Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@06:06:17 GMT

عدل و تقوا عیار سنجش حاکمان در ادوار مختلف تاریخ است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۲۶۷۹

عدل و تقوا عیار سنجش حاکمان در ادوار مختلف تاریخ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شرف الدین ملک حسینی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: مکتب امام جعفر صادق (ع)، مکتب عدالت است، بنابراین همه تلاش باید برای حاکم شدن عدالت در سایه دین در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مکتب امامت به عدالت شناخته می‌شود و مکتب امام جعفر صادق شیعی و عدالت خواه بود افزود: عدل و تقوا عیار سنجش عملکرد حاکمان در ادوار مختلف تاریخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جامعه توحیدی، جامعه عادل است، اگر توحید را از جامعه بگیریم ظلم را بر آن حاکم کردیم و اگر عدالت را از جامعه بگیریم خدا را محو کرده‌ایم.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آخرالزمان به تقابل حق و باطل شناخته می‌شود افزود: عصر غیبت عصر آزادی اهل جور و ظلم است و بشر باید مقاومت بکند، زیرا امام زمان در هنگام ظهورش، جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به رشادت‌های جبهه مقاومت در سرزمین‌های اسلامی گفت: دست‌های ظالمان و جابران امروز باز است و بر جبهه مقاومت ظلم می‌کنند، اما روزی این دست‌ها و دست شیطان بسته خواهد شد.

بعد از سخنرانی آیت الله ملک حسینی در مدرسه خان، عزاداران برای تجدید میثاق با احمدبن موسی الکاظم علیه اسلام و تسلیت شهادت امام جعفر صادق به شاهچراغ (ع)، به سمت حرم احمدی رفتند و بر اتحاد و همدلی و برقراری عدل در جامعه هم قسم شدند.

کد خبر 5228598

منبع: مهر

کلیدواژه: امام صادق ع تقوا انتخابات 1400 ویروس کرونا سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره بوشهر کرمانشاه قیام 15 خرداد آمار کرونا اردبیل گرگان خطبه های نماز جمعه عکس استانها مشارکت مردم در انتخابات سالروز رحلت امام امام جعفر صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت در نشست خبری پیوند صادق که ظهر امروز ۱۲ اردیبهشت و در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، برنامه عزاداری در مدارس کشور ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت با عنوان «پیوند صادق» برگزار می‌شود که دانش‌آموزان با حضور در محل تحصیل خود در قالب عزاداری به سمت نخستین و نزدیکترین مسجد محل خود حرکت می کنند و بعد از اقامه نماز گفتگوی علمی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه، طرح پیوند صادق به همت عده‌ای از نیرو‌های مردمی در محلات و مدارس سراسر کشور کلید زده شده است، افزود: این طرح با توجه به پاسداشت مقام معلم، در دستور کار قرار گرفت که هدف از اجرای آن، نشر معارف امام جعفر صادق (ع) و ترویج فعالیت‌های این امام در تمام اعصار در حوزه‌های دین و دیانت و دانش پروری است.

منیری با بیان اینکه دانش پروری از مسائل مهم روز است و امام صادق (ع) نیز شاگردان بسیاری را تربیت کردند، افزود: بیش از ۵۰ درصد از روایات ما، محصول تلاش‌های امام جعفر صادق (ع) است.

وی اضافه کرد: این طرح باهدف پیوند در ۴ نقطه مرکزی و فرهنگی یعنی منزل، محله، مدرسه و مسجد اجرا می‌شود.

منیری گفت: این طرح در حال حاضر نوپاست و امیدواریم در آینده در کل کشور منشأ خدمات فرهنگی باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است
  • شنبه تمامی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث