Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:07:09 GMT

کسانی داد اقتصاد می‌زنند، که الفبای آن را بلد نیستند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۲۶۳۷

کسانی داد اقتصاد می‌زنند، که الفبای آن را بلد نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی امروز در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم کاشمر در آستانه مقدس امامزاده سید حمزه(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز در یک نقطه مهم تاریخی قرار داریم، اظهار کرد: افرادی که با تاریخ اسلام و اهل‌بیت، خلفای اموی و عباسی و بعد از آن تاریخ ایران آشنا هستند، می‌توانند این قطعه و برهه تاریخی را که در آن قرار داریم، به‌خوبی بفهمند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه پس از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) مسیر خلافت، امامت و ولایت منحرف شد، افزود: این انحراف همچنان در بسیاری از قطعه‌های تاریخی و مکان‌های جغرافیایی با شدت و ضعف همراه بود، به‌طوری‌که مردم بعد از پیامبر در حمایت از امیرالمؤمنین حضور لازم را نداشتند به همین دلیل انحراف از اسلام و عدم تطبیق قوانین اجتماعی و غیراجتماعی اسلام بیشتر شد.

وی با اشاره به اینکه گاهی مردم فکر می‌کنند اگر خودشان را از دست حاکمان عادل و ملتزم به احکام اسلامی رها کنند به نفعشان است، بیان کرد: یکی از دلایلی که امیرالمؤمنین از حکومت کنار زده شد در واقع ویژه‌خواری برخی نخبگان بود اما  زمانی که فشارها بر آن‌ها بیشتر شد نخبگان با خلیفه سر ناسازگاری زدند و طاقت نیاوردند و با امیرالمؤمنین بیعت کردند.

مدرسی یزدی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی در طول تاریخ انجام‌ شده است، ادامه داد: این مذهب پاک تشیع و اثنی عشری به‌راحتی به دست نیامده است، اگرچه ایران از ابتدا پایگاه تشیع بود اما در این راه خون دل‌هایی خورده و رنج‌هایی کشیده شد و در این مسیر با ستمگران به‌صورت پنهان و آشکار مبارزه شد تا مذهب ناب اسلام به دست ما رسید.

نابودی رژیم طاغوت و به استقلال رسیدن انقلاب اسلامی

عضو هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان با اذعان به اینکه تلاش مستمر هزار و چند ساله که از زمان امیرالمؤمنین آغاز و در دوران غیبت کبری امتداد یافت به ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ رسید، ابراز کرد: امام خمینی(ره) این انرژی هزار و چند ساله را با رهبری خودش آزاد کرد و با فراهم کردن زمینه نابودی رژیم طاغوت، آن را به زباله‌دان تاریخ فرستاد و انقلاب اسلامی سبب استقلال، عزت و بقای تشیع شد.

وی با اشاره به هشدارهای مکرر امام مبنی بر در خطر بودن اسلام، خاطرنشان کرد: امام با روشن‌اندیشی، بصیرت و شجاعتی که داشت مردم را هدایت کرد و انقلاب اسلامی پدید آمد، کشور را از حلقوم گرگ‌های جهان خوار و اژده‌های بی‌رحم بیرون کشید و این‌ یک معجزه و زلزله در برابر استکبار جهانی بود.

مدرسی یزدی با بیان اینکه کشور ایرانی عامل اسرائیل و ژاندارم آمریکا در منطقه بود، ۴۰ هزار مستشار نظامی در کشور حضور داشتند و از دولت و منابع کشور ما حقوق دریافت می‌کردند، گفت: پول‌های ایران در آمریکا و انگلیس سرمایه‌گذاری می‌شد و نفت ما ارزان به دستشان می‌رسید، با رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران از دست آنان گرفته شد و معلوم است که آن‌ها نسبت به ایران که دارای منابع بی‌نظیر است، ساکت نمی‌نشینند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر ایران با داشتن منابع انرژی و سرمایه‌های انسانی روی پای خودش بایستد و یک دولت مسئول و حاکمیت متعهد باشد آن‌ها نمی‌توانند بر دنیا آقایی کنند و جهان و منطقه و ملت‌های اسلامی را چپاول کنند.

کشوری که روزگاری عامل آمریکا بود، امروز مقابل آن است

وی با اشاره به اینکه روزگاری ایران عامل آمریکا بود، اما امروز کشوری شده که با آمریکا تقابل و آن را  قدم‌به‌قدم به عقب رانده است، یادآور شد: اگر ایران اسلامی نبود آیا جنبشی از مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شد؟ آیا حرکتی از مردم یمن وجود داشت؟  آیا مردم انقلابی لبنان در مقابل اسرائیل ایستادگی می‌کردند؟ آیا در عراق این حرکت‌های اسلامی پدید می‌آمد؟

مدرسی‌یزدی با تأکید بر اینکه حکومتی که بوی تعفنش دنیا را پر کرده، بر سرزمین‌های اسلامی حاکم شده و هر کاری که می‌خواستند انجام می‌دادند، تصریح کرد: انقلاب و مردم عزیز به رهبری امام راحل بودند که این حرکت عظیم و جنبش بی‌نظیر را ایجاد کرد که دنیا را به تغییر وا‌داشت و در این مسیر انقلاب اسلامی اثراتش اول به همسایگان و امروز تا آمریکای لاتین موج انقلاب می‌رود و به‌زودی آمریکا از منطقه غربی آسیا بیرون انداخته می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری اینکه باید ارزش این انقلاب را بدانیم تا قضیه صدر اسلام تکرار نشود، بیان کرد: شواهد زیادی داریم که قضیه صدر اسلام تکرار نخواهد شد، چرا که مردم ما غیر از آن‌ها هستند.

وی با اشاره به تشکیل اولین جلسه مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام خمینی(ره) افزود: با ارشادی که معمار کبیر انقلاب کرده بودند مبنی بر اینکه  آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبری انقلاب مناسب هستند، مجلس خبرگان به آن رأی دادند و مردم  با پذیرفتن این تصمیم، فداکارانه دنبال سر رهبری استقامت می‌کنند.

آنانی که خِیر مردم را نمی‌خواهند در اقلیت هستند

مدرسی یزدی با بیان اینکه همیشه افرادی بوده و هستند که تنها خودشان را می‌بینند و خیر مردم را نمی‌خواهند اما در اقلیت هستند، خاطرنشان کرد: مردم همواره در صحنه هستند و همیشه در قضایا و توطئه‌هایی که کج‌اندیشان و بداندیشان فراهم آوردند، مثل فتنه ۸۸  و موضوع دفاع از حریم اهل‌ بیت حضوری اثرگذار در محکومیت این اقدامات داشتند، بنابراین اگر چنین مردمی در دوران امیرالمؤمنین بودند و اگر معاویه می‌توانست در مقابل حضرت مقاومت کند؟

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی ایران فهمیده‌اند که اگر مردم از رهبری و نظام فاصله بگیرند، نظام نمی‌تواند ادامه حیات دهد به همین دلیل در تلاش‌ هستند مردم دلداده اهل‌بیت و شیعه امام صادق(ع) را نسبت به این نظام و انقلاب دلسرد کنند، اظهار کرد: مردم در مقاطع تاریخی مختلف، توطئه و دسیسه دشمنان را برای ضربه زدن به‌نظام و انقلاب تجربه کردند و این را نیز می‌دانند که دشمنان هیچ رحمی ندارند، اگر روزگاری بر این کشور مسلط شوند به قول امام راحل چون سیلی محکمی از اسلام و این ملت خورده‌اند هیچ رحمی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر دشمن بر کشور مسلط شود نه‌تنها اجازه نمی‌دهند ایران یک کشور مستقل و یکپارچه شود بلکه به مناطق و قومیت‌های مختلف آن را تجزیه و تقسیم می‌کنند، متذکر شد: آن‌هایی که در برخی از مراکز قدرت نشسته‌اند و نمکدان می‌شکنند بدانند اگر خدای‌نکرده دشمن مسلط بشود به آن‌ها نیز رحم نمی‌کند.

مدرسی یزدی با طرح این سؤال که چرا برخی‌ها نمی‌فهمند که دشمن درصدد پیاده‌سازی توطئه‌های شوم است، یادآور شد: شیطان به طرز عجیبی بر چشم عده‌ای پرده می‌کشد و واقعیت‌های واضح را که کسی که دارای اندک فکر اجتماعی و سیاسی باشد، نمی‌گذارد بفهمند.

ضرورت هوشیاری مردم در برابر لبخند دشمن کینه‌توز

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی‌ها آرزو می‌کنند که روابط حسنه با دشمن داشته باشند، بیان کرد: دشمن ما کینه‌توز است و خیال می‌کنید لبخندش یک لبخند واقعی است؟ و این در حالی است که لبخند او فریب است تا افراد را در دام خودش گرفتار کند.

وی ادامه داد: در انتخابات گذشته برای اینکه ذهن مردم را متوجه گروه خاصی کنند که به گمان آن‌ها کم‌ضررتر برای غرب است، موضوع  تحریم‌ها و فروش هواپیما را مطرح کردند و دام پهن کردند تا مردم را فریب دهند.

مدرسی یزدی با تأکید بر اینکه دشمن امروز نیز کوتاهی نمی‌کند و به دنبال این است که یک گشایشی قبل از انتخابات انجام دهند تا به گمان خودشان مردم را به غرب و افرادی که حسن نظر به غرب دارند، متمایل کنند، افزود: مبادا مردم‌ فریب این دام دشمن را بخورند و باید بدانند هر فردی که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، دشمن دوباره پایش را اگر بتواند روی گلوی مردم می‌گذارد و هرگز نمی‌گذارد این ملت به سعادت برسد و اقتصاد، فرهنگ و دانشگاه قوی داشته باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان تنها راه نجات را اتکای به خدا و اعتماد به مردم دانست و تأکید کرد: یکی از توطئه‌های خطرناکی که ما نگران آن هستیم این است که مبادا صنایعی که جان می‌گیرد  و به‌واسطه تحریم‌ها مردم از نیروهای ذخیره خودشان استفاده کردند، درب واردات باز شود و این صنایع نوپا آسیب ببیند.

وی نسبت به ورود کالاهای قاچاق به کشور انتقاد کرد و گفت:  دولت‌مردان چرا در این قضیه تصمیم جدی و عملی نمی‌گیرند؟ چرا واردات روی حساب دقیق اقتصادی نیست؟ متأسفانه داد اقتصاد می‌زنند اما الفبای آن را رعایت نمی‌کنند یا نمی‌دانند.

مدرسی یزدی با بیان اینکه معتقدم که برخی از این‌ها حتی الفبای اقتصاد را در آن زمینه‌ای که باید بلد باشند، بلد نیستند، ابراز کرد: متأسفانه افرادی که خودشان اهل فکر، نظریه و تئوری نیستند الفاظی سر هم می‌کنند و باعث وجود مشکلات اقتصادی در کشور شده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نگاهمان نسبت به دشمن باید تغییر کند، نه اینکه مذاکره نکنیم، اظهار کرد: عده‌ای می‌آیند و عربده می‌کشند که برخی نمی‌خواهد ایران با غرب مذاکره و تعامل داشته باشد، این در حالی است که از اول انقلاب اعلام شد که با همه دنیا تعامل می‌کنیم به‌جز رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکایی که می‌خواهد تعامل با ایران را وسیله سرکوب ما قرار دهد.

ایران با وجود همه تحریم‌ها، مقتدرترین کشور دنیاست

وی با یادآوری اینکه مردم ایران انقلاب بزرگی انجام دادند و امروز با وجود همه تحریم‌ها، فشارها و تمامی مشکلات یکی از مقتدرترین کشورهای دنیا است، افزود: اگر قدرت و حضور مردم و در رتبه‌های بعد نیروهای مسلح ما نبودند این دشمنان یک ساعت اجازه حیات به این کشور نمی‌دادند و همین حضور و بینش بزرگ مردم و شجاعت رهبری و قدرت‌های فنی که در زمینه‌های مختلف به‌دست آورده‌ایم دشمنان را میخکوب کرده است.

مدرسی‌یزدی با اذعان به اینکه دشمنان ما دروغگو هستند و نقاب ترحم و حقوق بشر بر چهره دارند ولی زیر این نقاب چهره کریه و فسادی قرار دارد که به هیچ‌کس و هیچ‌چیزی رحم نمی‌کند، افزود: اگر مردم با شور و شعور در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند دشمن مأیوس می‌شود و عقب‌نشینی می‌کند، در غیر این صورت اگر حضور ما ضعیف باشد و یا با شعور و بصیرت کافی نباشد، دشمن جری می‌شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به صدمه و خسارت فتنه ۸۸ به‌نظام و انقلاب متذکر شد: اگر حضور باشکوه مردم در سال ۸۸ بدون فتنه بود، امروز ایران در اوج رفاه اقتصادی و قدرت نظامی و سیاسی بود اما متأسفانه فتنه‌گران ۸۸ و سپس نمک‌ناشناسانی که نمکدان شکستند آن حضور را ضعیف کردند و امروز باید جبران شود.

لزوم حضور حداکثری و انتخاب فردی که مشکلات را بفهمد و توان حلش را داشته باشد

وی تأکید کرد: امیدواریم مردم با حضور حداکثری و با بصیرت فردی را انتخاب کنند که علاوه بر فهمیدن مشکلات کشور توان حل آن‌ها را داشته باشد و با آشنایی کامل به روابط بین‌الملل و مسائل داخلی در مقابل دشمن منفعل نشود.

مدرسی یزدی ادامه داد: مشکل عده‌ای که متأسفانه در دستگاه حکومتی هستند، این است که مرغ همسایه را غاز می‌دانند و فکر می‌کنند آنچه دیگران دارند خیلی مهم است اما نسبت به خودی کم‌توجه هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان، وجود رهبری معظم انقلاب را یک نعمت الهی دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از بزرگ‌ترین استراتژیست‌های دنیا هستند که ۵۰ یا ۱۰۰ سال آینده تاریخ‌نگاران و تحلیل‌گران تاریخی خواهند گفت که رهبر عظیم شأن ایران چگونه توطئه‌های جهان استکباری را با قدرت نظامی، سیاسی و تبلیغی خنثی کرد و کشور را به پیش ببرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو فقهای شورای نگهبان مردم کاشمر انتخاب اصلح حضور حداکثری فتنه 88 دشمنان نظام و انقلاب عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان انقلاب اسلامی نظام و انقلاب تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، زمستان سال گذشته حمید پیروی، نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران از روند افزایشی خودکشی در کشور خبر داد و این که در ۱۴۰۱ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۷.۴ نفر اقدام به خودکشی و فوت کرده‌اند. به گفته این او عوامل مختلفی هم در میل، تصمیم و اقدام به خودکشی افراد دخیل بوده؛ از مسائل اقتصادی گرفته تا اختلالات روانشناختی، اما مطالعات نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از کسانی که خودکشی کردند، هنگام اقدام به خودکشی، افسردگی داشتند.

روانشناسان می‌گویند ایده‌ خودکشی می‌تواند زمانی شکل بگیرد که فرد احساس کند دیگر قادر به کنار آمدن با یک وضعیت طاقت‌فرسا نیست. این مسئله می‌تواند از مشکلات مالی، مرگ یکی از عزیزان، پایان یک رابطه یا ابتلا به یک بیماری صعب‌العلاج ناشی شود. همچنین اختلالات و بیماری‌های روحی مانند افسردگی، اختلال دو قطبی یا سوء مصرف الکل هم می‌تواند منجر به شکل‌گیری افکار خودکشی شوند. آنها تاکید می‌کنند اگر افکار خودکشی دارید و برای آن برنامه ریزی کرده‌اید، پیش از هر اقدامی با یک یا چند نفر از نزدیکان یا دوستانتان صحبت کنید و اگر کسی را نداشتید با یک روانشناس یا مرکز درمانی در ارتباط باشید.

توصیه جدی آنها این است که اگر در اطراف‌تان کسانی هستند که افکار خودکشی را بیان می‌کنند با همدلی به او گوش دهید و با ایجاد حس دلگرمی او را تشویق به کنید که با یک فرد متخصص در ارتباط باشد.

جردن پیترسون، روان‌شناس بالینی، نویسنده و منتقد فرهنگی اهل کانادا در گفت‌وگویی که درباره توصیه به افرادی که قصد خودکشی دارند، به نکات جالبی در این باره اشاره کرده که در ادامه می‌توانید آن را ببینید.

پیترسون در بخشی از صحبت‌هایش در این فیلم یک توصیه عجیب برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند کرده است، این که اگر افسرده هستید و فکر می‌کنید با نبودتان به دیگر لطف می‌کنید، در حقیقت چنین نیست و واقعیت ندارد. در اطرافتان کسانی را دارید که شما را دوست دارند و اگر شما جان خودتان را بگیرید، به احتمال زیاد هیچ وقت آدم سابق نخواهند شد. آنها تا آخر عمر خودشان را شکجه می‌دهند و همیشه به این فکر می‌کنند که اگر کاری انجام داده‌ بودند، عزیزشان از دست نمی‌رفت. شما افسرده هستید و فکر می‌کنید با گرفتن جانتان به آنها لطف می‌کنید. در حالی که چنین نیست و به همین دلیل در اکثر جوامع خودکشی جرم محسوب می شود چون پیامدهای فاجعه‌باری بر جای می‌گذارد.

این در حالی است که نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران هم پیشتر در این باره گفته «با هر مرگ ناشی از خودکشی در میان بازماندگان و کسانی که در معرض خبر خودکشی قرار می‌گیرند، ۱۳۵ تا ۱۸۰ نفر تحت تاثیر مشکلات روانشناختی قرار می‌گیرند. برخی از کسانی هم که اطلاعات خودکشی دیگران به آنها می‌رسد، ممکن است در معرض خودکشی تقلیدی قرار بگیرند.»

بیشتر بخوانید

جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف جزئیات مهم از فوت دکتر پرستو بخشی ؛ قتل، خودکشی یا...؟ خودکشی با روح آدم چه می کند؟ ۵ گام مهم برای مداخله در خودکشی

این در حالی است که مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران هم ۵ توصیه‌ را برای مواجهه با افراد دارای افکار خودکشی ارائه داده است.

۱. به دنبال نشانه‌های خودکشی باشید. از جمله این نشانه‌ها صحبت کردن یا تحقیق درباره مرگ، احساس ناامیدی، اضطراب، افسردگی و عدم تحمل است.

۲. همدلی کنید و حرف‌های آنها را بشنوید. فرد را قضاوت نکنید. با دلسوزی گوش دهید و به احساسات آنها ارج نهید.

۳. به صورت مستقیم درباره خودکشی سوال بپرسید. به نحوی سوال بپرسید که پاسخی صادقانه به شما بدهد. از هر علامتی که متوجه شده‌اید به عنوان بخشی از سوال استفاده کنید. روراست باشید. پرسیدن درباره خودکشی باعث خودکشی نمی‌شود.

۴. خطر را دور کنید. حذف دسترسی به اقلام مورد استفاده برای خودکشی یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای جلوگیری از خودکشی است. اگر پاسخ مثبت به خودکشی داده‌اند، از آنها بپرسید: «آیا برنامه‌ای دارید؟ آیا به آن وسایل دسترسی دارید؟» دسترسی به داروها، طناب، چاقو و... را محدود و منع کنید.

۵. همراه با فرد مورد نظر با اورژانس اجتماعی برای پیشگیری از خودکشی تماس بگیرید. اگر فرد حاضر به دور کردن لوازم و ایمن شدن نیست، او را تنها نگذارید و تا حضور اورژانس در کنار او باشید.

کد خبر 847880 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها بهداشت روانی سلامت خبر مهم خودکشی

دیگر خبرها

  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟