Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@21:31:09 GMT

قیمت گذاری دستوری جواب نمی دهد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۲۳۷۷

‍‍‍‍‍‍

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: معنی ندارد کشوری که تولید کننده مواد اولیه است در تأمین خوراک کارخانه‌ها دچار مشکل شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای قاضی زاده هاشمی در حاشیه ضبط برنامه انتخاباتی اش در رادیو در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: صنایع پتروشیمی ۸۰ هزار شغل ایجاد می‌کند این در حالی است که متأسفانه ۲۵ درصد بخش بالادستی پتروشیمی بیکار مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در حالی که هر تن صادرات این محصول ۴۵۰ دلار برای کشور ارزآوری دارد، اما وقتی همین ۴۵۰ دلار را بخواهیم به عنوان محصول پتروشیمی وارد کنیم هزار و ۶۰۰ دلار باید به ازای هر تن پرداخت کنیم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: درست است که حدود ۱۳ میلیارد دلار پتروشیمی صادر می‌کنیم و ۵ میلیارد دلار هم این محصول وارد می‌شود، اما اگر آن ۲۵ درصد بخش بالادستی پتروشیمی راه اندازی شود دیگر نیازی به واردات این ۵ میلیارد دلار هم نیست چرا که خودمان بی نیاز می‌شویم و حتی می‌توانیم همان میزان را هم صادر کنیم.
آقای قاضی زاده هاشمی قیمت گذاری دستوری در صنعت پتروشیمی را روشی نادرست دانست و گفت: از آنجا که در قیمت گذاری دستوری بین داخل و خارج کشور تفاوت قیمت ایجاد می‌شود بنابر این بانک مرکزی هم از صادرات آن پشتیبانی می‌کند چرا که می‌خواهد مشکل تأمین ارز کشور را حل کند، اما اگر قیمت‌ها واقعی شود و مابه التفاوت قیمت به صورت یارانه به مصرف کننده نهایی برسد در این صورت صادر کننده مختار است که بخواهد محصول را بفروشد یا در داخل دوباره سرمایه گذاری کند.
وی همچنین بر ضرورت اصلاح سیاست مالیات بر محصولات صنایع مهم کشور همچون پتروشیمی تاکید کرد و افزود: نباید اجازه داد مواد اولیه یا میانی که نقش اصلی در زنجیره تولید دارد به راحتی از کشور خارج شود بلکه باید در زمان صادرات آن‌ها مالیات وضع شود، اما می‌توان محصول نهایی را از مالیات معاف کرد چرا که در این صورت برای صادر کننده هم ارزش پیدا می‌کند در داخل کشور هم روی پتروشیمی سرمایه گذاری کند و پس از آن محصول را تولید نماید و به عنوان محصول نهایی که معاف از صادرات است، صادر کند. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی (در حاشیه ضبط برنامه تبلیغاتی در رادیو فرهنگ): متاسفانه روند مناظره همچون دیگر مناظره‌های پیشین جلو رفت و همان اتفاقات تکرار شد. وی درباره نمره به خود در مناظره ها هم گفت: کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: قاضی زاده هاشمی ، ظبط برنامه ، انتخابات ، پتروشیمی ، قیمت گذاری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قاضی زاده هاشمی انتخابات پتروشیمی قیمت گذاری قاضی زاده هاشمی قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون

فرارو- رانا پلاس ارتقایافته جزو ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی ایرانخودرو است که در بازار آزاد به طور متوسط ۶۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته ۷۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما که از خط تولید کنار رفته، ۶۶۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

تارا اتوماتیک تیپ V۴، اما گرانقیمت‌ترین سواری داخلی به حساب می‌آید و این یکی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و فروشنده‌های ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای رقمی نزدیک یک میلیارد و ۴۰ میلیون طلب می‌کنند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. 

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

پنجم اردیبهشت 1403

ششم اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

980 میلیون تومان

980 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

675 میلیون تومان

675 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

685 میلیون تومان

685 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

810 میلیون تومان

810 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 40 میلیون

یک میلیارد و 40 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

710 میلیون تومان

710 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

820 میلیون تومان

820 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

990 میلیون تومان

990 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

665 میلیون تومان

665 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت جدید برنج اعلام شد