Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@14:06:24 GMT

کولبران مرزی مهارت شغلی فرا می گیرند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۲۷۶۰

کولبران مرزی مهارت شغلی فرا می گیرند

به گزارش همشهری آنلاین، کولبری یکی از پدیده های شهرهای مرزی استان است و صدها تن از جوانان این شهرها با کولبری درآمد اندکی کسب کرده و در عوض با جان خود بازی می کنند.

بسیاری از این کولبران نبود شغل مناسب را علت این کار پر خطر می دانند و می‌گویند که اگر کار مناسبی داشته باشند دیگر کولبری نخواهند کرد.

در همین راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی اقدام به برگزاری دوره های مهارت معیشت جایگزین برای کولبران در شهرستان‌های مرزی استان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی  در همین زمینه گفت: آموزش ویژه کولبران به منظور مهارت معیشت جایگزین در مراکز شهرستان‌های مرزی کلید خورده است و در مرحله اول ۲۰۹ کولبر در ۴ رشته آموزش دیدند.

محمدسلیم عباسی اظهار کرد: صنایع میل به نیروی ماهر دارند و در برش استانی تعهدات ۱۴۰۰ مرکز جوار و بین کارگاهی در آذربایجان غربی قابل تحقق است.

وی تصریح کرد: آموزش ویژه کولبران به منظور مهارت معیشت جایگزین در مراکز شهرستان‌های مرزی کلید خورده است و در مرحله اول ۲۰۹ کولبر در ۴ رشته آموزش دیدند.

میرکل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی ادامه داد: اصناف شرکای خوبی  در بحث آموزش در محیط کار واقعی بوده و کولبران می توانند در صنوف مختلف مشغول به کار شوند.

سلیمی با بیان اینکه مهارت آموزی در موضوع کاهش آسیب های اجتماعی نقش بی بدیلی ایفا می‌کند، گفت: راهکار جدید  به منظور توانمندسازی نیروی انسانی آموزش در جوار و در محیط کار است.

کد خبر 605688

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ پاسدار نجمی در این نشست از کارگران به عنوان مدافعان تولید در خط مقدم یاد کرد و گفت: بخش تولید با همت و تلاش کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده و به خودکفایی رسیدند.   جانشین فرمانده سپاه شهدا افزود: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، تشکلات کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی همواره در کنار دولت و همراه با اهداف نظام عمل کرده اند.   دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در یکسال گذشته ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • نمایش کولبران برای نخستین بار در تلویزیون
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است