Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@12:29:58 GMT

پاپ شوکه شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۲۶۶۷

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه (امروز) با اشاره به کشف گور جمعی در کانادا ، خواستار احترام به حقوق و فرهنگ بومیان شد.

به گزارش رویترز، رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین تاکید کرد که از شنیدن خبرها درباره کشف بقایای ۲۱۵ کودک در مدرسه سابق کلیسای کاتولیک در کانادا به شدت رنجیده و شوکه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپ فرانسیس از مقام‌های سیاسی و رهبران مذهبی در کانادا خواست که به منظور روشن شدن این موضوع با عزم و اراده با یکدیگر همکاری کنند و به دنبال آشتی و شفا بخشیدن به درد ناشی از کشف این گور جمعی باشند.

این مقام ارشد کلیسای کاتولیک که در جمع حاضران در مراسم مذهبی امروز در میدان سنت پتر صحبت می‌کرد، با مردم کانادا و بومیان این کشور ابراز همدردی کرد اما درباره نقش کلیسا در مورد این مدرسه، عذرخواهی نکرد.

اظهارات پاپ فرانسیس دو روز بعد از اظهارات «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا مطرح شد. ترودو از کلیسای کاتولیک خواسته بود مسئولیت خود بابت مدیریت مدرسه‌ای را که بقایای ۲۱۵ کودک بومی در آن جا کشف شد بپذیرد و عذرخواهی کند.

هشتم خرداد ماه بود که اجساد دست‌کم ۲۱۵ کودک بومی که برخی از آن‌ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا پیدا شد.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل به دنبال انتشار این خبر از دولت کانادا و واتیکان درخواست کردند که هرچه سریع‌تر تحقیقات کاملی در این خصوص انجام دهند.

این گور جمعی با استفاده از رادارهای قابل نفوذ به زمین و زمانی کشف شد که یک کارشناس کانادایی در حال تحقیق و بررسی درباره محلی بود که زمانی مدرسه شبانه‌روزی مردم بومی شهر «کملوپس» بوده است.

در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بودمی از خانواده‌های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌شان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.

طبق گزارش‌ها، بسیاری از این کودکان بومی در مدارس شبانه‌روزی مورد آزار جسمی و جنسی قرار می‌گرفتند و به اعتقاد بسیاری این گونه مدارس زخم‌ها و آسیب‌های ماندگاری را برجای گذاشت که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پاپ فرانسیس کانادا کاتولیک کانادا پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان کلیسای کاتولیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوست: مهدی نصیری فعال فرهنگی-مذهبی دهه هفتاد شمسی که پیشتر در رسانه‌های جریان انقلابی قلم می‌زد، پس از تشدید فاصله خود با گفتمان انقلاب اسلامی حالا به کانادا رفته و در مصاحبه‌ای به جریان‌های برانداز مشاوره داد.

نصیری در گفت و گو با رسانه‌ سلطنتی BBC فارسی، گفت: « اگر بخواهم در یک عبارت مقصودم را از کاری که اپوزیسیون باید انجام دهد بگویم، این است که شکاف و فاصله بین شاهزاده و تاجزاده {زندانی امنیتی} برداشته شود.»

نصیری در سال‌های اخیر سرشبکه ارتباط بخشی از حلقه‌های به اصطلاح روشنفکری ضد نظام در فضای مجازی بود که هفته گذشته ایران را به مقصد کانادا ترک کرد.

کد خبر 848229 منبع: ایران برچسب‌ها پهلوی خبر ویژه مصطفی تاجزاده

دیگر خبرها

  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد