۷ تن از نیروهای دولتی را به اسارت گرفت.

در حال حاضر، ساختمان ولسوالی قیصار نیز در محاصره طالبان است و بیش از ۳۰ تن از نیروهای دولتی راهی برای خروج ندارند.

شب گذشته نیز در پی انفجار در قرارگاه نیروی انتظامی در ولسوالی «شهرک» ولایت غور، ۱۰ تن از نیروهای افغان جان باختند.

«برهان‌الدین پهلوی» فرمانده پلیس ولسوالی شهرک غور افزود این قرارگاه نابود شده‌است و طالبان برخی از تجهیزات را برده‌اند.

این مقام محلی ادعا می‌کند که دیشب نزدیک به ۵۰۰ نیروی طالبان به ولسوالی شهرک حمله کرده اند حال آنکه طالبان هنوز درباره این حمله چیزی نگفته است.

کد خبر 5228563 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان طالبان افغانستان ولایت فاریاب ولایت بلخ ولایت غور حمله انتحاری ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق ایران افغانستان برجام روسیه جو بایدن سوریه لبنان نشست وین ولادیمیر پوتین اسرائیل ساختمان فرماندهی پلیس فرماندهی پلیس ولسوالی تن از نیروهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات

 رسانه های داخلی به نقل از منابع محلی گزارش می‌دهند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه شهرستان گذره هرات در هنگام نماز مغرب و عشاء جمعی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

گفته می‌شود حجت‌الاسلام جاوید پیش نماز مسجد امام زمان(عج) به همراه ۵ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی مجروح شده‌اند.

 مقامات طالبان تا کنون درباره این خبر اظهاری نکرده‌اند.

رسانه های داخلی به نقل از منابع محلی در ولایت هرات اعلام کردند از حمله امشب به نمازگزاران در شهرک اندیشه (محمدیه) ولسوالی گذره هرات، شش شهید و دو زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان