Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:31:40 GMT

توجه به محیط زیست از اهمیت روزافزونی برخوردار است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۲۶۹۸

توجه به محیط زیست از اهمیت روزافزونی برخوردار است

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی استانداری قم، در پیام بهرام سرمست آمده است: این مساله در کشور ما نیز دارای اهمیت مضاعف بوده و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی در راستای حفظ و صیانت از  محیط زیست و سامان‌بخشی به معضلات این حوزه انجام گرفته است.

در این پیام آمده است: در یک دهه گذشته و به ویژه با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، محیط زیست به عنوان یکی از اولویت ها و دغدغه های جدی مردم و مسئولان مطرح شده و با بروز و ظهور آثار مخرب کم توجهی به مسایل زیست محیطی در کشور، تلاش و اهتمام برای مقابله با بحران ها و چالش های زیست محیطی مضاعف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام بیان شده است: در استان قم نیز  همسو با ایجاد تحولات اساسی در امر حفاظت از محیط زیست در کشورمان، اقدامات و تلاش‌های همه جانبه ای در این حوزه شکل گرفته و با تغییر نگاه و رویکرد نسبت به مسائل زیست محیطی، برنامه ها و اقدامات جدی در دستور کار قرار گرفته است که امیدوارم در آینده نیز همچنان پرقدرت و پرتوان ادامه داشته باشد.

در این پیام افزوده شده است: بدون شک استان قم به دلیل قرار گرفتن در انتهای حوزه آبخیز و خشکسالی های مستمر در دهه های گذشته و افزایش روزافزون جمعیت و شکل گرفتن انبوه واحدهای صنعتی در جغرافیایی کوچک، دارای اکوسیستم حساس و شکننده ای است که فراتر از تصمیمات استانی، باید مورد توجه و رسیدگی مسئولان و تصمیم‌گذاران ملی قرار بگیرد.

استاندار قم در این پیام بیان کرده است: در پایان فرارسیدن هفته محیط زیست و پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور را به تمامی مسئولان، صاحبنظران، فعالان و دوستداران این عرصه خطیر و حساس تبریک عرض نموده، از همت و تلاش های مجاهدانه و مخلصانه ایشان به ویژه کارشناسان و فعالان زیست محیطی استان قم صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

۱۷ تا ۲۳ خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

برچسب‌ها قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم استانداری قم بهرام سرمست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم استانداری قم قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم استانداری قم بهرام سرمست اخبار کنکور زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است